Rovnako ako mnohé iné firmy, aj nás koronakríza zasiahla. Nie síce tak veľmi ako ostatných, no aj my ako poskytovatelia digitálnych služieb a produktov sme museli vymeniť kancelárie v biznis centre za domáce prostredie a o niektorých našich klientoch sme už nikdy nepočuli. S odstupom času však hodnotíme rok 2020 vcelku pozitívne, vo firme sme sa totiž naučili efektívnejšie hospodáriť s financiami. S našimi skúsenosťami sa samozrejme radi podelíme.
Prešli sme na trvalý home office
Kým spočiatku sme si na prácu z domu museli zvykať, dnes by sme ju asi za nič už nevymenili. Nájomnú zmluvu sme vypovedali, čím sme mesačne ušetrili celkom dosť peňazí a zistili, že nám bohato vystačia rôzne komunikačné platformy. Navyše, ak sa potrebujeme osobne stretnúť a niečo prebrať s klientmi, využívame krátkodobé možnosti prenájmu konferenčných miestností. Zistili sme, že jednoducho nepotrebujeme drahé kancelárie v biznis centre a dá sa fungovať aj bez nich.
Outsourcing zdĺhavých činností
S podnikaním sme začali v roku 2019, teda rok pred vypuknutím koronakrízy. Ako väčšina začiatočníkov, aj my sme urobili tú chybu, že sme si všetko chceli zabezpečovať vo vlastnej réžii. Chyba je to predovšetkým preto, lebo nie všetkému sa dokážete venovať na 100 %, a to či už z pohľadu času, personálnych kapacít alebo znalostí. Tento rok sme celé vedenie účtovníctva a mzdovú agendu zverili spoločnosti Crowe.
Už na začiatku spolupráce nám poskytli množstvo cenných daňových a účtovníckych tipov, ktoré sme hneď začali uplatňovať. Využiť https://www.crowe.com/sk nám teda tiež ušetrilo nemalé financie.
Využívame viac operatívny lízing
Keďže máme permanentný home office znamená to, že o niečo častejšie musíme cestovať za klientmi. Zďaleka síce nejde o každodennú záležitosť, no aj tak vo firme potrebujeme aspoň 3 autá. Aby sme si zabezpečili mobilitu, rozhodli sme využiť operatívny lízing, vďaka ktorému máme takmer nové autá a zároveň sme príliš nezaťažili firemný rozpočet. Bonusom je, že o autá sa nám vlastne stará lízingová spoločnosť, a to celkom nadštandardne. Vždy máme zabezpečené sezónne prezutie a ak napríklad musíme navštíviť servis Land Rover, samozrejmosťou je zapožičanie náhradného vozidla. Na záver len dodám, že hoci sme mali obavy, našu firmu kríza určite zocelila.
ja viem, súhlasím, ale bývajú aj komerčné... ...
Veď je tam napísané že komerčný blog. Tým to... ...
dosť jednostranný , subjektívny pohľad,... ...
Celá debata | RSS tejto debaty