Predávať online môžete prakticky čokoľvek: toto sú špecifiká jednotlivých segmentov

Bez akéhokoľvek preháňania môžeme uviesť, že nikdy nebolo jednoduchšie založiť si e-shop, ako práve v súčasnosti. Rovnako tak môžeme uviesť, že online sa dá predať prakticky čokoľvek, treba však vedieť, ako na to. Každý zo segmentov má svoje špecifiká a skôr ako sa do takéhoto podnikania pustíte, mali by ste o nich určite vedieť. 

Chcete zarábať online a stojíte pred otázkou, aký tovar by ste vo svojom e-shope mali ponúkať? Spustiť e-shop je dnes otázkou dní, maximálne týždňov, niektoré veci by ste si však ešte pred začiatkom mali veľmi dobre premyslieť a jednou z nich je bezpochyby aj rozhodnutie pre ťažiskové produkty, ktoré vo vašom online obchode budete ponúkať. Už vo fáze, keď si budete vyberať dodávateľa e-shop riešenia, teda tvorba e-shopu firma, by ste mali mať túto otázku zodpovedanú. Inak totiž bude vyzerať e-shop na predaj oblečenia a inak na predaj elektroniky či napríklad športových potrieb. 

Čo predávať online? 

Zodpovedať si túto otázku môže byť ťažšie, než sa zdá. Predávať online sa dá prakticky čokoľvek, mali by ste však mať jasný plán, dostatočné zázemie a počítať s niektorými špecifikami. Napokon, úspech vášho e-shopu nebude závisieť iba od samotných produktov, ale aj vášho predajného servisu a spôsobov propagácie. 

Ako to teda hneď zo začiatku rozlúsknuť? V prvom rade sa skúste orientovať na produkty, v ktorých sa ako tak vyznáte a ku ktorým máte blízko. Ak ste napríklad vášnivý bežec, skúste sa zamyslieť nad tým, čo vám na našom trhu chýba, prípadne čo by ste sami ocenili. Takto môžete napríklad začať s predajom bežeckých potrieb. Možnosti sú prakticky neobmedzené a v tomto smere kľudne môžete zapojiť aj svoju fantáziu. Aby ste získali lepšiu predstavu, vybrali sme niekoľko kategórií produktov, na ktoré sa bližšie zameriame. 

E-shop s elektronikou

Veľmi rozšírenou kategóriou e-shopov je elektronika. V tomto smere sa treba pripraviť na veľkú konkurenciu a tlak na čo najnižšiu cenu. Na druhej strane, trh s elektronikou je aj dosť veľký a ľudia sú zvyknutí nakupovať elektroniku online. Na výber máte zároveň veľké množstvo rôznych dodávateľov. Ak sa vám popri konkurencií podarí vyniknúť, a to či už produktmi alebo spôsobom propagácie, úspech sa môže dostaviť celkom rýchlo. 

E-shop so špeciálnymi produktmi

Ak nechcete vstúpiť na príliš konkurenčné online bojisko, zamerajte sa na špeciálne produkty. Ich ponúkanie si však bude vyžadovať aj vaše znalosti. V tomto prípade je dôležité správne si definovať cieľovú skupinu, a teda či pôjde o podnikateľov alebo bežných spotrebiteľov. Predstavte si napríklad, že v e-shope predávate menu boxy a iný obalový materiál. Vašimi zákazníkmi budú predovšetkým reštaurácie a rôzne iné gastro prevádzky, čomu je potrebné prispôsobiť celú predajnú stratégiu. 

E-shop s oblečením

Ďalším veľkým segmentom je móda. Napriek veľkej konkurencii platí, že so správnou propagáciou a zaujímavými produktmi môžete celkom ľahko preraziť. Nakupovať dnes oblečenie online nie je už nič nezvyčajné, no nemožnosť vyskúšať si tovar spôsobuje, že v tomto segmente je vracanie tovaru častejšie. Pripravte sa na to, že vratky môžu ľahko dosiahnuť aj 40-50 %. 

E-shop s potravinami

Na záver sme vybrali menej obvyklé. Už aj v segmente potravín je však vidno tendencie k online nakupovaniu. Nemyslíme pritom iba veľké supermarkety, ktoré vám domov pošlú objednaný tovar, ale aj o stále rastúcom počte menších e-shopov zameraných na predaj potravín, ktoré v bežných obchodoch nie sú dostupné. Špecializované e-shopy, napríklad s ázijskými, ruskými alebo americkými potravinami, si svojich zákazníkov určite nájdu aj v našich končinách. V tomto smere je veľmi dôležitý výber spoľahlivého dodávateľa a všetko si spočítať tak, aby ste boli schopní tento tovar ponúkať za rozumné ceny. 

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

Správa sociálnych sietí ako súčasť výkonnostného marketingu

28.11.2025

Marketing sa mení rýchlejšie než ročné obdobia a kto nechytí správnu vlnu, môže rýchlo zaostať. Jednou z najsilnejších zbraní súčasného marketingového sveta je dobre nastavená správa sociálnych sietí. Už to nie je len o lajkoch a zdieľaniach, ide o systematickú prácu, ktorá podporuje rast značky, prináša konverzie a dosahuje konkrétne výsledky. Práve spojenie [...]

akcia

Najväčšia protidrogová akcia v dejinách: Hlavu gangu eskortovali z Nemecka na Slovensko

05.12.2025 20:39

Policajné komandá 21. októbra pri akcii Linea zadržali 22 ľudí a 2 276,07 kilogramov kokaínu v hodnote 175 miliónov eur.

nehoda, kúty, hasiči

Vnútro ukončilo tender na nové hasičské autá za 40 miliónov eur, vraj ušetrilo dva milióny

05.12.2025 20:07

Z celkového počtu 68 vozidiel plánuje HaZZ nakúpiť v prvej etape 34 kusov. Nákup ďalších je v pláne podľa dostupnosti financií.

Andrej Babiš

Slepý fond? V Česku nereálne. Riešenie konfliktu záujmov Babiša budí otázniky, tvrdí Transparency

05.12.2025 19:18

Sme v situácii, keď by sme museli bezvýhradne veriť Andrejovi Babišovi, respektíve jeho právnikom, uviedol právnik Kryštof Doležal.

Netflix

Obchod storočia: Netflix kupuje konkurenciu za 72 miliárd dolárov a smeruje do kín

05.12.2025 19:02

"Naše poslanie je baviť svet," uviedol spoluriaditeľ Netflixu Ted Sarandos.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 743
Celková čítanosť: 1292607x
Priemerná čítanosť článkov: 1740x

Autor blogu