Čo je e-commerce marketing a ako s ním začať?

online nakupovanie

Globálna pandémia prinútila veľa ľudí k presunu svojho podnikania do online sveta. Ak ste aj vy noví v e-commerce a chceli by ste sa dozvedieť viac o tom, ako uspieť v mori konkurencie, ste na správnom mieste.

Čo je e-commerce a optimalizácia?

Elektronický obchod (e-commerce) je proces nákupu alebo predaja výrobkov alebo služieb cez internet. Zahŕňa peňažné alebo dátové transakcie prostredníctvom internetu. Popri bežných internetových obchodoch sú súčasťou elektronického obchodu napríklad aj internetové aukcie, spoločnosti na sprostredkovanie práce v zahraničí, podniky založené na predplatnom, predaj digitálnych produktov (ako sú elektronické knihy, softvér, videokurzy, zvukové nahrávky atď.). 

Optimalizácia e-commerce sa vo všeobecnosti vzťahuje na podrobný prístup, ktorý môžete použiť na zlepšenie konverzie (predaj tovaru, služieb, digitálnych produktov) vašej webovej stránky. 

Čo je e-commerce marketing?

Marketing v elektronickom obchode sa týka činností, ktoré vedú potenciálnych zákazníkov cez konverzný lievik. Marketing elektronického obchodu umožňuje:

  • Vytvorenie povedomia o vašom e-shope
  • Zvýšenie návštevnosti
  • Premena návštevníkov na platiacich zákazníkov
e commerce marketing a biznis

Ako začať s e-commerce marketingom?

Krok 1: Definujte svoje ciele

Ak ste úplný začiatočník, začnite stanovením cieľov pre svoj nový elektronický obchod. Existujúce predajne by mali preskúmať svoju súčasnú výkonnosť a porovnať ju so štandardmi v danom odvetví.

Krok 2: Vymedzte svoju cieľovú skupinu a preskúmajte konkurenciu

Poznáte svojich ideálnych zákazníkov? Ak áno, aké sú ich vlastnosti, záujmy, kúpna sila a ďalšie demografické a geografické charakteristiky? Je vaša cieľová skupina všeobecná alebo konkrétna? Ak ponúkate bielenie zubov v Bratislave, vašou cieľovou skupinou budú pravdepodobne ženy a muži vo veku 25-55 rokov.

Zhromaždite všetky tieto informácie a myslite na to, že marketingovú stratégiu budete musieť prispôsobiť podľa nich.

Zároveň sledujte aktivity konkurencie a zistite, čo funguje u nich. Investujú veľa do reklám na Facebooku alebo vytvárajú videá na YouTube? Pomocou týchto informácií sa rozhodnite pre najlepšie techniky na rozbehnutie e-commerce marketingového plánu.

tocit online video

Krok 3: Vyberte si marketingové stratégie

Aké aktivity vám pomôžu dosiahnuť vaše marketingové ciele a zámery? Ak to budete vedieť, umožní vám to vybrať marketingové kanály a vhodné taktiky na dosiahnutie svojich stanovených cieľov. Ak ponúkate služby alebo produkty priamo pre spotrebiteľa (predaj bio potravín, potlač na mikinu, masáže), investujte do reklám na sociálnych sieťach.

Krok 4: Zvoľte nástroje a aplikácie 

Súbor aplikácií a nástrojov, ktorý používate na realizáciu marketingovej stratégie sa často označuje aj ako „martech“ (marketing technology). Identifikujte marketingové kanály (e-mail, webstránka, sociálne siete…), ktoré budete využívať a nájdite nástroje a aplikácie, ktoré uľahčujú automatizáciu a správu marketingových aktivít na rôznych kanáloch.

Vyberte si produkty, ktoré ponúkajú komplexné funkcie. Napríklad okrem platformy pre elektronický obchod pomôže vytvoriť základ pre vaše marketingové aktivity aj platforma na automatizáciu marketingu (MAP) a aplikácia na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM).

E-commerce marketing sa môže zdať komplikovaný, no ak si vyhradíte čas na získanie potrebných informácií, zrazu sa stane oveľa menej strašidelným. Ponorte sa do sveta marketingu a dosiahnite svoje obchodné ciele. Či ako spoločnosť ponúkate sprostredkovanie práce ako zdravotný asistent Rakúsko alebo jednoducho predávate elektroniku, z online e-commerce marketingovej stratégie môžete len vyťažiť.

automazizacia procesov

Prečítajte si aj tento zaujímavý článok: Ako mobilné technológie ovplyvnili vývoj online kasín


Foto: elements.envato.com

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

ukrajinský úder, HUR, výbuch auta

Ukrajinská rozviedka tvrdí, že zlikvidovala ruskú posádku z Buče

06.12.2025 20:45

Vojaci, ktorí zahynuli pri výbuchu, patrili k 76. výsadkovo-útočnej divízii ozbrojených síl Ruska, tvrdí HUR.

Donald Tusk

Drahí americkí priatelia, Európa je vaším najbližším spojencom, odkázal Tusk USA

06.12.2025 19:28

V podobnom duchu ako Tusk sa vyjadrila aj šéfka diplomacie EÚ Kaja Kallasová.

Donald Trump, Elon Musk

Elon Musk navrhuje rozpustenie Európskej únie a „vrátenie suverenity“ jednotlivým štátom

06.12.2025 17:12, aktualizované: 20:02

Byrokracia EÚ pomaly dusí Európu k smrti, uviedol miliardár.

María Corina Machadová

Venezuelská opozičná líderka si Nobelovu cenu za mier prevezme v Osle osobne

06.12.2025 14:10

Venezuelská opozičná líderka, ktorá sa vo svojej vlasti skrýva, potvrdila, že odcestuje do Osla.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1295719x
Priemerná čítanosť článkov: 1742x

Autor blogu