Čo je e-commerce marketing a ako s ním začať?

online nakupovanie

Globálna pandémia prinútila veľa ľudí k presunu svojho podnikania do online sveta. Ak ste aj vy noví v e-commerce a chceli by ste sa dozvedieť viac o tom, ako uspieť v mori konkurencie, ste na správnom mieste.

Čo je e-commerce a optimalizácia?

Elektronický obchod (e-commerce) je proces nákupu alebo predaja výrobkov alebo služieb cez internet. Zahŕňa peňažné alebo dátové transakcie prostredníctvom internetu. Popri bežných internetových obchodoch sú súčasťou elektronického obchodu napríklad aj internetové aukcie, spoločnosti na sprostredkovanie práce v zahraničí, podniky založené na predplatnom, predaj digitálnych produktov (ako sú elektronické knihy, softvér, videokurzy, zvukové nahrávky atď.). 

Optimalizácia e-commerce sa vo všeobecnosti vzťahuje na podrobný prístup, ktorý môžete použiť na zlepšenie konverzie (predaj tovaru, služieb, digitálnych produktov) vašej webovej stránky. 

Čo je e-commerce marketing?

Marketing v elektronickom obchode sa týka činností, ktoré vedú potenciálnych zákazníkov cez konverzný lievik. Marketing elektronického obchodu umožňuje:

  • Vytvorenie povedomia o vašom e-shope
  • Zvýšenie návštevnosti
  • Premena návštevníkov na platiacich zákazníkov
e commerce marketing a biznis

Ako začať s e-commerce marketingom?

Krok 1: Definujte svoje ciele

Ak ste úplný začiatočník, začnite stanovením cieľov pre svoj nový elektronický obchod. Existujúce predajne by mali preskúmať svoju súčasnú výkonnosť a porovnať ju so štandardmi v danom odvetví.

Krok 2: Vymedzte svoju cieľovú skupinu a preskúmajte konkurenciu

Poznáte svojich ideálnych zákazníkov? Ak áno, aké sú ich vlastnosti, záujmy, kúpna sila a ďalšie demografické a geografické charakteristiky? Je vaša cieľová skupina všeobecná alebo konkrétna? Ak ponúkate bielenie zubov v Bratislave, vašou cieľovou skupinou budú pravdepodobne ženy a muži vo veku 25-55 rokov.

Zhromaždite všetky tieto informácie a myslite na to, že marketingovú stratégiu budete musieť prispôsobiť podľa nich.

Zároveň sledujte aktivity konkurencie a zistite, čo funguje u nich. Investujú veľa do reklám na Facebooku alebo vytvárajú videá na YouTube? Pomocou týchto informácií sa rozhodnite pre najlepšie techniky na rozbehnutie e-commerce marketingového plánu.

tocit online video

Krok 3: Vyberte si marketingové stratégie

Aké aktivity vám pomôžu dosiahnuť vaše marketingové ciele a zámery? Ak to budete vedieť, umožní vám to vybrať marketingové kanály a vhodné taktiky na dosiahnutie svojich stanovených cieľov. Ak ponúkate služby alebo produkty priamo pre spotrebiteľa (predaj bio potravín, potlač na mikinu, masáže), investujte do reklám na sociálnych sieťach.

Krok 4: Zvoľte nástroje a aplikácie 

Súbor aplikácií a nástrojov, ktorý používate na realizáciu marketingovej stratégie sa často označuje aj ako „martech“ (marketing technology). Identifikujte marketingové kanály (e-mail, webstránka, sociálne siete…), ktoré budete využívať a nájdite nástroje a aplikácie, ktoré uľahčujú automatizáciu a správu marketingových aktivít na rôznych kanáloch.

Vyberte si produkty, ktoré ponúkajú komplexné funkcie. Napríklad okrem platformy pre elektronický obchod pomôže vytvoriť základ pre vaše marketingové aktivity aj platforma na automatizáciu marketingu (MAP) a aplikácia na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM).

E-commerce marketing sa môže zdať komplikovaný, no ak si vyhradíte čas na získanie potrebných informácií, zrazu sa stane oveľa menej strašidelným. Ponorte sa do sveta marketingu a dosiahnite svoje obchodné ciele. Či ako spoločnosť ponúkate sprostredkovanie práce ako zdravotný asistent Rakúsko alebo jednoducho predávate elektroniku, z online e-commerce marketingovej stratégie môžete len vyťažiť.

automazizacia procesov

Prečítajte si aj tento zaujímavý článok: Ako mobilné technológie ovplyvnili vývoj online kasín


Foto: elements.envato.com

Nebehajte v horúcom lete v zlej obuvi – ako na správnu pracovnú obuv

27.06.2025

Letné horúčavy dávajú nohám pri práci vonku poriadne zabrať. V zlej pracovnej obuvi riskujete potenie, únavu a tiež zranenia. Nestačí, aby ste mali pevné topánky - musia aj vetrať, tlmiť a chrániť. Ako si správne vybrať pracovnú obuv, s ktorou budete na stavbe v pohodlí a bezpečí?

Slováci v zahraničí – zvládnite úrady s ľahkosťou

26.06.2025

Dostali ste lukratívnu pracovnú ponuku v zahraničí? Ako ste nachystaní na administratívu v cudzine? Spoznajte 4 dôležité veci, ktoré vám uľahčia novú pracovnú skúsenosť a zaistia i prilepšenie rodinného rozpočtu.

Prečo je rýchlosť vášho e-shopu kľúčová? Rady tvorcov e-shopu

25.06.2025

Stratili ste niekedy trpezlivosť pri načítaní webovej stránky a jednoducho ste ju zavreli? Vaši zákazníci robia to isté. V digitálnom svete rozhoduje rýchlosť a rýchle načítanie vášho e-shopu je absolútna nutnosť. Spoznajte 3 konkrétne dôvody, prečo vymeniť pomalú webovú stránku za rýchlejšiu alternatívu.

Izrael Hamas Gaza

Mediátori údajne pracujú na preklenutí rozdielov medzi Izraelom a Hamasom

14.07.2025 23:05

Sprostredkovatelia zvažujú „inovatívne mechanizmy“, aby po týždni rokovaní o prímerí v Pásme Gazy preklenuli rozdiely medzi delegáciami Izraela a Hamasu.

Trump

Trump dal Putinovi ultimátum a hrozí tvrdými clami. USA zbroja spojencov NATO

14.07.2025 22:37, aktualizované: 23:11

Ukrajina dostane podľa šéfa NATO „obrovské“ množstvo zbraní, vrátane systémov protivzdušnej obrany, rakiet a delostreleckej munície.

irán, urán, Arak, reaktor

Irán odmieta jadrové rokovania s USA podmienené zastavením obohacovania uránu

14.07.2025 22:22

Washington a Teherán viedli niekoľko kôl jadrových rokovaní s cieľom dosiahnuť dohodu, keď ich Izrael prerušil útokom na Irán.

SR Pečovská Nová Ves, Robert Fico

Fico dostal návrh Bruselu, čo Slovensku garantuje po podpore protiruských sankcií. Premiér ho posiela politickým stranám

14.07.2025 21:19

Kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť, komentoval premiér Robert Fico hľadanie kompromisu s Bruselom o podpore 18. balíka protiruských sankcií.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 686
Celková čítanosť: 1121387x
Priemerná čítanosť článkov: 1635x

Autor blogu