E-mailový marketing – vytvorte si osobný vzťah so zákazníkmi a zvýšte konverziu

emailovy marketing

Automatizácia e-mailov by mala byť súčasťou každej úspešnej online marketingovej stratégie. Je to v podstate séria predpripravených e-mailov, ktoré automaticky posielate svojim potenciálnym zákazníkom. Pomocou tejto stratégie si dokážete vytvoriť osobnejší vzťah so zákazníkom a zvýšiť konverzie. 

Poďme sa pozrieť bližšie na to, kedy sú automatizované e-maily prospešné pre zákazníka a aj vás, a kedy by ste ich naopak nemali používať.

Nenechajte sa oklamať slovom „automatizácia“

Termín automatizácia môže vo vás evokovať tuctovosť a všeobecnosť. No aby bol e-mailový marketing úspešný, automatizované e-maily by mali mať čo najďalej od spamu. Vytvorte kvalitný osobný obsah, ktorý potenciálneho zákazníka osloví natoľko, že sa na stránku vráti. 

Samozrejme, nie je možné písať individuálne e-maily pre každého zákazníka. Automatizovaný e-mailový marketing vám umožňuje vytvárať série e-mailov, ktoré sú dokonale prispôsobené potrebám rôznych skupín zákazníkov, ktoré odosiela v konkrétnom čase.

Ako využiť e-mailový marketing na vytvorenie toho správneho dojmu

1. Opustený košík

Môže byť frustrujúce, že sa niekto dostal takmer na koniec nákupu a potom ste ho na cieľovej rovinke stratili. Uvidíte naplnený košík svojho e-shopu s pracovným oblečením: celokožené pracovní rukavice, ochranné okuliare a tričká pre celú firmu – a nič z toho. No to, že niekto nie je pripravený dokončiť nákup dnes, neznamená, že nebude nikdy.

Keď zákazník opustí košík, môžete naplánovať odoslanie e-mailu, ktorý ho vyzve, aby sa vrátil a nákup dokončil. 

2. E-mail s novinkami

Ak máte e-mailovú adresu registrovaného zákazníka, získavate príležitosť udržať vaše spojenie a budovať s ním vzťah (až kým sa nestanú vernými zákazníkmi). Samotným získaním e-mailu vaše snahy nekončia – musíte byť schopní ponúknuť niečo hodnotné.

E-mailové bulletiny (newsletter) ponúkajú cielenejší a pútavejší spôsob, ako dostať váš obsah k zákazníkom, ktorí oň majú záujem. Informujte svojich zákazníkov o novinkách či sezónnych akciách. Poskytnite im relevantné nové informácie a posilnite ich dôveru vo vašu značku.

uvitaci mail marketing

3. Uvítací e-mail

Keď sa niekto zaregistruje, je dobré poslať mu uvítací e-mail. Samozrejme, nemôžete neustále seldovať moment, keď sa niekto prihlási na odber e-mailov. Preto je najlepšie túto činnosť automatizovať.

V uvítacom e-maile oboznámte odoberateľa s hlavným poslaním firmy, kľúčovými hodnotami a produktmi alebo službami, ktoré ponúkate. E-mail by mal byť dokonalým odrazom vašej firmy. Nezabudnite zahrnúť všetko: ak máte napríklad e-shop s čistiacimi prostriedkami, ale poskytujete aj upratovanie kancelárií, spomeňte oba aspekty svojho podnikania.

4. Automatické odpovede na sťažnosti

Keď zákazník podá sťažnosť, chce si byť istý, že ju beriete vážne. Čím dlhšie čaká na odpoveď, tým viac narastá jeho frustrácia. Sledovať doručenú poštu 24 hodín denne, 7 dní v týždni je nemožné. Čo však môžete urobiť, je nastaviť automatický e-mail, ktorý vysvetlí váš postup riešenia sťažností a ubezpečí zákazníka, že pracujete na odstránení problému. Ľudia tak získajú istotu, že ich sťažnosti beriete vážne.

Kedy nepoužívať automatizované e-maily

Personalizácia automatizovaných e-mailov má svoje limitácie. Zákazníkov môžete rozdeliť na určité skupiny a upraviť e-maily podľa ich potrieb, no v niektorých prípadoch sa treba zamerať na jednotlivca. A to vám automatizácia umožniť nemôže.

automatizovane emaily

Vezmite si náš predchádzajúci príklad o odpovediach na sťažnosti zákazníkov. Okamžitou odpoveďou môže byť automatizovaný e-mail, ale následné kroky by mali byť osobné. Na to musíte pamätať pri nastavovaní automatizovaného e-mailového marketingu. Rozmyslite si, v ktorých situáciách sa oplatí oslovovať ľudí ako súčasť skupiny a kedy ich musíte osloviť ako jednotlivcov.

Tip: Prípojky vody a kanalizačné prípojky za najlepšie ceny nájdete u V.K.K. Stav.


Foto: elements.envato.com

Havária? To nie je všetko, čo krtkovanie dokáže vyriešiť

05.02.2025

Problémy s kanalizáciou zaskočia každého. Či sa upchá toaleta, odtok v kuchyni, alebo ide o väčšiu haváriu, pomoc profesionálov je na nezaplatenie. Vedeli ste, že profesionálne čistenie potrubí má oveľa širšie využitie? Pozrite sa na situácie, keď sa oplatí mať poruke číslo na krtkovanie.

Taxi na letisko – ako spraviť z prepravy na letisko dokonalý zážitok?

04.02.2025

Chystáte sa odletieť do exotiky alebo na zaujímavý zahraničný kongres? Jedno je isté – vaša cesta na letisko si zaslúži začať štýlovo a bez stresu. Prečo sa tlačiť v autobusoch alebo vyčerpať polovicu priateľov pri zháňaní odvozu? Užite si pohodlie luxusného taxi. Poďte sa pozrieť, čím vás preprava na letisko zaiste prekvapí.

Upchaté odtoky? Profesionálne krtkovanie je top riešenie

03.02.2025

„Veď si to vyčistím sám!“ Áno, existujú domáce triky na čistenie odtokov. Často však prinášajú krátkodobé riešenie a len oddialia bublajúci problém v potrubí. Účinné a preventívne riešenie máte na dosah ruky - oslovte profesionálne krtkovanie s viacerými výhodami.

počítače, retro, Topoľčany

Unikátne retro počítače stále fungujú. Kultové hry si na nich môžete vyskúšať osobne

09.02.2025 15:00

Nikde inde také niečo na jednom mieste nenájdete. Najstaršie osobné počítače a tlačiarne vyrábané v bývalom Československu vystavuje Tribečské múzeum v Topoľčanoch.

Sam Nujoma

Zomrel prvý namíbijský prezident Sam Nujoma, mal 95 rokov

09.02.2025 14:17

Nujoma viedol dlhý boj za nezávislosť Namíbie od Juhoafrickej republiky, niektoré jeho kroky však vrhajú tieň na jeho štátnický odkaz.

Monkey / Opica /

Opica spôsobila výpadok elektriny v celej Srí Lanke. Ľudia boli hodiny bez prúdu

09.02.2025 13:26

Obyvatelia ostrova museli niekoľko mesiacov znášať podobné výpadky elektriny v lete 2022, keď sa krajina prepadla do hospodárskej krízy.

Ján Majerský / KDH /

KDH nepodporí Rašiho pri voľbe šéfa parlamentu. Majerský vylúčil spoluprácu so Smerom

09.02.2025 12:26

Líder opozičného KDH tvrdí, že koalícia nevie vládnuť a hovorí o začiatku jej konca.