Založ si blog

E-mailový marketing – vytvorte si osobný vzťah so zákazníkmi a zvýšte konverziu

emailovy marketing

Automatizácia e-mailov by mala byť súčasťou každej úspešnej online marketingovej stratégie. Je to v podstate séria predpripravených e-mailov, ktoré automaticky posielate svojim potenciálnym zákazníkom. Pomocou tejto stratégie si dokážete vytvoriť osobnejší vzťah so zákazníkom a zvýšiť konverzie. 

Poďme sa pozrieť bližšie na to, kedy sú automatizované e-maily prospešné pre zákazníka a aj vás, a kedy by ste ich naopak nemali používať.

Nenechajte sa oklamať slovom „automatizácia“

Termín automatizácia môže vo vás evokovať tuctovosť a všeobecnosť. No aby bol e-mailový marketing úspešný, automatizované e-maily by mali mať čo najďalej od spamu. Vytvorte kvalitný osobný obsah, ktorý potenciálneho zákazníka osloví natoľko, že sa na stránku vráti. 

Samozrejme, nie je možné písať individuálne e-maily pre každého zákazníka. Automatizovaný e-mailový marketing vám umožňuje vytvárať série e-mailov, ktoré sú dokonale prispôsobené potrebám rôznych skupín zákazníkov, ktoré odosiela v konkrétnom čase.

Ako využiť e-mailový marketing na vytvorenie toho správneho dojmu

1. Opustený košík

Môže byť frustrujúce, že sa niekto dostal takmer na koniec nákupu a potom ste ho na cieľovej rovinke stratili. Uvidíte naplnený košík svojho e-shopu s pracovným oblečením: celokožené pracovní rukavice, ochranné okuliare a tričká pre celú firmu – a nič z toho. No to, že niekto nie je pripravený dokončiť nákup dnes, neznamená, že nebude nikdy.

Keď zákazník opustí košík, môžete naplánovať odoslanie e-mailu, ktorý ho vyzve, aby sa vrátil a nákup dokončil. 

2. E-mail s novinkami

Ak máte e-mailovú adresu registrovaného zákazníka, získavate príležitosť udržať vaše spojenie a budovať s ním vzťah (až kým sa nestanú vernými zákazníkmi). Samotným získaním e-mailu vaše snahy nekončia – musíte byť schopní ponúknuť niečo hodnotné.

E-mailové bulletiny (newsletter) ponúkajú cielenejší a pútavejší spôsob, ako dostať váš obsah k zákazníkom, ktorí oň majú záujem. Informujte svojich zákazníkov o novinkách či sezónnych akciách. Poskytnite im relevantné nové informácie a posilnite ich dôveru vo vašu značku.

uvitaci mail marketing

3. Uvítací e-mail

Keď sa niekto zaregistruje, je dobré poslať mu uvítací e-mail. Samozrejme, nemôžete neustále seldovať moment, keď sa niekto prihlási na odber e-mailov. Preto je najlepšie túto činnosť automatizovať.

V uvítacom e-maile oboznámte odoberateľa s hlavným poslaním firmy, kľúčovými hodnotami a produktmi alebo službami, ktoré ponúkate. E-mail by mal byť dokonalým odrazom vašej firmy. Nezabudnite zahrnúť všetko: ak máte napríklad e-shop s čistiacimi prostriedkami, ale poskytujete aj upratovanie kancelárií, spomeňte oba aspekty svojho podnikania.

4. Automatické odpovede na sťažnosti

Keď zákazník podá sťažnosť, chce si byť istý, že ju beriete vážne. Čím dlhšie čaká na odpoveď, tým viac narastá jeho frustrácia. Sledovať doručenú poštu 24 hodín denne, 7 dní v týždni je nemožné. Čo však môžete urobiť, je nastaviť automatický e-mail, ktorý vysvetlí váš postup riešenia sťažností a ubezpečí zákazníka, že pracujete na odstránení problému. Ľudia tak získajú istotu, že ich sťažnosti beriete vážne.

Kedy nepoužívať automatizované e-maily

Personalizácia automatizovaných e-mailov má svoje limitácie. Zákazníkov môžete rozdeliť na určité skupiny a upraviť e-maily podľa ich potrieb, no v niektorých prípadoch sa treba zamerať na jednotlivca. A to vám automatizácia umožniť nemôže.

automatizovane emaily

Vezmite si náš predchádzajúci príklad o odpovediach na sťažnosti zákazníkov. Okamžitou odpoveďou môže byť automatizovaný e-mail, ale následné kroky by mali byť osobné. Na to musíte pamätať pri nastavovaní automatizovaného e-mailového marketingu. Rozmyslite si, v ktorých situáciách sa oplatí oslovovať ľudí ako súčasť skupiny a kedy ich musíte osloviť ako jednotlivcov.

Tip: Prípojky vody a kanalizačné prípojky za najlepšie ceny nájdete u V.K.K. Stav.


Foto: elements.envato.com

História a dôležitosť bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci

03.04.2024

Pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci prešli dlhú cestu a vyvíjali sa s cieľom zabezpečiť všeobecnú pohodu na pracovisku. Dnes zohráva kľúčovú úlohu pri ochrane zdravia zamestnancov a prevencii nehôd. Pochopenie významu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pracovných zdravotných služieb (pzs) je mimoriadne dôležité pre zamestnávateľa aj zamestnancov. [...]

Zabezpečenie práce na lyžiarsku sezónu v Rakúsku

02.04.2024

Keď som prišiel do Rakúska dva týždne pred začiatkom decembra, dúfal som, že budem mať veľkú šancu nájsť si prácu a bývanie. Zavítal som do mesta Mayrhofen, ktoré je obľúbenou zimnou destináciou pre ľudí, ktorí si chcú užiť sneh rovnako ako nočný život. Práca v zahraničí Rakúsko: Rýchlo som zistil, že mesto je až do prvého decembrového víkendu takmer mestom [...]

Ako pripraviť záhradu na novú sezónu?

31.03.2024

Sezóna záhradkárčenia už klope na dvere a práve marec je ideálnym mesiacom na niektoré prípravné práce. Tých môže byť nespočetne veľa v závislosti od toho, čo máte v záhrade vysadené a aké máte na nadchádzajúcu sezónu ciele. Samotná príprava záhrady vám môže zabrať veľa času a preto by ste na všetky tieto činnosti mali pripraviť aj [...]

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

blogger

SK blog - miesto, kde nájdete tie najlepšie slovenské spoločnosti na Slovensku. Obľúbené odkazy: krtkovanie-dunajska-streda.sk uploading.sk overenie-vozidiel.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 521
Celková čítanosť: 729934x
Priemerná čítanosť článkov: 1401x

Autor blogu