E-mailový marketing – vytvorte si osobný vzťah so zákazníkmi a zvýšte konverziu

emailovy marketing

Automatizácia e-mailov by mala byť súčasťou každej úspešnej online marketingovej stratégie. Je to v podstate séria predpripravených e-mailov, ktoré automaticky posielate svojim potenciálnym zákazníkom. Pomocou tejto stratégie si dokážete vytvoriť osobnejší vzťah so zákazníkom a zvýšiť konverzie. 

Poďme sa pozrieť bližšie na to, kedy sú automatizované e-maily prospešné pre zákazníka a aj vás, a kedy by ste ich naopak nemali používať.

Nenechajte sa oklamať slovom „automatizácia“

Termín automatizácia môže vo vás evokovať tuctovosť a všeobecnosť. No aby bol e-mailový marketing úspešný, automatizované e-maily by mali mať čo najďalej od spamu. Vytvorte kvalitný osobný obsah, ktorý potenciálneho zákazníka osloví natoľko, že sa na stránku vráti. 

Samozrejme, nie je možné písať individuálne e-maily pre každého zákazníka. Automatizovaný e-mailový marketing vám umožňuje vytvárať série e-mailov, ktoré sú dokonale prispôsobené potrebám rôznych skupín zákazníkov, ktoré odosiela v konkrétnom čase.

Ako využiť e-mailový marketing na vytvorenie toho správneho dojmu

1. Opustený košík

Môže byť frustrujúce, že sa niekto dostal takmer na koniec nákupu a potom ste ho na cieľovej rovinke stratili. Uvidíte naplnený košík svojho e-shopu s pracovným oblečením: celokožené pracovní rukavice, ochranné okuliare a tričká pre celú firmu – a nič z toho. No to, že niekto nie je pripravený dokončiť nákup dnes, neznamená, že nebude nikdy.

Keď zákazník opustí košík, môžete naplánovať odoslanie e-mailu, ktorý ho vyzve, aby sa vrátil a nákup dokončil. 

2. E-mail s novinkami

Ak máte e-mailovú adresu registrovaného zákazníka, získavate príležitosť udržať vaše spojenie a budovať s ním vzťah (až kým sa nestanú vernými zákazníkmi). Samotným získaním e-mailu vaše snahy nekončia – musíte byť schopní ponúknuť niečo hodnotné.

E-mailové bulletiny (newsletter) ponúkajú cielenejší a pútavejší spôsob, ako dostať váš obsah k zákazníkom, ktorí oň majú záujem. Informujte svojich zákazníkov o novinkách či sezónnych akciách. Poskytnite im relevantné nové informácie a posilnite ich dôveru vo vašu značku.

uvitaci mail marketing

3. Uvítací e-mail

Keď sa niekto zaregistruje, je dobré poslať mu uvítací e-mail. Samozrejme, nemôžete neustále seldovať moment, keď sa niekto prihlási na odber e-mailov. Preto je najlepšie túto činnosť automatizovať.

V uvítacom e-maile oboznámte odoberateľa s hlavným poslaním firmy, kľúčovými hodnotami a produktmi alebo službami, ktoré ponúkate. E-mail by mal byť dokonalým odrazom vašej firmy. Nezabudnite zahrnúť všetko: ak máte napríklad e-shop s čistiacimi prostriedkami, ale poskytujete aj upratovanie kancelárií, spomeňte oba aspekty svojho podnikania.

4. Automatické odpovede na sťažnosti

Keď zákazník podá sťažnosť, chce si byť istý, že ju beriete vážne. Čím dlhšie čaká na odpoveď, tým viac narastá jeho frustrácia. Sledovať doručenú poštu 24 hodín denne, 7 dní v týždni je nemožné. Čo však môžete urobiť, je nastaviť automatický e-mail, ktorý vysvetlí váš postup riešenia sťažností a ubezpečí zákazníka, že pracujete na odstránení problému. Ľudia tak získajú istotu, že ich sťažnosti beriete vážne.

Kedy nepoužívať automatizované e-maily

Personalizácia automatizovaných e-mailov má svoje limitácie. Zákazníkov môžete rozdeliť na určité skupiny a upraviť e-maily podľa ich potrieb, no v niektorých prípadoch sa treba zamerať na jednotlivca. A to vám automatizácia umožniť nemôže.

automatizovane emaily

Vezmite si náš predchádzajúci príklad o odpovediach na sťažnosti zákazníkov. Okamžitou odpoveďou môže byť automatizovaný e-mail, ale následné kroky by mali byť osobné. Na to musíte pamätať pri nastavovaní automatizovaného e-mailového marketingu. Rozmyslite si, v ktorých situáciách sa oplatí oslovovať ľudí ako súčasť skupiny a kedy ich musíte osloviť ako jednotlivcov.

Tip: Prípojky vody a kanalizačné prípojky za najlepšie ceny nájdete u V.K.K. Stav.


Foto: elements.envato.com

Tichí zabijaci kanalizácií – prečo oleje nepatria do odtoku

21.11.2024

Zdá sa to ako nevinný zvyk - zvyšky použitého oleja jednoducho vylejete do drezu alebo spláchnete do toalety. No môžete si tým spôsobiť viac škody ako úžitku. Profesionálne služby krtkovania upozorňujú, že sú to tichí zabijaci vašich potrubí. Prečo oleje a tuky nepatria do odtoku?

Vrstvy, ktoré hrejú – ako obliecť zamestnancov v zime

20.11.2024

Pracujete vonku počas zimného obdobia? Správne zvolené a skombinované pracovné oblečenie zabezpečí nevyhnutné pohodlie aj bezpečnosť. Dôležité je, aby spĺňalo bezpečnostné normy, odolávalo nepriaznivým podmienkam a chránilo zdravie vašich zamestnancov. Ako vystrojiť vašich ľudí do zimy?

Zabráňte havárii s kanalizáciou – toto sú 3 dôležité rady

19.11.2024

Obávate sa upchatých drezov a pomaly odtekajúcej vode vo vani? Postarajte sa teda o dobrú kondíciu kanalizácie a potrubí pravidelne. Nie až vtedy, keď vznikne problém. Osvojte si 3 jednoduché pravidlá, ktoré vám pomôžu predchádzať upchatiu a haváriám.

Medzinárodný trestný súd / CPI / ICC /

Medzinárodný trestný súd v Haagu vydal zatykače na Netanjahua, Galanta i veliteľa Hamasu

21.11.2024 13:26, aktualizované: 13:37

Súd zatýkacie rozkazy vydal pre podozrenia z vojnových zločinov.

Sýria Izrael Damask

Pri izraelskom údere na sýrsku Palmýru zahynulo vyše 70 proiránskych bojovníkov

21.11.2024 13:01

Uviedlo to Sýrske pozorovateľské centrum pre ľudské práva.

eskort, polícia, Marian Výborný

Taliansko vydalo na Slovensko muža odsúdeného za vraždu expriateľky

21.11.2024 12:37

Marian Výborný z Revúcej ihneď putoval za mreže.

srbsko, novi sad

V súvislosti s tragédiou na železničnej stanici v Srbsku zadržali 11 osôb

21.11.2024 11:57

Zrútením prístrešku na železničnej stanici v Novom Sade, ku ktorému došlo 1. novembra, si vyžiadalo 15 životov.

blogger

SK blog - miesto, kde nájdete tie najlepšie slovenské spoločnosti na Slovensku. Obľúbené odkazy: krtkovanie-dunajska-streda.sk www.krtkovanie-nitra24.sk uploading.sk overenie-vozidiel.sk www.a-servislipka.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 577
Celková čítanosť: 875831x
Priemerná čítanosť článkov: 1518x

Autor blogu