Návštevnosť vášho e-shopu rastie, no objednávky nepribúdajú? Toto môžu byť dôvody!

Spustili ste s nadšením nový e-shop a aj napriek postupnému nárastu návštevnosti objednávky akosi nepribúdajú. Tento scenár je pomerne častý a týka sa dokonca aj zabehnutých e-shopov, ktorým akoby z ničoho nič rapídne poklesne počet objednávok. Príčin môže byť veľa a prísť na to, kde nastal problém môže byť pomerne zložité. Zamerali sme sa na časté dôvody, prečo v e-shopoch ľudia neobjednávajú. 

Ešte skôr ako prejdeme ku konkrétnym dôvodom, nedá sa nespomenúť, že primárnym dôvodom nízkeho počtu objednávok je logicky celkovo nízka návštevnosť. V prípade ale jej nárastu, prípadne stability, je potrebné hľadať príčinu inde. V prípade, že máte eshop na mieru, nebojte sa v tejto súvislosti osloviť aj jeho zhotoviteľa, ktorý vám dokáže byť najmä v prípade technických nedostatkov veľmi nápomocný. Pokles objednávok môžu zapríčiniť ale aj externé faktory, ktoré ale nemáte šancu ovplyvniť, nižšie sme sa preto zamerali na tie problémy, ktoré vyriešiť dokážete. 

Ponuka tovaru a navigácia v e-shope je veľmi neprehľadná

Čo z toho, že máte návštevnosť, ak sa pri vyhľadávaní produktov ľahko stratí a z vášho internetového obchodu znechutene odíde? V prípade, že máte v e-shope stovky až tisíce produktov, rozdelené navyše do viacerých kategórií, mali by ste mať jasnú odpoveď, ako návštevníci vždy nájdu presne to, čo hľadajú. Ak predávate napríklad parfémy na praní s desiatkami variácií, asi sa nikomu nebude chcieť preklikávať jednu položku po druhej. Zamyslite sa preto, ako vyberanie tovaru návštevníkom čo najviac uľahčiť. 

Nákupný proces je príliš zložitý

Zvýšiť počet objednávok pomôže aj zjednodušenie objednávkového procesu. Nenúťte nakupujúcich vypĺňať siahodlhé formuláre a pýtajte si naozaj len tie informácie, ktoré potrebujete na vybavenie objednávky. Platí jednoducho, že čím je nákupný proces jednoduchší, tým viac ľudí aj dokončí objednávku. 

Ceny za dopravu sú príliš vysoké

Nakupujúci v e-shopoch vo všeobecnosti nemajú radi, ak sa cenu za dopravu dozvedia až tesne pred dokončením objednávky. Zároveň, nemajú radi, ak je cena za dopravu príliš vysoká. Snažte sa preto ceny dopravy viditeľne zobrazovať tak, aby boli nakupujúcemu zrejmé od prvého momentu a nastavte ich férovo. Trend, kedy si obchodníci nízke marže na tovare kompenzovali premrštenými cenami dopravného už patria do minulosti. 

Príliš málo spôsobov platby

Nakupujúcich môžu odradiť aj spôsoby platby, a to najmä vtedy, ak ich je príliš málo. Nenúťte preto nakupujúcich platiť len vopred, najmä ak máte začínajúci e-shop bez vybudovaného renomé. Mnohí ľudia pri prvom nákupe uprednostňujú dobierku a ak sa presvedčia o serióznosti internetového obchodu, nebudú mať problém za tovar zaplatiť vopred. Rovnako nezabudnite, že online platby kartou sú dnes stále žiadanejšie, takže aj tento spôsob platby by ste mali nakupujúcim v e-shope sprostredkovať.  

E-shop pôsobí nedôveryhodne

Začínajúce e-shopy musia okrem mnohých iných záležitostí zápasiť aj s nedostatočnou dôverou zo strany návštevníkov. Bez ohľadu na to, či predávate oblečenie, oleje na pranie alebo hoci aj drahú elektroniku, vždy by ste mali mať zreteľne uvedené kontaktné údaje, ideálne aj s menom zodpovednej osoby, IČO, názov spoločnosti a tiež sídlo. Nespoliehajte sa iba na to, že tieto údaje máte uvedené vo všeobecných obchodných podmienkach. Dôveryhodnosť podporíte aj zverejnením reálnych recenzií vašich zákazníkov a skutočnými fotografiami produktov alebo vašej predajne. Vašu dôveryhodnosť posilní aj aktívna komunikácia s fanúšikmi na sociálnych sieťach a ochota riešiť prípadné problémy. 

Problém na konkrétnej podstránke

Málo objednávok nemusí znamenať, že by návštevníci nechceli nakupovať. Problém môže mať aj technický charakter, prípadne spočívať v nesprávne riešenom UX/CX. Vo veci teda môže byť „rozhádzanie“ prvkov na stránke, nedostupné tlačidlá či chyba v kóde, ktorá znemožňuje ďalej v objednávke pokračovať. Použite preto analytický nástroj a zistite, v ktorej fáze nákupného procesu dochádza k problémom, prípadne si sami skúste spraviť testovacie objednávky z rôznych zariadení. Vypátrať príčinu sa skrátka oplatí čo najskôr. 


Foto: elements.envato.com

Nebehajte v horúcom lete v zlej obuvi – ako na správnu pracovnú obuv

27.06.2025

Letné horúčavy dávajú nohám pri práci vonku poriadne zabrať. V zlej pracovnej obuvi riskujete potenie, únavu a tiež zranenia. Nestačí, aby ste mali pevné topánky - musia aj vetrať, tlmiť a chrániť. Ako si správne vybrať pracovnú obuv, s ktorou budete na stavbe v pohodlí a bezpečí?

Slováci v zahraničí – zvládnite úrady s ľahkosťou

26.06.2025

Dostali ste lukratívnu pracovnú ponuku v zahraničí? Ako ste nachystaní na administratívu v cudzine? Spoznajte 4 dôležité veci, ktoré vám uľahčia novú pracovnú skúsenosť a zaistia i prilepšenie rodinného rozpočtu.

Prečo je rýchlosť vášho e-shopu kľúčová? Rady tvorcov e-shopu

25.06.2025

Stratili ste niekedy trpezlivosť pri načítaní webovej stránky a jednoducho ste ju zavreli? Vaši zákazníci robia to isté. V digitálnom svete rozhoduje rýchlosť a rýchle načítanie vášho e-shopu je absolútna nutnosť. Spoznajte 3 konkrétne dôvody, prečo vymeniť pomalú webovú stránku za rýchlejšiu alternatívu.

Peter Pellegrini

Pellegrini: Štátne sviatky si netreba privlastňovať, patria všetkým občanom

05.07.2025 21:50, aktualizované: 21:56

Štátne sviatky by nás nemali rozdeľovať a nemali by byť zneužívané na akýkoľvek politický alebo iný súboj, povedal Pellegrini.

oslavy sviatku sv. Cyrila a Metoda

Cyrilometodské oslavy na Devíne: Najpopulárnejšou atrakciou bol pečený býk, darčeky nestačili pre všetkých

05.07.2025 20:46

Celodenné oslavy 1162. výročia príchodu sv. Cyrila a Metoda na územie Slovenska boli pre mnohých skúškou vytrvalosti.

Cessna / Courier Freighter / Plane /

V Rakúsku sa zrútilo malé lietadlo, zahynuli štyria Nemci

05.07.2025 19:32

Príčina havárie dosiaľ nie je známa.

Grécko, požiar, hasiace lietadlo, hasiči, hasenie, Atény

Na gréckom ostrove Eubója vyčíňa požiar, na Kréte je už prevažne pod kontrolou

05.07.2025 18:30, aktualizované: 18:50

Pre ostrov Eubója i viacero častí Grécka platila v sobotu zvýšená výstraha pred rizikom vzniku lesných požiarov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 686
Celková čítanosť: 1112698x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu