Návštevnosť vášho e-shopu rastie, no objednávky nepribúdajú? Toto môžu byť dôvody!

Spustili ste s nadšením nový e-shop a aj napriek postupnému nárastu návštevnosti objednávky akosi nepribúdajú. Tento scenár je pomerne častý a týka sa dokonca aj zabehnutých e-shopov, ktorým akoby z ničoho nič rapídne poklesne počet objednávok. Príčin môže byť veľa a prísť na to, kde nastal problém môže byť pomerne zložité. Zamerali sme sa na časté dôvody, prečo v e-shopoch ľudia neobjednávajú. 

Ešte skôr ako prejdeme ku konkrétnym dôvodom, nedá sa nespomenúť, že primárnym dôvodom nízkeho počtu objednávok je logicky celkovo nízka návštevnosť. V prípade ale jej nárastu, prípadne stability, je potrebné hľadať príčinu inde. V prípade, že máte eshop na mieru, nebojte sa v tejto súvislosti osloviť aj jeho zhotoviteľa, ktorý vám dokáže byť najmä v prípade technických nedostatkov veľmi nápomocný. Pokles objednávok môžu zapríčiniť ale aj externé faktory, ktoré ale nemáte šancu ovplyvniť, nižšie sme sa preto zamerali na tie problémy, ktoré vyriešiť dokážete. 

Ponuka tovaru a navigácia v e-shope je veľmi neprehľadná

Čo z toho, že máte návštevnosť, ak sa pri vyhľadávaní produktov ľahko stratí a z vášho internetového obchodu znechutene odíde? V prípade, že máte v e-shope stovky až tisíce produktov, rozdelené navyše do viacerých kategórií, mali by ste mať jasnú odpoveď, ako návštevníci vždy nájdu presne to, čo hľadajú. Ak predávate napríklad parfémy na praní s desiatkami variácií, asi sa nikomu nebude chcieť preklikávať jednu položku po druhej. Zamyslite sa preto, ako vyberanie tovaru návštevníkom čo najviac uľahčiť. 

Nákupný proces je príliš zložitý

Zvýšiť počet objednávok pomôže aj zjednodušenie objednávkového procesu. Nenúťte nakupujúcich vypĺňať siahodlhé formuláre a pýtajte si naozaj len tie informácie, ktoré potrebujete na vybavenie objednávky. Platí jednoducho, že čím je nákupný proces jednoduchší, tým viac ľudí aj dokončí objednávku. 

Ceny za dopravu sú príliš vysoké

Nakupujúci v e-shopoch vo všeobecnosti nemajú radi, ak sa cenu za dopravu dozvedia až tesne pred dokončením objednávky. Zároveň, nemajú radi, ak je cena za dopravu príliš vysoká. Snažte sa preto ceny dopravy viditeľne zobrazovať tak, aby boli nakupujúcemu zrejmé od prvého momentu a nastavte ich férovo. Trend, kedy si obchodníci nízke marže na tovare kompenzovali premrštenými cenami dopravného už patria do minulosti. 

Príliš málo spôsobov platby

Nakupujúcich môžu odradiť aj spôsoby platby, a to najmä vtedy, ak ich je príliš málo. Nenúťte preto nakupujúcich platiť len vopred, najmä ak máte začínajúci e-shop bez vybudovaného renomé. Mnohí ľudia pri prvom nákupe uprednostňujú dobierku a ak sa presvedčia o serióznosti internetového obchodu, nebudú mať problém za tovar zaplatiť vopred. Rovnako nezabudnite, že online platby kartou sú dnes stále žiadanejšie, takže aj tento spôsob platby by ste mali nakupujúcim v e-shope sprostredkovať.  

E-shop pôsobí nedôveryhodne

Začínajúce e-shopy musia okrem mnohých iných záležitostí zápasiť aj s nedostatočnou dôverou zo strany návštevníkov. Bez ohľadu na to, či predávate oblečenie, oleje na pranie alebo hoci aj drahú elektroniku, vždy by ste mali mať zreteľne uvedené kontaktné údaje, ideálne aj s menom zodpovednej osoby, IČO, názov spoločnosti a tiež sídlo. Nespoliehajte sa iba na to, že tieto údaje máte uvedené vo všeobecných obchodných podmienkach. Dôveryhodnosť podporíte aj zverejnením reálnych recenzií vašich zákazníkov a skutočnými fotografiami produktov alebo vašej predajne. Vašu dôveryhodnosť posilní aj aktívna komunikácia s fanúšikmi na sociálnych sieťach a ochota riešiť prípadné problémy. 

Problém na konkrétnej podstránke

Málo objednávok nemusí znamenať, že by návštevníci nechceli nakupovať. Problém môže mať aj technický charakter, prípadne spočívať v nesprávne riešenom UX/CX. Vo veci teda môže byť „rozhádzanie“ prvkov na stránke, nedostupné tlačidlá či chyba v kóde, ktorá znemožňuje ďalej v objednávke pokračovať. Použite preto analytický nástroj a zistite, v ktorej fáze nákupného procesu dochádza k problémom, prípadne si sami skúste spraviť testovacie objednávky z rôznych zariadení. Vypátrať príčinu sa skrátka oplatí čo najskôr. 


Foto: elements.envato.com

Prečo si vybrať neónový nápis?

29.04.2025

Neónové nápisy zažívajú renesanciu ako štýlový prvok v interiéroch, podnikoch a na spoločenských podujatiach. S ich pomocou môžete vytvoriť jedinečnú atmosféru a zároveň efektívne propagovať svoju značku. Prečo si vybrať neónový nápis? 1. Pútavý dizajn Neónové nápisy sú vizuálne atraktívne a okamžite upútajú pozornosť. Ich žiarivé farby a jedinečný [...]

Zistili sme, čo spája rolety a SEO – bod 3 vás prekvapí!

28.04.2025

Predstavte si miestnosť zaliatu ostrým slnkom, kde jedinou úľavou je precízne nastavenie tieniacej techniky. A teraz si vybavte webovú stránku stratenú v mori internetu, čakajúcu na svoje zviditeľnenie. Hoci sa tienenie a práca SEO agentúry zdajú príliš odlišné, majú niečo spoločné. S trochou kreativity to poďte odhaliť.

Ako sa tešiť na prácu v kancelárii každý deň

27.04.2025

Lákadlá home officu – žiadne ranné zápchy, doobeda v pyžame a káva z vlastnej kuchyne – majú svoje čaro, no kancelária si stále drží vlastné tromfy. Tým najsilnejším sú ľudia. Žiadna obrazovka nenahradí spontánnu výmenu myšlienok, rýchle riešenie problémov a vzťahy s kolegami. A keď už ste v kancelárii, vytvorte si príjemné prostredie bez nudy a stereotypu.

Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj naznačil, že Rusko sa má obávať o bezpečnosť osláv v Moskve. Trump: Nebyť mňa, Putin by chcel celú Ukrajinu

30.04.2025 06:00

Momentálne sa (Rusi) obávajú, či budú môcť usporiadať svoju vojenskú prehliadku – a oprávnene, odkázal Moskve Zelenskyj.

jazero, Slovenský raj, Blajzloch, mReportér

Známe jazero v Slovenskom raji je stále bez vody. Ostala po ňom len jama a mostíky

30.04.2025 05:00

Zábery, ktoré zachytila mReportérka Dominika.

Nová nemocnica v Prešove

Nie Rázsochy, ale Vajnory. Štát vybral miesto pre novú nemocnicu, stáť bude viac ako miliardu eur. Postaví ju Kaliňákov rezort

29.04.2025 20:10

Projekt nahradí desaťročia nerealizovaný plán výstavby nemocnice v Rázsochách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 659
Celková čítanosť: 1036767x
Priemerná čítanosť článkov: 1573x

Autor blogu