Návštevnosť vášho e-shopu rastie, no objednávky nepribúdajú? Toto môžu byť dôvody!

Spustili ste s nadšením nový e-shop a aj napriek postupnému nárastu návštevnosti objednávky akosi nepribúdajú. Tento scenár je pomerne častý a týka sa dokonca aj zabehnutých e-shopov, ktorým akoby z ničoho nič rapídne poklesne počet objednávok. Príčin môže byť veľa a prísť na to, kde nastal problém môže byť pomerne zložité. Zamerali sme sa na časté dôvody, prečo v e-shopoch ľudia neobjednávajú. 

Ešte skôr ako prejdeme ku konkrétnym dôvodom, nedá sa nespomenúť, že primárnym dôvodom nízkeho počtu objednávok je logicky celkovo nízka návštevnosť. V prípade ale jej nárastu, prípadne stability, je potrebné hľadať príčinu inde. V prípade, že máte eshop na mieru, nebojte sa v tejto súvislosti osloviť aj jeho zhotoviteľa, ktorý vám dokáže byť najmä v prípade technických nedostatkov veľmi nápomocný. Pokles objednávok môžu zapríčiniť ale aj externé faktory, ktoré ale nemáte šancu ovplyvniť, nižšie sme sa preto zamerali na tie problémy, ktoré vyriešiť dokážete. 

Ponuka tovaru a navigácia v e-shope je veľmi neprehľadná

Čo z toho, že máte návštevnosť, ak sa pri vyhľadávaní produktov ľahko stratí a z vášho internetového obchodu znechutene odíde? V prípade, že máte v e-shope stovky až tisíce produktov, rozdelené navyše do viacerých kategórií, mali by ste mať jasnú odpoveď, ako návštevníci vždy nájdu presne to, čo hľadajú. Ak predávate napríklad parfémy na praní s desiatkami variácií, asi sa nikomu nebude chcieť preklikávať jednu položku po druhej. Zamyslite sa preto, ako vyberanie tovaru návštevníkom čo najviac uľahčiť. 

Nákupný proces je príliš zložitý

Zvýšiť počet objednávok pomôže aj zjednodušenie objednávkového procesu. Nenúťte nakupujúcich vypĺňať siahodlhé formuláre a pýtajte si naozaj len tie informácie, ktoré potrebujete na vybavenie objednávky. Platí jednoducho, že čím je nákupný proces jednoduchší, tým viac ľudí aj dokončí objednávku. 

Ceny za dopravu sú príliš vysoké

Nakupujúci v e-shopoch vo všeobecnosti nemajú radi, ak sa cenu za dopravu dozvedia až tesne pred dokončením objednávky. Zároveň, nemajú radi, ak je cena za dopravu príliš vysoká. Snažte sa preto ceny dopravy viditeľne zobrazovať tak, aby boli nakupujúcemu zrejmé od prvého momentu a nastavte ich férovo. Trend, kedy si obchodníci nízke marže na tovare kompenzovali premrštenými cenami dopravného už patria do minulosti. 

Príliš málo spôsobov platby

Nakupujúcich môžu odradiť aj spôsoby platby, a to najmä vtedy, ak ich je príliš málo. Nenúťte preto nakupujúcich platiť len vopred, najmä ak máte začínajúci e-shop bez vybudovaného renomé. Mnohí ľudia pri prvom nákupe uprednostňujú dobierku a ak sa presvedčia o serióznosti internetového obchodu, nebudú mať problém za tovar zaplatiť vopred. Rovnako nezabudnite, že online platby kartou sú dnes stále žiadanejšie, takže aj tento spôsob platby by ste mali nakupujúcim v e-shope sprostredkovať.  

E-shop pôsobí nedôveryhodne

Začínajúce e-shopy musia okrem mnohých iných záležitostí zápasiť aj s nedostatočnou dôverou zo strany návštevníkov. Bez ohľadu na to, či predávate oblečenie, oleje na pranie alebo hoci aj drahú elektroniku, vždy by ste mali mať zreteľne uvedené kontaktné údaje, ideálne aj s menom zodpovednej osoby, IČO, názov spoločnosti a tiež sídlo. Nespoliehajte sa iba na to, že tieto údaje máte uvedené vo všeobecných obchodných podmienkach. Dôveryhodnosť podporíte aj zverejnením reálnych recenzií vašich zákazníkov a skutočnými fotografiami produktov alebo vašej predajne. Vašu dôveryhodnosť posilní aj aktívna komunikácia s fanúšikmi na sociálnych sieťach a ochota riešiť prípadné problémy. 

Problém na konkrétnej podstránke

Málo objednávok nemusí znamenať, že by návštevníci nechceli nakupovať. Problém môže mať aj technický charakter, prípadne spočívať v nesprávne riešenom UX/CX. Vo veci teda môže byť „rozhádzanie“ prvkov na stránke, nedostupné tlačidlá či chyba v kóde, ktorá znemožňuje ďalej v objednávke pokračovať. Použite preto analytický nástroj a zistite, v ktorej fáze nákupného procesu dochádza k problémom, prípadne si sami skúste spraviť testovacie objednávky z rôznych zariadení. Vypátrať príčinu sa skrátka oplatí čo najskôr. 


Foto: elements.envato.com

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

musk, trump

Musk skončí v americkej vláde. Frustruje Trumpových spojencov, píše Politico

02.04.2025 18:30

Musk čoskoro odíde zo svojej funkcie.

Minister pôdohospodárstva ČR Marek Výborný

Praha radí Takáčovi, ako slintačku odhaliť skôr. Inšpirujte sa Českom, odkázal tamojší šéf agrorezortu

02.04.2025 18:11, aktualizované: 18:20

Praha rozšírila zákaz dovozu aj na potraviny rastlinného pôvodu.

fico, kotlár

Kotlár po Obamovi vraj komunikuje aj s FBI. Tvrdí, že vie, ako sa k nám dostal covid a slintačka

02.04.2025 16:36

Splnomocnenec vlády pre prešetrenie pandémie COVID-19 Peter Kotlár opäť vzbudil pozornosť svojimi výrokmi.

Lebo medved

Vláda schválila odstrel 350 medveďov, pre väčšinu okresov vyhlásili mimoriadnu situáciu. Odborníci: odstrel je príliš rozsiahly

02.04.2025 16:34

Minister životného prostredia Tomáš Taraba tvrdí, že zabitie 350 medveďov je prípustné, mnohí experti však hovoria opak.