Návštevnosť vášho e-shopu rastie, no objednávky nepribúdajú? Toto môžu byť dôvody!

Spustili ste s nadšením nový e-shop a aj napriek postupnému nárastu návštevnosti objednávky akosi nepribúdajú. Tento scenár je pomerne častý a týka sa dokonca aj zabehnutých e-shopov, ktorým akoby z ničoho nič rapídne poklesne počet objednávok. Príčin môže byť veľa a prísť na to, kde nastal problém môže byť pomerne zložité. Zamerali sme sa na časté dôvody, prečo v e-shopoch ľudia neobjednávajú. 

Ešte skôr ako prejdeme ku konkrétnym dôvodom, nedá sa nespomenúť, že primárnym dôvodom nízkeho počtu objednávok je logicky celkovo nízka návštevnosť. V prípade ale jej nárastu, prípadne stability, je potrebné hľadať príčinu inde. V prípade, že máte eshop na mieru, nebojte sa v tejto súvislosti osloviť aj jeho zhotoviteľa, ktorý vám dokáže byť najmä v prípade technických nedostatkov veľmi nápomocný. Pokles objednávok môžu zapríčiniť ale aj externé faktory, ktoré ale nemáte šancu ovplyvniť, nižšie sme sa preto zamerali na tie problémy, ktoré vyriešiť dokážete. 

Ponuka tovaru a navigácia v e-shope je veľmi neprehľadná

Čo z toho, že máte návštevnosť, ak sa pri vyhľadávaní produktov ľahko stratí a z vášho internetového obchodu znechutene odíde? V prípade, že máte v e-shope stovky až tisíce produktov, rozdelené navyše do viacerých kategórií, mali by ste mať jasnú odpoveď, ako návštevníci vždy nájdu presne to, čo hľadajú. Ak predávate napríklad parfémy na praní s desiatkami variácií, asi sa nikomu nebude chcieť preklikávať jednu položku po druhej. Zamyslite sa preto, ako vyberanie tovaru návštevníkom čo najviac uľahčiť. 

Nákupný proces je príliš zložitý

Zvýšiť počet objednávok pomôže aj zjednodušenie objednávkového procesu. Nenúťte nakupujúcich vypĺňať siahodlhé formuláre a pýtajte si naozaj len tie informácie, ktoré potrebujete na vybavenie objednávky. Platí jednoducho, že čím je nákupný proces jednoduchší, tým viac ľudí aj dokončí objednávku. 

Ceny za dopravu sú príliš vysoké

Nakupujúci v e-shopoch vo všeobecnosti nemajú radi, ak sa cenu za dopravu dozvedia až tesne pred dokončením objednávky. Zároveň, nemajú radi, ak je cena za dopravu príliš vysoká. Snažte sa preto ceny dopravy viditeľne zobrazovať tak, aby boli nakupujúcemu zrejmé od prvého momentu a nastavte ich férovo. Trend, kedy si obchodníci nízke marže na tovare kompenzovali premrštenými cenami dopravného už patria do minulosti. 

Príliš málo spôsobov platby

Nakupujúcich môžu odradiť aj spôsoby platby, a to najmä vtedy, ak ich je príliš málo. Nenúťte preto nakupujúcich platiť len vopred, najmä ak máte začínajúci e-shop bez vybudovaného renomé. Mnohí ľudia pri prvom nákupe uprednostňujú dobierku a ak sa presvedčia o serióznosti internetového obchodu, nebudú mať problém za tovar zaplatiť vopred. Rovnako nezabudnite, že online platby kartou sú dnes stále žiadanejšie, takže aj tento spôsob platby by ste mali nakupujúcim v e-shope sprostredkovať.  

E-shop pôsobí nedôveryhodne

Začínajúce e-shopy musia okrem mnohých iných záležitostí zápasiť aj s nedostatočnou dôverou zo strany návštevníkov. Bez ohľadu na to, či predávate oblečenie, oleje na pranie alebo hoci aj drahú elektroniku, vždy by ste mali mať zreteľne uvedené kontaktné údaje, ideálne aj s menom zodpovednej osoby, IČO, názov spoločnosti a tiež sídlo. Nespoliehajte sa iba na to, že tieto údaje máte uvedené vo všeobecných obchodných podmienkach. Dôveryhodnosť podporíte aj zverejnením reálnych recenzií vašich zákazníkov a skutočnými fotografiami produktov alebo vašej predajne. Vašu dôveryhodnosť posilní aj aktívna komunikácia s fanúšikmi na sociálnych sieťach a ochota riešiť prípadné problémy. 

Problém na konkrétnej podstránke

Málo objednávok nemusí znamenať, že by návštevníci nechceli nakupovať. Problém môže mať aj technický charakter, prípadne spočívať v nesprávne riešenom UX/CX. Vo veci teda môže byť „rozhádzanie“ prvkov na stránke, nedostupné tlačidlá či chyba v kóde, ktorá znemožňuje ďalej v objednávke pokračovať. Použite preto analytický nástroj a zistite, v ktorej fáze nákupného procesu dochádza k problémom, prípadne si sami skúste spraviť testovacie objednávky z rôznych zariadení. Vypátrať príčinu sa skrátka oplatí čo najskôr. 


Foto: elements.envato.com

Tvorba WooCommerce webu s dôrazom na konverziu a SEO

11.12.2025

Tvorba WooCommerce webu nie je len o peknom dizajne alebo prepojení platobnej brány. Ak chce e-shop skutočne predávať, potrebuje šikovne nastavenú stratégiu, ktorá spája technickú stránku s poriadnou dávkou psychológie. Kombinácia kvalitného SEO a premyslenej konverznej architektúry dokáže urobiť z bežného e-shopu predajný stroj. Presne o tom je aj tento článok. O tom, [...]

Čo sa deje v pokožke pri svrabe a ako to bezpečne riešiť

09.12.2025

Svrab je nepríjemný problém, ktorý mnohí považujú za tému, o ktorej sa radšej mlčí. No pravda je taká, že táto kožná infekcia sa môže objaviť v každej domácnosti bez ohľadu na hygienické návyky. Ak viete, ako svrab funguje pod povrchom pokožky, ľahšie ho rozpoznáte, pochopíte a hlavne sa ho účinne zbavíte. Pokožka vám dáva signály a my vám ukážeme, čo [...]

Význam performance marketingu pre rýchlo rastúce e-commerce značky

08.12.2025

Rýchlosť, s akou dnes rastú online značky, je neuveriteľná. Nové e-shopy pribúdajú ako huby po daždi a konkurencia je tvrdšia než kedykoľvek predtým. Čo teda odlišuje úspešné značky od tých, ktoré len ticho zapadnú prachom internetu? Jedným z kľúčových faktorov, ktorý dokáže rozhodnúť o úspechu alebo neúspechu, je práve performance marketing. Aj keď to znie [...]

matovič

Najvyšší súd nerozhodol o nevine Dušana Kováčika, nariadil len nový proces, reagoval Matovič na Fica

13.12.2025 16:55

Matovič vidí v premiérovej obhajobe Kováčika "perverznosť". Vláda legislatívne zväzuje ruky súdom a prokurátorom, aby sa chránila vo vlastných kauzách.

Péter Magyar

Orbánov rival Magyar zverejnil správu o zneužívaní tisícov detí v štátnych zariadeniach

13.12.2025 16:05

Hnev voči vláde maďarského premiéra Viktora Orbána by sa tak mohol ďalej stupňovať.

Vladimír Matejička

Po dlhej a ťažkej chorobe zomrel bývalý poslanec Smeru Vladimír Matejička

13.12.2025 15:50, aktualizované: 16:37

Do zákonodarného zboru bol Matejička prvýkrát zvolený v roku 2006 a pôsobil v ňom celkovo 14 rokov počas štyroch volebných období, a to až do roku 2020.

Ales Biaľacký

Lukašenkov režim prepustil politických väzňov vrátane aktivistky Kalesnikavovej a nositeľa Nobelovej ceny Biaľackého

13.12.2025 15:38, aktualizované: 17:27

Stalo sa tak po rokovaniach amerického vyslanca v Minsku, ktorý skôr oznámil, že Washington zruší sankcie na kľúčovú komoditu z Bieloruska.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 747
Celková čítanosť: 1306630x
Priemerná čítanosť článkov: 1749x

Autor blogu