3 piliere tvorby úspešného e-shopu – poznáte ich?

Spustiť e-shop a rozšíriť svoje aktivity do online prostredia je pre mnohých podnikateľov lákavou predstavou. Často sa stretávame s predstavami, že e-shop stačí spustiť a už iba čakať, až sa budú hrnúť prvé objednávky. Bohužiaľ, tak jednoduché to zďaleka nie je a prevádzka e-shopu si vyžaduje systematický a zodpovedný prístup. Každý dlhodobo úspešný e-shop stojí v podstate na troch pilieroch, ktoré je potrebné stále zdokonaľovať. Poradíme vám, na ktoré tri oblasti by ste sa mali sústrediť. 

Skôr, ako sa pustíte do prevádzky e-shopu, čaká na vás množstvo otázok a rozhodnutí. Kým niektoré môžete doladiť časom podľa toho, ako sa vám bude dariť, iné budú mať na celé fungovanie vášho online obchodu obrovský vplyv prakticky už od počiatku. Začnite stanovením rozpočtu, obchodnej stratégie a určením spôsobu, akým budete váš e-shop propagovať. Mnohé tiež závisí od toho, či bude e-shop doplnkom k vášmu biznisu alebo hlavným predajným kanálom. Nech už je to akokoľvek, nasledujúce tri oblasti nesmiete zanedbať.    

Kvalitné e-shopové riešenie

Hneď na začiatok je dôležité vybrať si kvalitné e-shopové riešenie. Ak úplne neviete, čo všetko od e-shopu očakávať, vybrať si môžete e-shop na prenájom. Ide o kompletné riešenie, za ktoré platíte mesačný paušál a zároveň sa s celým fungovaním a prevádzkou e-shopu môžete zoznamovať. Kým e-shop na prenájom sa oplatí najmä z krátkodobého hľadiska, pretože na začiatok si nevyžaduje veľkú investíciu, takýto model fungovania sa z dlhodobého hľadiska oplatiť už nemusí. 

Tvorba moderného e-shopu si vyžaduje odborný prístup a je nevyhnutné vybrať si kvalitného dodávateľa. Kvalitné technické riešenie e-shopu bude zahŕňať všetky funkcionality, ktoré budete vyžadovať od skladového hospodárstva, cez platobné brány až po prehľadné používateľské prostredie. Odporúčame vybrať si dostatočne flexibilné riešenie, ktoré bude časom možné prispôsobiť vašim potrebám. 

Tvorba webových stránok (zdroj: pixabay.com)

Premyslená marketingová stratégia

Moderný a prehľadný e-shop s najnižšími cenami široko ďaleko dnes už nestačí. Za každým úspešným e-shopom nájdete premyslenú marketingovú stratégiu. Marketingová stratégia e-shopu je nevyhnutná na to, aby ste do vášho e-shopu priviedli relevantnú návštevnosť. Toto je možné dosiahnuť rôznymi spôsobmi a stratégiami. 

Do svojho nového e-shopu môžete priviesť návštevníkov prakticky hneď pomocou PPC reklám. Vydať sa môžete aj cestou optimalizácie pre internetové vyhľadávače. SEO je dlhodobým a z pohľadu nákladov veľmi efektívnym riešením, ako stabilne získavať nových návštevníkov v e-shope a tým aj nové objednávky. Využiť môžete aj silu lokality, v ktorej sa nachádza vaša prevádzka. Lokálne SEO pomôže nielen vášmu e-shopu, ale zlepší aj povedomie o vašom podnikaní medzi miestnymi. Lokálne SEO je dnes už možné podporiť viacerými nástrojmi a využívajú ho aj veľké e-shopy s celoslovenskou pôsobnosťou. 

Dodajme, že vo vašej marketingovej stratégii by nemali chýbať ani cenové porovnávače tovaru a tiež tvorba hodnotného obsahu. 

vyhladatelnost v google
zdroj: pixabay.com

Prvotriedny zákaznícky servis

Zákaznícky servis patrí jednoznačne medzi tie najnáročnejšie disciplíny. Ak ho nebudete mať dobre zvládnutý, zákazníci sa k vám vracať jednoducho nebudú. Nepomôže ani kvalitný e-shop ani prvotriedny marketing. Tým, čo v mnohých prípadoch odlišuje úspešných od neúspešných je práve zákaznícky servis. Zákazník musí aj v online priestore cítiť, že ste tu preňho. Komunikujte profesionálne, rýchlo a akékoľvek problémy riešte promptne. Myslite na to, že aj reklamácie sú príležitosťou, ako váš zákaznícky servis môže vyniknúť. Snažte sa váš zákaznícky servis neustále zlepšovať a nebojte sa zákazníkom ponúknuť aj niečo navyše. Práve týmto spôsobom získate verných zákazníkov, ktorí pre vás môžu mať doslova cenu zlata.

Nebehajte v horúcom lete v zlej obuvi – ako na správnu pracovnú obuv

27.06.2025

Letné horúčavy dávajú nohám pri práci vonku poriadne zabrať. V zlej pracovnej obuvi riskujete potenie, únavu a tiež zranenia. Nestačí, aby ste mali pevné topánky - musia aj vetrať, tlmiť a chrániť. Ako si správne vybrať pracovnú obuv, s ktorou budete na stavbe v pohodlí a bezpečí?

Slováci v zahraničí – zvládnite úrady s ľahkosťou

26.06.2025

Dostali ste lukratívnu pracovnú ponuku v zahraničí? Ako ste nachystaní na administratívu v cudzine? Spoznajte 4 dôležité veci, ktoré vám uľahčia novú pracovnú skúsenosť a zaistia i prilepšenie rodinného rozpočtu.

Prečo je rýchlosť vášho e-shopu kľúčová? Rady tvorcov e-shopu

25.06.2025

Stratili ste niekedy trpezlivosť pri načítaní webovej stránky a jednoducho ste ju zavreli? Vaši zákazníci robia to isté. V digitálnom svete rozhoduje rýchlosť a rýchle načítanie vášho e-shopu je absolútna nutnosť. Spoznajte 3 konkrétne dôvody, prečo vymeniť pomalú webovú stránku za rýchlejšiu alternatívu.

Donald Trump

Trump udiera na farmaceutický svet: chce uvaliť drakonické clá na lieky. Plánuje tiež clá na meď

08.07.2025 21:21, aktualizované: 22:27

Šéf Bieleho domu chce výrobcom poskytnúť čas na presťahovanie svojich prevádzok do Spojených štátov.

maturita, maturant

Najstarší poľský maturant (85) opäť neuspel pri skúške dospelosti. Prezradil, či to skúsi znova

08.07.2025 21:00

Rovnako ako tento senior dopadla pätina z viac ako štvrť milióna študentov poľských stredných škôl.

Zvaleny strom na ceste v okrese Roznava

Búrka so silným vetrom pustošila juh a východ Slovenska. Strhávala strechy a lámala stromy, viaceré padli na autá

08.07.2025 19:50

Veľké škody spôsobila búrka v Gelnici, kde strhla strechu na jednej z bytoviek.

Donald Trump

Donald Trump pritvrdzuje: Putin len vo veľkom zabíja a servíruje somariny. Ocenil odvahu Ukrajincov

08.07.2025 19:30

V poslednom čase je ale Trump k Putinovi kritickejší.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 686
Celková čítanosť: 1115513x
Priemerná čítanosť článkov: 1626x

Autor blogu