Bez akéhokoľvek preháňania môžeme uviesť, že nikdy nebolo jednoduchšie založiť si e-shop, ako práve v súčasnosti. Rovnako tak môžeme uviesť, že online sa dá predať prakticky čokoľvek, treba však vedieť, ako na to. Každý zo segmentov má svoje špecifiká a skôr ako sa do takéhoto podnikania pustíte, mali by ste o nich určite vedieť.
Chcete zarábať online a stojíte pred otázkou, aký tovar by ste vo svojom e-shope mali ponúkať? Spustiť e-shop je dnes otázkou dní, maximálne týždňov, niektoré veci by ste si však ešte pred začiatkom mali veľmi dobre premyslieť a jednou z nich je bezpochyby aj rozhodnutie pre ťažiskové produkty, ktoré vo vašom online obchode budete ponúkať. Už vo fáze, keď si budete vyberať dodávateľa e-shop riešenia, teda tvorba e-shopu firma, by ste mali mať túto otázku zodpovedanú. Inak totiž bude vyzerať e-shop na predaj oblečenia a inak na predaj elektroniky či napríklad športových potrieb.
Čo predávať online?
Zodpovedať si túto otázku môže byť ťažšie, než sa zdá. Predávať online sa dá prakticky čokoľvek, mali by ste však mať jasný plán, dostatočné zázemie a počítať s niektorými špecifikami. Napokon, úspech vášho e-shopu nebude závisieť iba od samotných produktov, ale aj vášho predajného servisu a spôsobov propagácie.
Ako to teda hneď zo začiatku rozlúsknuť? V prvom rade sa skúste orientovať na produkty, v ktorých sa ako tak vyznáte a ku ktorým máte blízko. Ak ste napríklad vášnivý bežec, skúste sa zamyslieť nad tým, čo vám na našom trhu chýba, prípadne čo by ste sami ocenili. Takto môžete napríklad začať s predajom bežeckých potrieb. Možnosti sú prakticky neobmedzené a v tomto smere kľudne môžete zapojiť aj svoju fantáziu. Aby ste získali lepšiu predstavu, vybrali sme niekoľko kategórií produktov, na ktoré sa bližšie zameriame.
E-shop s elektronikou
Veľmi rozšírenou kategóriou e-shopov je elektronika. V tomto smere sa treba pripraviť na veľkú konkurenciu a tlak na čo najnižšiu cenu. Na druhej strane, trh s elektronikou je aj dosť veľký a ľudia sú zvyknutí nakupovať elektroniku online. Na výber máte zároveň veľké množstvo rôznych dodávateľov. Ak sa vám popri konkurencií podarí vyniknúť, a to či už produktmi alebo spôsobom propagácie, úspech sa môže dostaviť celkom rýchlo.
E-shop so špeciálnymi produktmi
Ak nechcete vstúpiť na príliš konkurenčné online bojisko, zamerajte sa na špeciálne produkty. Ich ponúkanie si však bude vyžadovať aj vaše znalosti. V tomto prípade je dôležité správne si definovať cieľovú skupinu, a teda či pôjde o podnikateľov alebo bežných spotrebiteľov. Predstavte si napríklad, že v e-shope predávate menu boxy a iný obalový materiál. Vašimi zákazníkmi budú predovšetkým reštaurácie a rôzne iné gastro prevádzky, čomu je potrebné prispôsobiť celú predajnú stratégiu.
E-shop s oblečením
Ďalším veľkým segmentom je móda. Napriek veľkej konkurencii platí, že so správnou propagáciou a zaujímavými produktmi môžete celkom ľahko preraziť. Nakupovať dnes oblečenie online nie je už nič nezvyčajné, no nemožnosť vyskúšať si tovar spôsobuje, že v tomto segmente je vracanie tovaru častejšie. Pripravte sa na to, že vratky môžu ľahko dosiahnuť aj 40-50 %.
E-shop s potravinami
Na záver sme vybrali menej obvyklé. Už aj v segmente potravín je však vidno tendencie k online nakupovaniu. Nemyslíme pritom iba veľké supermarkety, ktoré vám domov pošlú objednaný tovar, ale aj o stále rastúcom počte menších e-shopov zameraných na predaj potravín, ktoré v bežných obchodoch nie sú dostupné. Špecializované e-shopy, napríklad s ázijskými, ruskými alebo americkými potravinami, si svojich zákazníkov určite nájdu aj v našich končinách. V tomto smere je veľmi dôležitý výber spoľahlivého dodávateľa a všetko si spočítať tak, aby ste boli schopní tento tovar ponúkať za rozumné ceny.
Celá debata | RSS tejto debaty