Web development nie je iba o kódovaní: cesta ku kvalitnému webu si vyžaduje veľa úsilia

Vývoj webových stránok zahŕňa celkom pestrý súbor činností presahujúcich z rôznych iných odvetví, ako je grafika, UX či tvorba obsahu. Neplatí teda, že web development je nutne len o kódovaní. Zamerali sme sa na základné princípy moderných webov a ich súčastí. 

Kým jednoduchú prezentačnú webstránku si dnes vďaka rôznym službám doslova „vyklikáte“ za jedno doobedie, väčšie online projekty si vyžadujú odlišný prístup. Do ich vývoja je spravidla potrebné zapojiť viacero odborníkov špecializovaných na rôzne oblasti, ako je dizajn, použiteľnosť či obsah. K tvorbe nového webu je potrebné pristupovať aj podľa toho, aké sú vaše podnikateľské ciele a cieľová skupina. Už od začiatku je vhodné osloviť odborníkov, napríklad z Lighthousems Media Solutions, ktorí zhodnotia vaše plány a nový web začlenia do vašej celkovej online stratégie. Skôr ako sa rozhodnete osloviť odborníkov, osvojte si tieto princípy. 

softverovy developer
zdroj: pixabay.com

Jasne a zrozumiteľne

Častým problémom mnohých webov neprehľadnosť a chaos. Móda rôznych blikajúcich bannerov, pohyblivého textu a ďalších prvkov by už mala byť dnes definitívnou minulosťou. Je dôležité, aby návštevník po príchode na váš web hneď vedel, čo ponúkate, prečo by mal osloviť práve vás a akým spôsobom to môže urobiť. Do popredia sa tak stále v čoraz väčšej miere dostáva jednoduchosť, a to nielen z pohľadu grafiky – zabúdať netreba ani na výstižné texty, hodnotný obsah a celkovú prehľadnosť. 

Dajte návštevníkom vášho webu jasné a zrozumiteľné argumenty, prečo by sa mali rozhodnúť využiť vaše služby. 

Neexperimentujte za každú cenu

Hoci predstava odlíšiť sa od ostatných webov niečím originálnym môže byť lákavá, v praxi mnohé takéto experimenty dopadli katastrofou. Dôvod je pritom veľmi jednoduchý, ľudia sú zvyknutí, že webstránky majú určité rozloženie prvkov a podvedome ich tam aj hľadajú. Niektoré zaužívané spôsoby rozloženia prvkov sa preto oplatí dodržať. Z tých najbežnejších spomeňme napríklad logo spoločnosti/obchodu umiestnené vľavo hore, či odkaz na kontaktné údaje v pravej hornej časti webu. 

Pri e-shopoch sú popri intuitívnom rozložení jednotlivých prvkov veľmi dôležité aj presné a dostatočne obsiahle popisy produktov, ktoré nakupujúcemu poskytnú odpovede na kľúčové otázky. Jeden príklad za všetky môže byť mobily eshop obsahujúci prehľadne spracované informácie o produktoch, príjemné kombinácie farieb a dostatočné zvýraznenie dôležitých prvkov. 

eshop na mieru
zdroj: freepik.com

Fotky áno, ale rozumne

Kvalitné fotografie na web jednoznačne patria, a to najmä ak podnikáte v segmente, kde je vizuálna stránka produktu veľmi dôležitá. Dávajte však pozor na to, aby nezhoršovali použiteľnosť webu, teda predovšetkým, aby nespomaľovali načítanie stránok, prípadne nezakrývali text či tlačidlá. Okrem toho je dôležité, aby ste mali fotografie, ktorými sa budete môcť pochváliť. Odporúčame preto obrátiť sa na fotografa, prípadne si prenajať fotoateliér Bratislava a zhotoviť si fotky tam. Profesionálne fotografie na webe zvyšujú konverzie a oplatí sa do nich investovať. 

Čo ovládne stratégie v marketingu 2025? Aj títo 3 veľkí hráči

03.12.2024

Rok 2024 sa končí a marketéri z celého sveta sa už teraz sústreďujú na trendy marketigungu 2025. Čo je dôležité rešpektovať pri stanovení predajných stratégií? Rastúce využívanie umelej inteligencie, zdokonaľovanie nástrojov Google Ads či význam videoreklám výrazne ovplyvňuje obsah a zloženie marketingových stratégií v rôznych oblastiach ecommerce. Čo teda [...]

Vaše produkty si zaslúžia ten najlepší záber – ako na to?

02.12.2024

Marketing sa aktuálne presúva do vizuálnej sféry. Kvalitné a zaujímavé fotografie a videá sú kľúčové pre rozhodovanie zákazníkov, pre budovanie dôvery a udržanie pozornosti. Vlastné fotografie a videá zvýraznia a podporia autentickú komunikáciu vašej značky. Ako vám pri tom pomôže profesionálny fotografický workshop alebo kurz tvorby videí?

Personalizácia v e-shope- získajte viac (zákazníkov) a predávajte viac

01.12.2024

Čo znamená personalizácia v e-commerce praxi? Nejde o módny trend, ale o strategické nástroje pre váš úspešný predaj, pochopenie klienta a jeho nákupnej cesty. Predstavte si, že zákazníkovi poskytnete jedinečný a individuálny prístup podľa jeho predstáv. Spoznajte pomocníkov, ktorí zabezpečia spokojnosť klienta aj váš rast.

doktorka, lekárka

Pediatrička prišla do konfliktu s rómskymi pacientmi, odmietla ich registrovať

03.12.2024 18:30

Doktorka vyvesila na dvere ordinácie aj odkaz, po dohode s vedením mesta ho však onedlho odstránila.

Igor Matovič  / Jozef Pročko /

Možnosť skrátiť volebné obdobie aj referendom sa nezavedie. Plénum odmietlo novelu Ústavy z dielne matovičovcov

03.12.2024 18:13, aktualizované: 18:45

Novelizovať sa nebude ani zákon o zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone verejnej moci.

Donald Trump, Emmanuel Macron

Trumpa pozvali na otvorenie katedrály Notre Dame. Zmieri sa s Macronom?

03.12.2024 18:00

Hoci je oficiálnou hlavou štátu stále Joe Biden, na slávnostnom otvorení obnovenej katedrály Notre Dame v Paríži bude USA reprezentovať jeho nástupca.

andrej babiš

Poslanci odmietli uznesenie k súdnemu zmieru medzi rezortom vnútra a Babišom

03.12.2024 17:55

Návrh predložila skupina poslancov parlamentu za opozičnú SaS.