Popredné pozície vo výsledkoch vyhľadávania dokážu poriadne „nakopnúť“ váš biznis. Cesta k nim môže viesť cez PPC reklamy alebo svedomitú prácu na optimalizácii vašich webových stránok. Na to, aby ste dosiahli úspech ale nemusíte vždy bojovať iba s tými najväčšími hráčmi na trhu. Svoju konkurenciu môžete predbehnúť aj vďaka optimalizácii pre lokálne vyhľadávanie. Na praktickom príklade pneuservisu vám ukážeme, ako je to možné.
Ak máte aspoň základnú orientáciu v online svete, zrejme už viete, prečo je dôležité aby bol váš web nielen kvalitne spracovaný, obsahovo hodnotný, ale aj dohľadateľný cez Google či iné vyhľadávače. Pomocou SEO, teda optimalizácie webovej stránky pre internetové vyhľadávače, môžete pre svoj web vybudovať zdroj stabilnej a cenovo veľmi dostupnej návštevnosti. Ľudia dnes cez Google vyhľadávajú prakticky čokoľvek a tak by váš web nemal byť na relevantné frázy zahrabaný kdesi na tretej či štvrtej stránke výsledkov vyhľadávania.
Riešením je teda optimalizácia stránky, aj v rámci nej sa môžete stretnúť s rôznymi technikami a prístupmi. Dôležitý je preto vždy dôkladný plán a stanovenie zmysluplných cieľov.
Keď menší predbehne väčšieho
Rozdiel medzi lokálnym a globálnym SEO berú v čoraz väčšej miere do úvahy aj algoritmy internetových vyhľadávačov. Nie je to tak dávno, čo Google začal ako jeden z faktorov ovplyvňujúcich výsledky organického vyhľadávania práve lokalitu podľa GPS hľadajúceho. Ak teda pôsobíte ako miestna firma, mali by ste si byť vedomí, že potrebujete osloviť predovšetkým ľudí vo svojom okolí a tomu prispôsobiť obsah svojej webovej stránky.
Ak ponúkate službu naviazanú na určitú lokalitu, dôležité pre vás bude to, aby vás našlo relevantné publikum v určitej oblasti. Lokálne SEO sa teda často týka práve remeselníkov, kaviarní, reštaurácií či obchodov.
Veľmi dobrým príkladom je pneuservis Bratislava Rača. Ak totiž ponúkate napríklad služby motoristom v určitej lokalite, nebude pre vás veľmi užitočné, ak sa váš web dostanú návštevníci z opačného konca krajiny. Oplatí sa osloviť motoristov z blízkeho okolia, ktorí k vám prídu napríklad na sezónne prezutie vozidla či opravu defektu. V prípade lokálneho SEO sa ľahko môže stať, že predbehnete aj svoju väčšiu konkurenciu resp. sieť pneuservisov. Stačí mať lokálnu optimalizáciu stránky dobre zvládnutú.
5 tipov k lokálnemu SEO
Aby sme ale o lokálnom SEO nepísali iba vo všeobecnej rovine, prejdime k 5 praktickým tipom, ktoré vašu webstránku pri lokálnom vyhľadávaní posunú na popredné pozície.
– Vytvorte si pre každú lokalitu zvláštnu landing page s pomenovaním danej lokality. Môže ísť o mesto, mestskú časť či názov regiónu. V ideálnom prípade sa práve táto stránka bude objavovať vo výsledkoch vyhľadávania konkrétnej služby v určitej lokalite.
– Využite Google My Business naozaj naplno. Zriaďte si konto v tejto službe a prepojte ju s ostatnými využívanými Google službami. Buďte pritom čo najpresnejší a nebojte sa pri zadávaní údajov zájsť do detailov. Zároveň ani v tomto prípade nezabúdajte na kľúčové slová.
– Spolupracujte so svojím okolím. Spojte sily s ostatnými podnikateľmi vo vašej lokalite, môžete skúsiť napríklad výmenu odkazov z ich webových stránok či pridať svoj web do sekcie odporúčania.
– Využite regionálne zamerané katalógy služieb. Mohlo by sa zdať, že rôzne katalógy webových stránok sú už dávno prežitkom. Nenechajte sa však pomýliť, rôzne online katalógy s regionálnym zameraním majú ešte stále svoj význam, a to predovšetkým práve pre lokálne vyhľadávanie.
– Pravidelne aktualizujte svoj obsah na Google My Business a reagujte na zmeny vo vašom okolí. Vyhnite sa uvádzaniu neaktuálnych informácií.
Využite situáciu, že lokálne SEO je stále pre mnohých podnikateľov neznámym pojmom a vyniknite pred vašou konkurenciou vďaka technikám, ktoré váš web posunú na popredné pozície.
Celá debata | RSS tejto debaty