Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

Prečo je UGC tak silný?

Ľudia dôverujú ľuďom. Podľa svetových marketingových štúdií až 92 % spotrebiteľov dôveruje odporúčaniam od ľudí, ktorých pozná, viac ako tradičnej reklame. Anonymní recenzenti majú až 70 % dôveryhodnosť.

Marketingová stratégia firmy dnes jednoducho potrebuje obsah generovaný užívateľom, ktorý poskytuje:

autentickosť a sociálny dôkaz: Spotrebitelia sa cítia viac prepojení s produktom alebo službou, keď vidia iných reálnych ľudí, ktorí ich používajú. Takýto obsah vytvára pocit komunity a posilňuje značku.

lepšiu angažovanosť: Obsah od užívateľov má vyššiu mieru angažovanosti ako obsah vytvorený samotným poskytovateľom alebo predajcom.

Ako získať kvalitný obsah od užívateľov?

Zapojte vašich zákazníkov aktívne do kampaní. Nech zdieľajú svoje fotografie, videá alebo príbehy, ktoré budú obsahovať váš produkt alebo službu.

Vytvorte súťaže a zaujímavé výzvy, ktoré ich budú motivovať, aby sa zapojili do tvorby obsahu a autentických príspevkov.

Využívajte silu sociálnych médií ako napríklad špecifické hashtagy, ktoré bude používať vaša komunita. A sledujte, ako sa to vyvíja.

Samozrejme, môžete osloviť influencerov, ktorí sa vedia identifikovať s vašimi produktmi a budú pre vás tvoriť autentický obsah.

Ako efektívne využiť UGC?

Obsah generovaný užívateľom môžete veľmi efektívne používať na rôznych miestach, čo sa týka digitálneho sveta. Zobrazujte recenzie, fotografie a videá od vašich zákazníkov na produktových stránkach. Zdieľajte zaujímavý obsah od vašich fanúšikov na profiloch vašich sociálnych sietí.

Zaraďte autentické fotografie a videá od vašich zákazníkov v rôznych reklamách. Uveďte recenzie a príbehy zákazníkov do vašich e-mailových kampaní.

Tip odborníkov: Nezabúdajte na právne a etické aspekty. Napríklad pred použitím obsahu generovaného vašimi zákazníkmi vždy požiadajte autora o jeho súhlas.

Obsah generovaný používateľmi je skutočne mocným nástrojom online marketingu. Ak ho ešte nepoužívate, máte skvelú šancu blysnúť sa pred konkurenciou.

Zdroj uvedených štatistík: https://getambassador.com/blog/word-of-mouth-marketing-statistics/

Foto: elements.envato.com

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

Ursula von der Leyenová, Friedrich Merz

Brusel chce jednomyseľnú dohodu o miliardách pre Ukrajinu. Leyenová sa zhodla s Merzom: Všetky štáty EÚ musia niesť rovnaké riziko

06.12.2025 07:05

Európska komisia navrhla dva varianty finančnej podpory Ukrajiny v rokoch 2026 až 2027.

vianočná výzdoba, Liptovský Mikuláš

Kto vyhrá svetelný duel? V Mikuláši inštalovali bombastickú vianočnú výzdobu, chcú ňou konkurovať Popradu

06.12.2025 07:00

Radní investovali do efektnej výzdoby státisíce eur. Veria, že oživí centrum a podporí lokálnu ekonomiku

vojna na Ukrajine, Flamingo

ONLINE: Ukrajinci a Američania: Pokrok závisí od Moskvy. Kadyrov hrozí Kyjevu tvrdou odvetou za dron v Groznom

06.12.2025 06:10, aktualizované: 08:25

Skutočný pokrok k akejkoľvek dohode závisí od pripravenosti Ruska ukázať ozajstný záujem o trvalý mier, uviedlo vyhlásenie americkej diplomacie.

NATO, Ukrajina

Bude Európa čakať, kým Putin pošle do Pobaltia 700-tisíc vojakov? Víťazstvo Ruska bude stáť viac ako úspech Ukrajiny

06.12.2025 06:00

Expert: Ak naozaj chceme žiť podľa pekných prejavov o boji za demokraciu, vôbec by sme nemali uvažovať nad tým, či je Ukrajinu potrebné podporovať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1294597x
Priemerná čítanosť článkov: 1740x

Autor blogu