Po uvoľňovaní protipandemických opatrení sa život pomaly vracia aj do kancelárií. Biznis centrá opäť ožívajú, no niektoré veci predsa len už nebudú také ako predtým. Nároky zamestnancov na hygienu sa jednoznačne zvýšili a rovnako tak sa zmenili aj ich nároky na pracovné prostredie. Toto je 5 spôsobov, vďaka ktorým sa kancelárie stanú príjemnejším miestom pre prácu.
Uvoľňovanie opatrení a postupný ústup vírusu neznamená, že by sme mali prestať dbať na dodržiavanie hygieny. Práve naopak, treba si uvedomiť, aké je dôležité neustále zvyšovať hygienický štandard. Popri tom však netreba zabúdať ani na psychohygienu a to, aby sa kancelárie stali miestom, v ktorom sa vám bude príjemne pracovať. Priestor na sústredenie, čistotu ale aj možnosti na relax, to všetko by malo byť už samozrejmosťou v moderných kanceláriách.
Vyššia úroveň hygieny na toaletách
Hovorí sa, že úroveň určitého miesta, podniku alebo firmy spoznáte podľa stavu, v akom sú toalety. Toto miesto totiž hneď na prvý pohľad a niekedy aj na prvý nádych prezradí veľmi veľa. Vysoký hygienický štandard je v moderných biznis centrách už samozrejmosťou. Vždy je však niečo, čo sa dá vylepšiť. Tou najvyššou prioritou je však vždy dosiahnuť maximálnu možnú úroveň hygieny.
Na dosiahnutie vysokej hygienickej úrovne toaliet je dôležité nielen pravidelné čistenie, ale aj nastavenie všetkých komponentov tak, aby sa eliminoval ich dotyk s rukami. Sú to predovšetkým automatické splachovače s fotobunkou, bezdotykové vodovodné batérie či dávkovače mydla, ktoré si taktiež nevyžadujú dotyk. V ponuke spoločnosti Ecostep nájdete celý rad zariadení na toalety, ako sú napríklad dávkovače dezinfekcie či sušiče rúk, ktoré vám aj na často využívaných toaletách uľahčia udržiavanie vysokej úrovne hygieny.
Lepšie rozvrhnutie priestoru
Priestory typu open space sú pomaly na ústupe. Medzi aktuálne trendy skôr patria modulárne priestory, ktoré sa dajú ľahko prispôsobiť aktuálnym potrebám. Preferuje sa teda možnosť rýchlych a jednoduchých zmien, kedy sa z väčšej kancelárie dá ľahko vytvoriť veľká zasadačka a potom napríklad rozdeliť na tri menšie kancelárie. Rozvrhnutie priestoru je dôležité aj v závislosti od vykonávanej práce. Ak sa zamestnanci potrebujú viac sústrediť, určite bude lepšie ich oddeliť, aby sa navzájom nerušili. Naopak, ak je potrebné v rámci pracovného kolektívu niečo podnetné vymyslieť, spoločné priestory sú veľmi užitočné.
Viac prírodných materiálov v kanceláriách
Ako sme už v úvode spomenuli, v práci nie je dôležitá len hygiena, ale aj určité psychické pohodlie. Vyhnete sa tak nadmernému vyčerpaniu a eventuálne aj ďalším zdravotným problémom, ktoré môžu vyplývať z nevyhovujúceho pracovného prostredia. Odborníci dokonca tvrdia, že výber vhodných materiálov do kancelárií dokáže účinne podnecovať kreativitu.
A ideálny príklad? Korkové obklady na stenu sú 100 % prírodným materiálom a sú perfektným doplnkom do každej kancelárie. Okrem nich sa stále väčšej popularite tešia aj zelené machové obrazy, pričom tieto dva materiály sa dajú veľmi dobre kombinovať aj navzájom.
Miesta s absolútnym tichom
Niekedy na prácu potrebujete absolútne ticho a vtedy sú veľmi užitočné tzv. pracovné búdky, ktoré vám takýto priestor poskytnú. Sú presklené a výborne odizolované, takže vám umožnia vybaviť si telefonáty bez akéhokoľvek rušenia. Týmto spôsobom sa dá vytvoriť tzv. micro-office s ideálnymi podmienkami na všetky pracovné činnosti, pri ktorých potrebujete absolútny kľud a ticho.
Ľahko udržiavateľné materiály
Na záver sa pristavíme ešte pri hygiene a čistení. Do moderných kancelárií totiž jednoznačne patria materiály, ktoré sa dajú ľahko udržiavať v čistote. Obmedziť by ste mali teda akékoľvek materiály, na ktorých sa drží prach a ktoré by príliš časté čistenie mohlo znehodnotiť. Medzi preferované materiály patrí napríklad sklo, hliník alebo drevo s hladkým povrchom.
Celá debata | RSS tejto debaty