Toto sú 3 najčastejšie chyby v e-mail marketingu, ktoré vás môžu vyjsť poriadne draho. Poznáte ich?

email marketing

E-mail marketing dokáže byť veľmi efektívnym nástrojom pre budovanie vzťahu so zákazníkmi, zvyšovanie povedomia o značke a samozrejme aj zvyšovanie predajov. V skutočnosti však nejde iba o budovanie databázy a pravidelné posielanie e-mailov. Celý e-mail marketing je komplexnou záležitosťou, pri ktorej nie je také ťažké spraviť chybu a pripraviť si poriadne krušné chvíle. Zamerali sme sa na 3 najčastejšie chyby v e-mail marketingu, ktorým sa treba určite vyhnúť.

Kúpená databáza e-mailových kontaktov

Budovanie databázy e-mailových kontaktov si vyžaduje čas, splnenie zákonných podmienok a jej spôsob by mal zodpovedať tomu, aká je vaša marketingová stratégia. Skratka síce existuje, no dokáže byť veľmi zradná! Tou je nákup databáz s tisíckami e-mailových kontaktov, vôbec však nejde o dobrý nápad. 

Nielenže takéto nakladenie s údajmi môže byť protizákonné, ale dostanete kontakt na ľudí, ktorí vám súhlas s odosielaním ponúk nikdy neudelili. Akýkoľvek e-mail tak budú považovať za spam, čo môže byť katastrofou pre povesť vašej značky. Takýto nákup je navyše „mačkou vo vreci“, pretože si nikdy skutočne neoveríte, koľko z kúpených e-mailových adries sa aj používa.

Príliš časté posielanie e-mailov

Nič netreba preháňať, čo platí to aj o frekvencii a početnosti newsletterov. Je vhodné dosiahnuť určitú pravidelnosť, no ak budete vaše kontakty bombardovať e-mailmi aj niekoľkokrát denne, čakajte, že sa vám z databázy začnú odhlasovať. Nepíšte preto e-maily nasilu, len aby ste niečo napísali a odoslali, skôr zaveďte tematické dni a pripomínajte sa nanajvýš pár krát do mesiaca. 

newsletter

Posielanie nerelevantných ponúk

E-mailový marketing funguje najlepšie tým, ktorí sa vzorne venujú segmentácii. Je ideálne, ak máte vytvorených viacero skupín subscriberov, na ktorých budete cieliť zvlášť podľa ich špecifických potrieb. Mladší, starší, muži, ženy, nie každému sa v e-mail newsletteroch musíte prihovárať rovnako. Čím relevantnejšie budú vaše e-maily, tým lepšie výsledky od nich môžete očakávať.


Foto: elements.envato.com

Ako dnes vnímame kultúru? Pomôž mi vyplniť dotazník 🎭

08.06.2025

Hľadáš spôsob, ako zachytiť, akú úlohu má kultúra v každodennom živote ľudí? Pomôž mi zistiť, čo si myslia obyvatelia Slovenska – stačí vyplniť krátky dotazník. 🧠 Prečo tvoja odpoveď pomôže Chcem pochopiť, ktoré kultúrne aktivity sú pre teba dôležité a prečo. Zaujíma ma, čo by ťa motivovalo navštevovať viac výstav, divadiel alebo koncertov. Výsledky [...]

Aj brána má svoje potreby – ako sa o ňu správne starať?

03.06.2025

Vstupná brána je tichým strážcom vášho domova a prvá vec, ktorú uvidí každá návšteva. Venujete jej toľko pozornosti, koľko by si zaslúžila? Pritom vôbec nejde o zložité alebo časovo náročné úkony. Stačí pár jednoduchých krokov, aby vám dlho slúžila a chránila vaše súkromie.

Ako predávať poradenské služby bez tlačenia na pílu

02.06.2025

Môžete byť skutočným odborníkom, no digitálnej džungli to nestačí. Bez dobrej marketingovej stratégie sa o vás svet nedozvie. V poradenskom biznise rozhoduje dôvera, odbornosť a široké povedomie. Nestačí vedieť - ukážte sa správnym ľuďom v správny čas. Inšpirujte sa nasledujúcimi podnetmi.

Kolumbia Uribe

Postrelený kolumbijský senátor Uribe takmer nereaguje na liečbu

09.06.2025 17:16

O stave potenciálneho prezidentského kandidáta informovala dnes ošetrujúca nemocnica.

Serbia Protests

Za víťaza volieb v dvoch srbských mestách sa vyhlásili vládne aj opozičné bloky

09.06.2025 16:39

Tieto komunálne voľby boli všeobecne vnímané ako skúška popularity vládnucej strany a jej lídra, Aleksandara Vučiča.

SR Ugor NBÚ

V proces s exšéfom NBÚ vypovedali ďalší svedkovia, jeden ukázal na Sulíka

09.06.2025 16:27

Podľa obžaloby spôsobil Ugor štátu škodu vo výške približne deväť miliónov eur. Na dnešné pojednávanie predvolal súd dvoch svedkov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 677
Celková čítanosť: 1084525x
Priemerná čítanosť článkov: 1602x

Autor blogu