Hoci už možno viete, že prieskum kľúčových slov je dôležitou súčasťou získavania nových zákazníkov online, možno neviete, ako ich efektívne používať. Publikovanie blogových príspevkov je len jednou malou časťou veľkej skladačky SEO blogovania. Keď zistíte, ako do nich správne začleniť kľúčové slová, získate lepšie hodnotenie a prilákate na svoju stránku viac potencionálnych zákazníkov.
Zoznámte sa s long-tail kľúčovými slovami
Long-tail kľúčové slová sú frázy, ktoré sa zvyčajne skladajú z troch až štyroch slov, ktoré potenciálny zákazník zadá do vyhľadávacieho riadku vo vyhľadávači. Povedzme, že vlastníte súkromnú dentálnu kliniku. Používatelia by mohli hľadať dopyty ako „dentálna klinika Bratislava“ alebo jednoducho „dentálna klinika“. Ak však hľadajú už konkrétnu službu zadajú napríklad „záchovná stomatológia Bratislava“ alebo „bielenie zubov lacno BA“.
Je dobré sa zamerať na konkrétnejšie kľúčové slová, pretože tie používajú zákazníci, keď presne vedia, čo hľadajú a sú rozhodnutí si za službu alebo produkt aj zaplatiť.
Určite netreba tieto slová bezhlavo pchať do každého príspevku. V každom článku sa zamerajte na jedno alebo dve kľúčové slová. Ak v jednom článku použijete príliš veľa kľúčových slov, váš príspevok bude pre vyhľadávače vyzerať „spamovo“ a poškodí vaše šance na dobré umiestnenie.
Ako nájsť správne long-tail kľúčové slová?
Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako nájsť dlhé kľúčové slová, je vybrať konkrétne kľúčové slovo, na ktoré by ste sa chceli v článku na blogu zamerať, a zadať ho do vyhľadávacieho riadku Google. Keď tak urobíte, počas písania sa zobrazia návrhy dlhých kľúčových slov. Takéto návrhy sa zobrazia po zadaní slovného spojenia zdravotnícky asistent:
Long-tail kľúčovým slovom by mohol byť výraz spojený s inou lokalitou ako „zdravotnícky asistent Nemecko“. Podľa nich potom zostavte blogový príspevok.
Používanie long-tail kľúčových slov v nadpisoch
Je dobré začleniť long-tail kľúčové slová do nadpisov blogových príspevkov. Nie je to však nevyhnutnosť. No pútavý názov príspevku, ktorý je zároveň vhodný pre SEO, podnieti zákazníka, aby klikol na vašu webovú stránku.
Po napísaní kreatívneho názvu príspevku je čas efektívne použiť kľúčové slová v obsahu blogu. V ideálnom prípade ich treba začleniť do jadra príspevku, ale aj do podnadpisov. Ľudia zvyčajne najprv prelistujú články, aby zistili, či s nimi obsah môže rezonovať. Ak však potenciálny zákazník nenájde, čo hľadá, opustí vašu stránku.
Povedzme, že píšete príspevok na svoj blog „Potlač na tričká: 5 najlepších metód“. Vaše hlavné kľúčové slovo bude „potlač na tričká“, ale odporúčame nájsť aj jedno alebo dve ďalšie kľúčové slová, ktoré použijete v podnadpisoch.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty