Nábor do zahraničia cez sociálne siete? Nerobte tieto chyby

Máte lukratívnu ponuku práce v zahraničí, ale váš príspevok na sociálnych sieťach si všimne len pár ľudí? Možno nerobíte nič zle. Sociálne siete môžu fungovať ako efektívny nástroj, ak poznáte niekoľko overených princípov. Vyvarujte sa týmto chybám, aby sa vám ozvali správni potenciálni zamestnanci.

Nejasná cieľová skupina

Máte vyjasnenú odpoveď na otázku: Koho presne chcete osloviť? Ak nie, vaša kampaň je ako šíp vystrelený naslepo. Pri ponukách práce do zahraničia je to ešte kritickejšie – pozícia, požiadavky, jazykové znalosti, rodinný status, ambície – všetko zohráva úlohu.

Ak napíšete „práca v Nemecku pre zdravotníkov„, hneď doplňte, či hľadáte mladého fyzioterapeuta do kúpeľov, alebo skúsenú zdravotnú sestru do domova dôchodcov.

Výber nesprávnej platformy

Zvolili ste Facebook, lebo ho používa každý? Ale váš ideálny kandidát je možno aktívny na LinkedIne alebo dokonca na menej známych sieťach.

Určite by ste mali vedieť, že Facebook je dobrý na šírenie všeobecných výziev. Instagram je ideálny pre vizuálne prezentovanie a LinkedIn na obsadzovanie odborných pozícií.

Správa sociálnych sietí znamená poznať nielen algoritmy, ale aj psychológiu každého kanála.

Slabé alebo žiadne „call to action“

Jednou z vecí, ktorú vám určite poradí správca sociálnych sietí je, aby ste potenciálnym uchádzačom povedali jasne, čo majú urobiť.

Výzva na konci (CTA) musí byť konkrétna, jednoduchá, ideálne aj mierne naliehavá. Príklad? Zaregistrujte sa hneď – trvá to 2 minúty.

CTA

Hovorte rečou vašich záujemcov

Aby vaša kampaň na sociálnej sieti zaujala správnych kandidátov, musia jej rozumieť (bez používania špeciálnych technických a odborných výrazov) a stotožniť sa s jej obsahom. Preto sa používa pri tvorbe textov jazyk cieľovej skupiny, výstižné a jasné pomenovanie všetkých podmienok a výhod.

Pokojne môžete použiť referencie alebo autentické príbehy reálnych zamestnancov na danej pracovnej pozícii v zahraničí.

Špeciálny tip: Fotografie a krátke video z reálneho prostredia dokáže predať viac ako desať odrážok s výhodami pracovnej pozície.

Komunikujte aktívne na sociálnej sieti

Zverejnili ste príspevok na sociálne sieti a čakáte na reakcie? To nemusí stačiť. Sociálne siete sú rýchle a plné rôznych ponúk, informácií a podnetov, ktoré priťahujú pozornosť ľudí.

Komunikujte strategicky. Premyslene uverejňujte niekoľko príspevkov s odstupom času, odpovedajte na možné otázky a riešte obavy potenciálnych uchádzačov.

Stále máte pocit, že vaša propagácia práce v zahraničí na sociálnych sieťach nie je podľa vašich očakávaní? Zverte ju profesionálom na správu sociálnych sietí – nové podnety určite prídu.


Foto: elements.envato.com

Ako dnes vnímame kultúru? Pomôž mi vyplniť dotazník 🎭

08.06.2025

Hľadáš spôsob, ako zachytiť, akú úlohu má kultúra v každodennom živote ľudí? Pomôž mi zistiť, čo si myslia obyvatelia Slovenska – stačí vyplniť krátky dotazník. 🧠 Prečo tvoja odpoveď pomôže Chcem pochopiť, ktoré kultúrne aktivity sú pre teba dôležité a prečo. Zaujíma ma, čo by ťa motivovalo navštevovať viac výstav, divadiel alebo koncertov. Výsledky [...]

Aj brána má svoje potreby – ako sa o ňu správne starať?

03.06.2025

Vstupná brána je tichým strážcom vášho domova a prvá vec, ktorú uvidí každá návšteva. Venujete jej toľko pozornosti, koľko by si zaslúžila? Pritom vôbec nejde o zložité alebo časovo náročné úkony. Stačí pár jednoduchých krokov, aby vám dlho slúžila a chránila vaše súkromie.

Ako predávať poradenské služby bez tlačenia na pílu

02.06.2025

Môžete byť skutočným odborníkom, no digitálnej džungli to nestačí. Bez dobrej marketingovej stratégie sa o vás svet nedozvie. V poradenskom biznise rozhoduje dôvera, odbornosť a široké povedomie. Nestačí vedieť - ukážte sa správnym ľuďom v správny čas. Inšpirujte sa nasledujúcimi podnetmi.

tusk

Tusk žiada Sejm o dôveru, do rozpravy sa prihlásil rekordný počet poslancov

11.06.2025 11:49

O vyjadrenie dôvery požiadal premiér po prezidentských voľbách, v ktorých zvíťazil kandidát podporovaný opozíciou.

korea

Južná Kórea prestala do KĽDR vysielať propagandu a hudbu z reproduktorov

11.06.2025 11:28

Ide o prvý krok na ceste k otepleniu vzťahov medzi oboma krajinami, ktorú sľúbil nový juhokórejský prezident I Če-mjong.

zoroslav kollár

Korupčný prípad Zoroslava Kollára opäť na stole: Minister Susko podal dovolanie v prospech odsúdeného podnikateľa

11.06.2025 11:26

Minister poukazuje na právne pochybenie, prípad tak mieri na Najvyšší súd.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 677
Celková čítanosť: 1086646x
Priemerná čítanosť článkov: 1605x

Autor blogu