Môžete byť skutočným odborníkom, no digitálnej džungli to nestačí. Bez dobrej marketingovej stratégie sa o vás svet nedozvie. V poradenskom biznise rozhoduje dôvera, odbornosť a široké povedomie. Nestačí vedieť – ukážte sa správnym ľuďom v správny čas. Inšpirujte sa nasledujúcimi podnetmi.
Ako dať o sebe vedieť
Základom je, aby o vás potenciálni klienti vôbec vedeli a rozpoznali vás v spleti rôznych poradenských služieb. Vytváranie povedomia znamená zviditeľniť sa.
Experti na marketingové stratégie majú na to niekoľko odporúčaní – získavajte uznanie; jasne vysvetľujte, čo robíte; propagujte, čo vás odlišuje; buďte nezameniteľní. To všetko robte konzistentne na všetkých kanáloch, kde sa prezentujete – sociálne siete, odborné blogy, prípadové štúdie, cielené PPC kampane.
Napríklad poradenská spoločnosť, ktorá ponúka služby ako vrátenie daní z Rakúska, môže vytvárať články a videá s praktickými radami pre pendlerov a pracovníkov zo Slovenska, upozorňovať na zmeny daňových predpisov v Rakúsku počas roka a uverejňovať konkrétne výsledky, príbehy a referencie klientov.
Špeciálny tip: Prv ako sa pustíte do akýchkoľvek marketingových aktivít, spoznajte vášho ideálneho klienta. Ak budete strieľať naslepo, vaše aktivity nebudú ani konzistentné, ani účinné.

Budujte dôveru kvalitným obsahom
Nikto nebude investovať čas a peniaze do rád niekoho, komu neverí. Dôvera je v poradenských službách kľúčom k dlhodobej spolupráci. Cítia sa vaši potenciálni klienti pochopení? Dávate im odpovede na otázky a vzdelávate ich? Ak áno, prirodzene budú vnímať vašu značku ako dôveryhodnú.
Ste advokátska kancelária špecializujúca sa na právne služby pre podnikateľov? Publikujte pravidelne jednoduché právne návody, informujte dostatočne včas o pripravovaných zmenách, vysvetľujte zmeny cez konkrétne príklady vašich klientov.
Hodnotný obsah si klienti zapamätajú. Keď príde vhodný čas, spomenú si na firmu, ktorá im už pomohla.
Prezentujte svoju expertízu
Chcete, aby si vás klienti vybrali? Prezentujte sa ako neotrasiteľná autorita vo svojom odbore.
Ako sa firma v oblasti BOZP môže prezentovať ako špičkový expert? Namiesto sľubov o „bezpečnejšom pracovisku“ sa zamerajte na pravidelné analýzy najnovších legislatívnych zmien, prezentovanie skutočných prípadových štúdií alebo organizovanie odborných F&Q webinárov.
Marketingová stratégia pre poradenské firmy je synergiou povedomia, dôvery a odbornosti, postavená na poznaní cieľovej skupiny. Skúšajte rôzne kanály a podľa analýz úspešnosti prispôsobujte vaše stratégie.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty