Čo majú spoločné reprezentatívne kancelárie veľkých firiem, čisté nemocničné izby a výrobné haly moderných závodov? Odpovedí môže byť viac, ale táto je praktická a jasná: všetky vyžadujú dokonale upratané priestory. Aké sú znaky kvalifikovaného upratovacieho tímu, ktorý zabezpečí čistotu pracovného prostredia?
Ako sa prejavuje kvalifikácia upratovacieho tímu
Čisté a upravené pracovné prostredie ovplyvňuje celkovú atmosféru, výkon aj zdravie zamestnancov. Nezáleží, či sú to otvorené kancelárie v medzinárodnej spoločnosti v Bratislave, či je to práca v Rakúsku ako zdravotná sestra, či výrobná hala firmy z Oravy.
Kvalifikovaný personál upratovacích spoločností sa odlišuje predovšetkým špecifickými znalosťami a zručnosťami. Profesionálni upratovači nielen vysávajú či utierajú prach, no musia vedieť používať rôzne čistiace prostriedky a profesionálne čistiace stroje.
Pri upratovaní v laboratóriách a medicínskych zariadeniach sa dbá na sterilitu prostredia, používanie špeciálnych postupov a pomôcok, aby sa dodržali prísne hygienické štandardy. Pre upratovanie priemyselných objektov a odstránenie nečistôt technologických procesov platia zase iné nároky a požiadavky.
Od kvalifikovaných upratovačov sa očakáva, že majú zmysel pre detail a podľa potreby budú dodržiavať stanovené bezpečnostné predpisy.
Vedúci pracovníci upratovacích tímov dohliadajú na prácu tímu, koordinujú úlohy a zaisťujú, aby boli všetky požiadavky klienta splnené podľa dohody.
Ako vnímajú kvalifikovanosť upratovacieho tímu klienti?
Prvým faktorom je profesionálny prístup, ktorý sa prejavuje v systematickej a dôslednej práci pre vysokú kvalitu upratovania.
Ďalším sú špecifické znalosti upratovacieho personálu, čo sa týka výberu vhodných čistiacich prípravkov a metód čistenia pre rôzne materiály, povrchy a priestory. Tým sa predlžuje ich životnosť a minimalizuje sa riziko poškodenia.
Klienti oceňujú aj individuálny prístup a flexibilitu, teda prispôsobenie sa upratovačov termínom a hodinám upratovania podľa požiadaviek zákazníkov.
Samozrejme, ochota riešiť prípadné nezrovnalosti a sťažnosti patrí tiež k faktorom, ktoré ovplyvňujú spokojnosť klientov.
Upratovacie firmy, ktoré chcú poskytovať špičkové a vyhľadávané služby, sa jednoducho musia venovať i podpore osobnej zodpovednosti, odborným školeniam a motivácii každého člena upratovacieho tímu.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty