Založ si blog

Zabezpečenie práce na lyžiarsku sezónu v Rakúsku

lyziar

Keď som prišiel do Rakúska dva týždne pred začiatkom decembra, dúfal som, že budem mať veľkú šancu nájsť si prácu a bývanie. Zavítal som do mesta Mayrhofen, ktoré je obľúbenou zimnou destináciou pre ľudí, ktorí si chcú užiť sneh rovnako ako nočný život.

Práca v zahraničí Rakúsko: Rýchlo som zistil, že mesto je až do prvého decembrového víkendu takmer mestom duchov. Žiadny z obchodov, hotelov, reštaurácií ani barov na lyžiarskom stredisku nie je ani otvorený, čo dosť sťažilo hľadanie práce pred náporom, kedy sa sem nahrnú všetci Briti v ten istý víkend a každý si začne naraz hľadať prácu.

Ako mám vyniknúť medzi ostatnými, aby som si zabezpečil príjem na sezónu? Od decembra do apríla je v meste 70 percent Britov a len 30 percent miestnych obyvateľov. Takže keďže som tu jeden z mála, dúfam, že to bude v môj prospech. Aj to, že som mesiac pracoval v bare v hosteli v peruánskom Cuscu, vyzerá v mojom životopise dobre – mám nielen barmanské skúsenosti, ale aj skúsenosti s prácou v krajine, kde nehovorím rodným jazykom.

Získať prácu v zahraničí nie je také jednoduché 

Vďaka niekoľkým veciam, ktoré hovoria v môj prospech, dúfam, že si bez problémov nájdem prácu – a s väčšinou pracovných miest tu prichádza aj ubytovanie. Takže zatiaľ je to vyčkávacia hra, dni trávim hraním šípok a biliardu v hosteli a hľadaním spôsobov, ako si vylepšiť životopis na sobotu ráno, keď sa chystám vyraziť s batohom na chrbte plným životopisov, ktoré rozhodnú o mojich plánoch žiť v Mayrhofene počas sezóny.

Po niekoľkých dňoch hľadania som konečne našiel skvelú príležitosť v malom rodinnom hoteli v centre mesta. Ich potreby sa zhodovali s mojimi schopnosťami a skúsenosťami. Po predložení životopisu a rýchlej osobnej skúške ma prijali na miesto barmana. Občas som robil aj nejaké upratovacie služby podľa potreby. S radosťou som sa pustil do práce. Každý deň som stretával nových ľudí, zlepšoval som svoje jazykové schopnosti a získaval skúsenosti v oblasti pohostinstva. Rodina, ktorá vlastní hotel, bola milá a ochotná ma naučiť všetko, čo som potreboval vedieť.

Okrem toho, že som si zabezpečil prácu, som mal aj šťastie s ubytovaním. Rodina mi ponúkla možnosť bývať v jednom z voľných apartmánov v hoteli, čo bolo pre mňa veľkou úľavou. 

horska chata

S postupujúcimi týždňami som sa stal neoddeliteľnou súčasťou tímu a získal som si dôveru a rešpekt svojich kolegov. Moja rozhodnosť a oddanosť práci ma posunuli vpred a vďaka tomu som si užíval každý moment svojho pobytu v Mayrhofene. Keďže sezóna pokračovala, mesto sa prebúdzalo k životu a lyžiarske stredisko sa plnilo veselými turistami. Čím viac ľudí prichádzalo, tým viac práce sme mali, ale zvládli sme to v tíme až do konca apríla. Moje dobrodružstvo v Rakúsku sa ukázalo ako úžasná skúsenosť, ktorú budem pamätať navždy.

Najkvalitnejšia dentálna hygiena Bratislava je tu pre vás každý deň v týždni.


Foto: elements.envato.com

História a dôležitosť bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci

03.04.2024

Pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci prešli dlhú cestu a vyvíjali sa s cieľom zabezpečiť všeobecnú pohodu na pracovisku. Dnes zohráva kľúčovú úlohu pri ochrane zdravia zamestnancov a prevencii nehôd. Pochopenie významu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pracovných zdravotných služieb (pzs) je mimoriadne dôležité pre zamestnávateľa aj zamestnancov. [...]

Ako pripraviť záhradu na novú sezónu?

31.03.2024

Sezóna záhradkárčenia už klope na dvere a práve marec je ideálnym mesiacom na niektoré prípravné práce. Tých môže byť nespočetne veľa v závislosti od toho, čo máte v záhrade vysadené a aké máte na nadchádzajúcu sezónu ciele. Samotná príprava záhrady vám môže zabrať veľa času a preto by ste na všetky tieto činnosti mali pripraviť aj [...]

Kontrola domu po zime – zamerajte sa na strechu aj kúrenie

30.03.2024

Tohtoročná zima priniesla vo viacerých oblastiach prevažne skromnú snehovú nádielku. Nechýbali však série mrazivých ani extrémne veterných dní, ktoré poriadne preverili stav každej nehnuteľnosti. Teraz, keď už jar klope na dvere, je načase vyhradiť si čas na kontrolu domu. Vysvetlíme vám, prečo sa zamerať práve na strechu, kúrenie a brány. Mráz, vietor aj [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

blogger

SK blog - miesto, kde nájdete tie najlepšie slovenské spoločnosti na Slovensku. Obľúbené odkazy: krtkovanie-dunajska-streda.sk uploading.sk overenie-vozidiel.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 521
Celková čítanosť: 733294x
Priemerná čítanosť článkov: 1407x

Autor blogu