Vytvorenie jedinečnej a zapamätateľnej značky je na dnešnom preplnenom trhu dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Silná značka vám pomôže vyniknúť, vybudovať dôveru a vernosť zákazníkov a podporiť predaj.
Bez ohľadu na to, či ste začínajúca firma, ktorá chce etablovať svoju značku, alebo zavedená spoločnosť, ktorá chce značku osviežiť, máme pre vás riešenie.
1. Nájdite svoj archetyp
Psychológ Carl Jung definoval pojem archetyp ako vzor, ktorý spája ľudí na svete naprieč časom, priestorom a kultúrou. Ako však aplikovať túto teóriu vo svete brandingu? Výber archetypu alebo postavy, s ktorou sa identifikuje vaša spoločnosť definuje, kto ste.
Predstavte si spoločnosti nie ako niečo abstraktné, ale ako konkrétne postavy. Napríklad spoločnosť McDonald’s hrá úlohu žlto-červeného šaša, Apple je elegantný vizionár, zatiaľ čo Patagonia je pohodový environmentalista vo flanelovej košeli. Tieto spoločnosti vedia čo robia – tričko, ruksak či bunda Patagonia je vďaka ich brandingu rozpoznateľná na prvý pohľad.
2. Preferujte osobnú komunikáciu a prístup
Zákazníci preferujú značky, ktoré im dávajú pocítiť, že si cenia ich vlastnú jedinečnú osobnosť. Ak budete neustále používať rovnaký typ komunikácie tisícom z nich, nebudú sa cítiť ocenení.
Keďže personalizácia pri kontakte s tisíckami zákazníkov nie je jednoduchá, musíte byť v tomto smere veľmi kreatívni. Vaši manažéri sociálnych médií by sa mali aspoň pokúsiť reagovať na vašu cieľovú skupinu spôsobom, ktorý je jedinečný. Každého by ste mali osloviť individuálne.
- Spomeňte ich meno.
- Uznajte ich jedinečnú identitu.
- Položte im otázky.
- Hovorte so svojím publikom tak, aby vaša firma vyzerala čo najľudskejšie.
3. Vytvorte si čo najlepšie logo
Vizuálna identita vašej značky je veľmi dôležitá. Pokiaľ chcete mať kvalitné a pútavé firemné logo, mali by ste využiť služby skúseného dizajnéra. Pozrite sa napríklad na logo spoločnosti Lighthouse Media Solutions, ktorá ponúka marketingové stratégie, e-commerce akceleráciu a netradičné B2B kampane:
Logo je jednoduché a vzťahuje sa na názov spoločnosti (Lighthouse = maják). Podriaďuje sa čoraz dominantnejšiemu minimalistickému trendu, nie je chaotické a je ľahko zapamätateľné.
Výborným príkladom je aj logo spoločnosti DS Audio. Venuje sa predaju optických gramofónových prenosiek:
Ich logo je tiež jednoduché, no nechýba jeden premyslený detail – písmeno “i” má podobu optickej prenosky.
4. Zdokonaľte profily na sociálnych sieťach
Veľká časť spotrebiteľov uskutoční nákup, ak danú spoločnosť sledujú na Twitteri, Facebooku, Instagrame alebo TikToku. Sociálne siete sú v súčasnosti najlepším nástrojom na budovanie kontaktov a povedomia o značke.
Hodnotu prítomnosti v sociálnych sieťach dnes jednoducho nemožno prehliadnuť. Každá z nich má obrovskú základňu používateľov, ktorí sú potenciálnymi zákazníkmi vašej firmy. Vytvorením profilu na sociálnych sieťach si vytvoríte jeden marketingový kanál prakticky zadarmo.
Foto: dreamaudio.eu, davidkrumpar.sk, elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty