Cez internet sa dá predať prakticky čokoľvek: čo potrebujete vedieť skôr ako začnete s online predajom?

Internet je bez preháňania miestom neobmedzených možností a platí to bezpochyby aj o e-shopoch. Samozrejme v prípade, ak hovoríme o tovare, ktorý je možné legálne predávať. Veľké, malé, ťažké či ľahké predmety. Pri dnešnej úrovni skladovacích a logistických služieb už nie je problémom predávať online ani tovar náročný na prepravu. Čo by ste mali vedieť skôr, ako sa pustíte do online predaja prostredníctvom e-shopu? 

Prieskum trhu

Ak s predajom ešte len plánujete začať, nevyhnutným krokom je prieskum trhu. Platí, že čím bude podrobnejší, tým lepšiu predstavu získate o tom, komu by ste mali predávať, aká je vaša cieľová skupina, akú budete mať konkurenciu a tiež, akú môžete očakávať ziskovosť pri jednotlivých produktoch. Kvalitný prieskum trhu vám síce môže zabrať relatívne dosť času, no ak si dáte naozaj záležať, eliminujete riziko nesprávnej investície. 

Prieskum trhu by vám mal poskytnúť aspoň približné otázky, aká veľká je vaša cieľová skupina, ako by mohla reagovať na váš podnikateľský zámer a tiež, aká veľká konkurencia je v danom segmente. Pri prieskume zároveň nezabudnite premýšľať aj nad rôznymi eventualitami – teda rozširovaním vášho záberu, zúžením vášho zamerania na najziskovejšie položky či doplnkovými službami, v ktorých má napríklad vaša potenciálna konkurencia viditeľné medzery. 

vytvorenie eshopu
Zdroj: pixabay.com

Výber toho správneho e-shopového riešenia

Vytvorenie eshopu dnes nie je otázkou veľkých investícií a v princípe ide stále o tú jednoduchšiu časť online podnikania. Pri výbere riešenia budete mať na výber medzi e-shopom na prenájom, individuálnym riešením, prípadne tzv. krabicovým riešením, ktoré si jednoducho odkúpite. Prirodzene, každá z uvedených možností má určité výhody a nevýhody. Tvorbu e-shopu je preto dobré skonzultovať s niekým, kto sa v problematike naozaj vyzná. 

Prečo by ste si na vytvorenie e-shopu mali vybrať si spoľahlivého dodávateľa? Dôvodov je viacero, ten najdôležitejší ale súvisí s vašimi potrebami v budúcnosti. Ak sa trebárs rozhodnete pre rozšírenie funkcionality vášho e-shopu, bola by škoda, keby sa nedali realizovať z dôvodu, že váš dodávateľ riešenia medzičasom zanikol. Spočiatku si každopádne vyberte funkčne vyvážené riešenie a časom uvidíte, čo všetko budete pre váš e-shop potrebovať a ktoré doplnky vám uľahčia podnikanie.   

Kľúčový je spôsob predaja

Ak už viete, čo budete predávať a zároveň ste si už vybrali e-shop riešenie, je načase dotiahnuť do finále stratégiu predaja. Ako sme už spomenuli, online je možné predať prakticky čokoľvek, samotný spôsob predaja je ale potrebné prispôsobiť danej kategórii produktov.

online nakupovanie
Zdroj: pixabay.com

Po príklady ani netreba chodiť ďaleko. Ak sa napríklad rozhodnete predávať oblečenie, alebo obuv, dôležité budú fotografie, 360° fotografie a presná tabuľka rozmerov. Pri predaji šperkov sú zas rozhodujúce údaje o použitých materiáloch a lákavé fotografie. Naopak, pri predaji elektroniky sú zas najdôležitejšie parametre a kvalitný popis produktu, prípadne tipy, ako je možné produkt využiť. 

Predávať cez e-shop môžete aj špecifické produkty, s ktorými medzi konkurenciou zaručene vyniknete. Dobrým príkladom sú slovenské obliečky s jedinečnými vzormi inšpirovanými folklórom. V bežných obchodoch ich len tak ľahko nezoženiete, no v e-shope si môžete vybrať rovno z viacerých vzorov a rozmerov. Navyše, vďaka kvalitne spracovanému obsahu hneď vidíte, z čoho sú obliečky vyrobené, aké majú rozmery a aké vlastnosti od nich môžete očakávať. Skrátka, dostanete toľko informácií, ako keby ste sa v obchode radili priamo s predavačom. A presne tak by mal vyzerať kvalitný produktový popis, ktorý je základným obsahovým prvkom nejedného e-shopu. 

Nenechajte sa preto odradiť množstvom e-shopov, ktoré aktuálne existujú. Miesto pre nové projekty stále je a tí šikovnejší sa v online prostredí ľahko presadia. 

Netradičné tipy pre optimalizáciu e-shopu, ktoré fungujú

01.05.2025

Konkurencia v e-commerce je tvrdšia než kedykoľvek predtým. „Mať dobrý web“ nestačí. Optimalizácia e-shopu obsahuje i pokročilé, no často prehliadané stratégie s vyššou mierou konverzie, nižším bounce rate a lojálnejšími zákazníkmi. Spoznajte 3 konkrétne tipy, ktoré môžete implementovať a získať v e-commerce viac.

Otázky, ktoré odhalia skutočných odborníkov na hydroizoláciu

30.04.2025

Keď staviate dom, dôverujete stavebnej firme, že vám postaví bezpečný, pevný a suchý domov. Ako zistíte, že sa na ich prácu môžete spoľahnúť napríklad v oblasti hydroizolácií? Položte firme tieto 4 otázky predtým, ako podpíšete zmluvu alebo začnú s prácou. A čakajte podobnú odpoveď ako v texte nižšie.

Prečo si vybrať neónový nápis?

29.04.2025

Neónové nápisy zažívajú renesanciu ako štýlový prvok v interiéroch, podnikoch a na spoločenských podujatiach. S ich pomocou môžete vytvoriť jedinečnú atmosféru a zároveň efektívne propagovať svoju značku. Prečo si vybrať neónový nápis? 1. Pútavý dizajn Neónové nápisy sú vizuálne atraktívne a okamžite upútajú pozornosť. Ich žiarivé farby a jedinečný [...]

Šimkovičová

Šimkovičová: Splnili sme už 45 % programu. Prečo nechodí do diskusií vysvetlila u Mimi Šramovej

16.05.2025 15:56

Medzi svoje úspechy zaradila zvýšenie platov v cirkvi či obnovu hradov.

riaditeľ, FBI, Comey

Bývalý šéf FBI Comey čelí vyšetrovaniu pre podozrenie z výzvy na atentát na Trumpa

16.05.2025 15:37

"Parádna formácia mušlí na mojej prechádzke po pláži," napísal Comey v popisku príspevku.

požiar

Dráma na D1. Na diaľnici horel autobus, našťastie neviezol cestujúcich

16.05.2025 15:29, aktualizované: 16:07

Na miesto už smerovali dve hasičské autá.

Česko, slintačka a krívačka

Česko od nedele zruší zákaz dovozu zvierat či krmiva zo Slovenska a Maďarska

16.05.2025 14:46

Do štandardného režimu sa od nedele vráti dovoz tepelne nespracovaných produktov živočíšneho pôvodu zo SR a Maďarska, mäsokostných múčok i kafilérnych tukov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 661
Celková čítanosť: 1049735x
Priemerná čítanosť článkov: 1588x

Autor blogu