Cez internet sa dá predať prakticky čokoľvek: čo potrebujete vedieť skôr ako začnete s online predajom?

Internet je bez preháňania miestom neobmedzených možností a platí to bezpochyby aj o e-shopoch. Samozrejme v prípade, ak hovoríme o tovare, ktorý je možné legálne predávať. Veľké, malé, ťažké či ľahké predmety. Pri dnešnej úrovni skladovacích a logistických služieb už nie je problémom predávať online ani tovar náročný na prepravu. Čo by ste mali vedieť skôr, ako sa pustíte do online predaja prostredníctvom e-shopu? 

Prieskum trhu

Ak s predajom ešte len plánujete začať, nevyhnutným krokom je prieskum trhu. Platí, že čím bude podrobnejší, tým lepšiu predstavu získate o tom, komu by ste mali predávať, aká je vaša cieľová skupina, akú budete mať konkurenciu a tiež, akú môžete očakávať ziskovosť pri jednotlivých produktoch. Kvalitný prieskum trhu vám síce môže zabrať relatívne dosť času, no ak si dáte naozaj záležať, eliminujete riziko nesprávnej investície. 

Prieskum trhu by vám mal poskytnúť aspoň približné otázky, aká veľká je vaša cieľová skupina, ako by mohla reagovať na váš podnikateľský zámer a tiež, aká veľká konkurencia je v danom segmente. Pri prieskume zároveň nezabudnite premýšľať aj nad rôznymi eventualitami – teda rozširovaním vášho záberu, zúžením vášho zamerania na najziskovejšie položky či doplnkovými službami, v ktorých má napríklad vaša potenciálna konkurencia viditeľné medzery. 

vytvorenie eshopu
Zdroj: pixabay.com

Výber toho správneho e-shopového riešenia

Vytvorenie eshopu dnes nie je otázkou veľkých investícií a v princípe ide stále o tú jednoduchšiu časť online podnikania. Pri výbere riešenia budete mať na výber medzi e-shopom na prenájom, individuálnym riešením, prípadne tzv. krabicovým riešením, ktoré si jednoducho odkúpite. Prirodzene, každá z uvedených možností má určité výhody a nevýhody. Tvorbu e-shopu je preto dobré skonzultovať s niekým, kto sa v problematike naozaj vyzná. 

Prečo by ste si na vytvorenie e-shopu mali vybrať si spoľahlivého dodávateľa? Dôvodov je viacero, ten najdôležitejší ale súvisí s vašimi potrebami v budúcnosti. Ak sa trebárs rozhodnete pre rozšírenie funkcionality vášho e-shopu, bola by škoda, keby sa nedali realizovať z dôvodu, že váš dodávateľ riešenia medzičasom zanikol. Spočiatku si každopádne vyberte funkčne vyvážené riešenie a časom uvidíte, čo všetko budete pre váš e-shop potrebovať a ktoré doplnky vám uľahčia podnikanie.   

Kľúčový je spôsob predaja

Ak už viete, čo budete predávať a zároveň ste si už vybrali e-shop riešenie, je načase dotiahnuť do finále stratégiu predaja. Ako sme už spomenuli, online je možné predať prakticky čokoľvek, samotný spôsob predaja je ale potrebné prispôsobiť danej kategórii produktov.

online nakupovanie
Zdroj: pixabay.com

Po príklady ani netreba chodiť ďaleko. Ak sa napríklad rozhodnete predávať oblečenie, alebo obuv, dôležité budú fotografie, 360° fotografie a presná tabuľka rozmerov. Pri predaji šperkov sú zas rozhodujúce údaje o použitých materiáloch a lákavé fotografie. Naopak, pri predaji elektroniky sú zas najdôležitejšie parametre a kvalitný popis produktu, prípadne tipy, ako je možné produkt využiť. 

Predávať cez e-shop môžete aj špecifické produkty, s ktorými medzi konkurenciou zaručene vyniknete. Dobrým príkladom sú slovenské obliečky s jedinečnými vzormi inšpirovanými folklórom. V bežných obchodoch ich len tak ľahko nezoženiete, no v e-shope si môžete vybrať rovno z viacerých vzorov a rozmerov. Navyše, vďaka kvalitne spracovanému obsahu hneď vidíte, z čoho sú obliečky vyrobené, aké majú rozmery a aké vlastnosti od nich môžete očakávať. Skrátka, dostanete toľko informácií, ako keby ste sa v obchode radili priamo s predavačom. A presne tak by mal vyzerať kvalitný produktový popis, ktorý je základným obsahovým prvkom nejedného e-shopu. 

Nenechajte sa preto odradiť množstvom e-shopov, ktoré aktuálne existujú. Miesto pre nové projekty stále je a tí šikovnejší sa v online prostredí ľahko presadia. 

Najčastejšie triky predajcov, ktoré odhalí nezávislá prehliadka

08.11.2025

Pri kúpe ojazdeného vozidla je prirodzené, že kupujúci hľadá výhodnú ponuku. No tam, kde je dopyt, sa objavujú aj nečestní predajcovia. Mnohí záujemcovia o auto sa spoliehajú len na svoje oči alebo sľuby predajcu. Avšak, nezávislá prehliadka vozidla dokáže odhaliť triky, ktoré by laik ľahko prehliadol. A práve preto je preverenie auta u odborníkov dôležitým krokom, [...]

Od Patagonie vie byť aj mikina špeciálna

07.11.2025

R1 spája mestá od Bratislavy po Ružomberok, a R1 od Patagonie spája milovníkov outdooru a kvalitného oblečenia po celom svete. Vy ešte nepoznáte R-jednotku od Patagonie? Tak sa poďte zoznámiť. Fleecovú mikinu má asi každý a nie je nič lepšie ako sa do nej zababušiť. Patagonia mikina R1 Air Hoody je ale viac než obyčajný fleece. R je skratka pre Regulator – funkčný [...]

Hydratácia vo veľkom – Hydroflask Tumbler

06.11.2025

Ruku hore, kto si v roku 2010 myslel, že sa fľaše na vodu stanú takým trendom? Pre väčšinu ľudí fľaša stále nie je nejakou extrémne dôležitou súčasťou života. Mnoho z nás však už nevyjde z domu bez svojej obľúbenej fľaše s vodou a táto skupina sa každým dňom rozrastá. Veľké fľaše a termosky získavajú na popularite z mnohých dôvodov. Najbežnejším je [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Stoltenberg o krokoch NATO po začiatku ruskej invázie. Nebudeme riskovať tretiu svetovú pre Ukrajinu, citoval Bidena

09.11.2025 08:25, aktualizované: 08:43

Pre bývalého šéfa NATO Jensa Stoltenberga bolo bolestivým momentom, keď na začiatku ruskej invázie odmietol zaviesť bezletovú zónu nad Ukrajinou.

Donald Trump / Viktor Orbán /

Orbána vraj poznajú aj kovboji v Texase. Trump mu pomohol, ale nebolo to zadarmo

09.11.2025 08:00

Bolo stretnutie Orbána s Trumpom naozaj takým úspechom, ako sa maďarský premiér chváli? Ako to hodnotia experti?

Izrael, Palestína, Hamas, Pásmo Gazy

Oslobodení izraelskí rukojemníci žiadajú vrátenie tiel, ktoré zostali v Gaze

09.11.2025 06:45

V Pásme Gazy sa stále nachádzajú telá piatich rukojemníkov - ide o štyroch Izraelčanov a jedného cudzieho štátneho príslušníka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 1250779x
Priemerná čítanosť článkov: 1709x

Autor blogu