Cez internet sa dá predať prakticky čokoľvek: čo potrebujete vedieť skôr ako začnete s online predajom?

Internet je bez preháňania miestom neobmedzených možností a platí to bezpochyby aj o e-shopoch. Samozrejme v prípade, ak hovoríme o tovare, ktorý je možné legálne predávať. Veľké, malé, ťažké či ľahké predmety. Pri dnešnej úrovni skladovacích a logistických služieb už nie je problémom predávať online ani tovar náročný na prepravu. Čo by ste mali vedieť skôr, ako sa pustíte do online predaja prostredníctvom e-shopu? 

Prieskum trhu

Ak s predajom ešte len plánujete začať, nevyhnutným krokom je prieskum trhu. Platí, že čím bude podrobnejší, tým lepšiu predstavu získate o tom, komu by ste mali predávať, aká je vaša cieľová skupina, akú budete mať konkurenciu a tiež, akú môžete očakávať ziskovosť pri jednotlivých produktoch. Kvalitný prieskum trhu vám síce môže zabrať relatívne dosť času, no ak si dáte naozaj záležať, eliminujete riziko nesprávnej investície. 

Prieskum trhu by vám mal poskytnúť aspoň približné otázky, aká veľká je vaša cieľová skupina, ako by mohla reagovať na váš podnikateľský zámer a tiež, aká veľká konkurencia je v danom segmente. Pri prieskume zároveň nezabudnite premýšľať aj nad rôznymi eventualitami – teda rozširovaním vášho záberu, zúžením vášho zamerania na najziskovejšie položky či doplnkovými službami, v ktorých má napríklad vaša potenciálna konkurencia viditeľné medzery. 

vytvorenie eshopu
Zdroj: pixabay.com

Výber toho správneho e-shopového riešenia

Vytvorenie eshopu dnes nie je otázkou veľkých investícií a v princípe ide stále o tú jednoduchšiu časť online podnikania. Pri výbere riešenia budete mať na výber medzi e-shopom na prenájom, individuálnym riešením, prípadne tzv. krabicovým riešením, ktoré si jednoducho odkúpite. Prirodzene, každá z uvedených možností má určité výhody a nevýhody. Tvorbu e-shopu je preto dobré skonzultovať s niekým, kto sa v problematike naozaj vyzná. 

Prečo by ste si na vytvorenie e-shopu mali vybrať si spoľahlivého dodávateľa? Dôvodov je viacero, ten najdôležitejší ale súvisí s vašimi potrebami v budúcnosti. Ak sa trebárs rozhodnete pre rozšírenie funkcionality vášho e-shopu, bola by škoda, keby sa nedali realizovať z dôvodu, že váš dodávateľ riešenia medzičasom zanikol. Spočiatku si každopádne vyberte funkčne vyvážené riešenie a časom uvidíte, čo všetko budete pre váš e-shop potrebovať a ktoré doplnky vám uľahčia podnikanie.   

Kľúčový je spôsob predaja

Ak už viete, čo budete predávať a zároveň ste si už vybrali e-shop riešenie, je načase dotiahnuť do finále stratégiu predaja. Ako sme už spomenuli, online je možné predať prakticky čokoľvek, samotný spôsob predaja je ale potrebné prispôsobiť danej kategórii produktov.

online nakupovanie
Zdroj: pixabay.com

Po príklady ani netreba chodiť ďaleko. Ak sa napríklad rozhodnete predávať oblečenie, alebo obuv, dôležité budú fotografie, 360° fotografie a presná tabuľka rozmerov. Pri predaji šperkov sú zas rozhodujúce údaje o použitých materiáloch a lákavé fotografie. Naopak, pri predaji elektroniky sú zas najdôležitejšie parametre a kvalitný popis produktu, prípadne tipy, ako je možné produkt využiť. 

Predávať cez e-shop môžete aj špecifické produkty, s ktorými medzi konkurenciou zaručene vyniknete. Dobrým príkladom sú slovenské obliečky s jedinečnými vzormi inšpirovanými folklórom. V bežných obchodoch ich len tak ľahko nezoženiete, no v e-shope si môžete vybrať rovno z viacerých vzorov a rozmerov. Navyše, vďaka kvalitne spracovanému obsahu hneď vidíte, z čoho sú obliečky vyrobené, aké majú rozmery a aké vlastnosti od nich môžete očakávať. Skrátka, dostanete toľko informácií, ako keby ste sa v obchode radili priamo s predavačom. A presne tak by mal vyzerať kvalitný produktový popis, ktorý je základným obsahovým prvkom nejedného e-shopu. 

Nenechajte sa preto odradiť množstvom e-shopov, ktoré aktuálne existujú. Miesto pre nové projekty stále je a tí šikovnejší sa v online prostredí ľahko presadia. 

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

Benjamin Netanjahu

Izrael vykonal vzdušný úder v damašskej štvrti Barzá, píšu agentúry

02.04.2025 20:44, aktualizované: 21:19

Izraelská armáda doteraz vec nekomentovala.

Ruské jadrové manévre / Bombardér / Tu-22M3 /

V Irkutskej oblasti na Sibíri sa zrútil ruský bombardér, zahynul jeden pilot

02.04.2025 20:33

Stroj podľa neho havaroval pravdepodobne v dôsledku technickej poruchy.

prílet F16 Kuchyňa

Vzdušný priestor by sme si mohli strážiť sami už v lete, prišli ďalšie F-16. Do Kuchyne leteli na etapy

02.04.2025 20:05

Obe lietadlá boli dodané letecky v dvoch etapách, letom cez Atlantik na leteckú základňu Morón v Španielsku a následným preletom na letisko v Kuchyni.

musk, trump

Musk skončí v americkej vláde. Frustruje Trumpových spojencov, píše Politico

02.04.2025 18:30

Musk čoskoro odíde zo svojej funkcie.