Existuje celý rad služieb, ktoré fungujú predovšetkým na lokálnej úrovni. Nepotrebujú si hľadať zákazníkov na druhom konci krajiny, pretože najviac potenciálnych zákazníkov majú práve vo svojom okolí. Ak pôsobíte so svojim biznisom v konkrétnej lokalite a chcete osloviť tých, ktorí sú vám nablízku, existuje viacero efektívnych spôsobov ako na to.
Rôzne reštaurácie, kaviarne, kaderníctva, hotely alebo trebárs aj zubári či rôzni remeselníci. To všetko sú príklady prevádzok a zariadení, ktoré svoje služby poskytujú najmä na lokálnej úrovni, spravidla na úrovni konkrétneho mesta či širšieho regiónu. Ani za tou najšikovnejšou kaderníčkou by ste zrejme necestovali z Bratislavy do Košíc a rovnako tak si nedáte opraviť zub v Poprade, ak sa nachádzate práve v Trnave.
Prilákať ľudí z okolia môžete skúsiť outdoorovou reklamou, letáčikmi, prípadne inzerátom v regionálnych novinách. Ide to však aj v online prostredí a my vám priblížime, akým spôsobom.
Základom je lokálne SEO
Ak sa v online marketingu aspoň trochu orientujete, skratku SEO vám určite netreba vysvetľovať. Len pre poriadok teda uveďme, že ide o optimalizáciu webových stránok pre vyhľadávače. Pre optimalizáciu na konkrétnu oblasť slúži tzv. lokálne SEO, vďaka ktorému váš web ľahšie nájdu ľudia vyhľadávajúci určité služby vo vašom okolí.
Ak napríklad opravujete pračky v rámci celého bratislavského kraja, váš web s dobre zvládnutým lokálnym SEO sa bude na rôzne vyhľadávacie fráze, ako napríklad „opravár pračiek Bratislava“ zobrazovať na vysokých pozíciách. Ako na lokálne SEO? Odpoveď na túto otázku nie je vôbec jednoduchá. Medzi najdôležitejšie úkony patrí úprava názvov, titulkov a obsahu jednotlivých podstránok zameraných na konkrétne lokality.
Lokálne SEO je sériou viacerých postupov, ktoré určite prinesú želané výsledky. Na ich dosiahnutie ale odporúčame obrátiť sa na odborníkov z Adamovič SEO a neskúšať spôsobom pokus-omyl. Zbytočne sa pripravíte o čas, ktorý budete musieť poctivo venovať skúšaniu a to už nehovoríme o tom, že výsledky vôbec nie sú isté.
Riešte marketing so zameraním na výkonnosť
Na lokálnej úrovni môžu veľmi dobre fungovať aj kampane výkonnostného, teda performance marketingu. Jeho princípy sú postavené na rýchlej návratnosti a rýchlom dosiahnutí krátkodobých cieľov.
Vhodne nastavenou kampaňou budete schopní osloviť veľa ľudí z vášho okolia, pričom je veľká šanca, že mnohí sa napokon stanú vašimi vernými zákazníkmi. Výkonnostný marketing ale nie je jednoduchou disciplínou. Vyžaduje si totiž zber a správne vyhodnocovanie údajov, pričom najmä v prvých dňoch kampaň dodatočne optimalizovať. Preto je určite lepším riešením performance digitálna agentúra, ktorá sa o všetko postará a vy sa zatiaľ budete môcť venovať tomu, čo vám ide najlepšie.
Zverte svoju propagáciu svojho lokálneho biznisu napríklad online agentúre Lighthouse Media Solutions a presvedčte sa o tom, že aj s menším rozpočtom je možné dosiahnuť veľmi zaujímavé výsledky.
Od začiatku robte veci na 100 %
Prilákať na základe vyššie uvedených tipov množstvo nových zákazníkov nebude príliš veľký problém. Veľmi vám to však nepomôže, ak vaše služby budú na mizernej úrovni. Preto by ste si mali vaše procesy vo vnútri firmy vyladiť tak, aby ste zvládli aj nápor zákazníkov a aby boli s vašimi službami spokojní.
Veľkou pomocou je v tomto smere ERP systém, vďaka ktorému sa naplno môžete zavŕtať do rôznych čísel a analýz. Pomôžu vám jednotlivé procesy vyladiť a zároveň efektívnejšie riadiť. ERP systém vám umožní sledovať aktuálne čísla, plánovať procesy a vyhodnocovať úspešnosť samostatných projektov. ERP systémy zďaleka nie sú iba pre veľké firmy a presvedčiť sa o tom môžete vďaka systému FLOWii, ktorý sa veľkosti vášho biznisu dokonale prispôsobí.
Na záver dodajme, že práve na lokálnej úrovni je veľmi dôležitá povesť. Ak sa o vašich službách bude tradovať, že sú najlepšie v okolí, o prísun zákazníkov máte na dlhú dobu postarané.
Zdroj: pixabay.com, seo-optimalizacia.eu, flowii.com, lighthousems.sk
Celá debata | RSS tejto debaty