
Ako spoznáte skutočnú značku, ktorá ovladne peňaženky a srdcia zákazníkov? Logo, názov a firemné farby, čo vidíme na produktoch – to už dávno nestačí. Seriózna značka poskytne klientovi zážitok, ktorý prežije pri kontakte s firmou, jej produktmi a službami. Čo teda robí značku pre zákazníka „skutočnou“?
1. Autenticita
Pravdivosť a transparentnosť – po tom túžia dnešní zákazníci a viac ako kedykoľvek predtým. Keď značka ukáže svoju pravú tvár, svoje hodnoty a ideály, zákazník to ocení. Autenticita pomáha pri získavaní dôvery a posilňovaní vernosti.
2. Dôvera
Zákazníci sa ľahšie rozhodnú pre nákup značiek (aj opakovane), ktoré si získali ich dôveru – či už kvalitou produktov, spoľahlivosťou alebo aj servisom a zákazníckou podporou.
Značky, ktoré ponúkajú dlhodobo kvalitné a profesionálne vybavenie, reflektujúce požiadavky meniaceho sa trhu ako napríklad štúdiová technika Godox, sa stávajú obľúbenou voľbou medzi odborníkmi na celom svete.
3. Príbeh
Za každou silnou značkou stojí príbeh. Značka získa plusy, ak ho zákazníci pochopia a dokážu sa s ním stotožniť. Príbeh značky predstavuje akýsi most medzi firmou a zákazníkom, ktorý vyvoláva emócie a buduje emocionálne prepojenie.
Značky, ktoré sa orientujú na dlhoročnú tradíciu a spájajú to s modernými trendmi vo svojich produktoch ako napríklad značka Elac speakers, si získavajú dlhodobých nadšencov.
4. Konzistentnosť
Konzistentnosť môžeme označiť za tajomstvo, ktoré robí značku nezabudnuteľnou. Od dizajnu produktu, cez vizuálne zobrazenie eshopu až po tón komunikácie – každý jeden kontakt so zákazníkom by mal odrážať rovnaké hodnoty a identitu značky.

Čo znamená byť konzistentný pre zákazníka? Každý zážitok, ktorý zažije, bude rovnaký. Či ide o nákup na ehope, príspevok na sociálnej sieti, PR text v médiách, či komunikáciu so zákazníckou podporou.
5. Prispôsobivosť
Potreby zákazníkov sa menia rýchlejšie ako sezónne požiadavky. Značka, ktorá na ne dokáže reagovať a priniesť konkrétne produkty a služby svojim klientom, je stále živá, žiadaná a konkurencieschopná.
6. Spoločné hodnoty
Čo znamená a reprezentuje vaša značka v živote vašich zákazníkov? Je to vec identifikácie. Ak zákazník cíti, že značka vyjadruje niečo, čo je mu blízke, alebo zdieľa rovnaké hodnoty, napríklad worklife balance, udržateľnosť či technologický pokrok, je ochotný ju podporiť a šíriť jej posolstvo.
Skutočnú značku môžeme prirovnať k živému a dynamickému organizmu, ktorý sa formuje zo vzťahu firma a zákazník, z hodnôt, ktoré vyjadruje, a zážitkov, ktoré zákazníkom poskytne.
Foto elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty