Dôvera nie je náhoda – ako si získať zákazníkov

Počuli ste o E-E-A-T? Možno skôr online marketéri a majitelia e-shopov. Ide o skratku pre súbor signálov, ktorá sa používa v rámci Google vyhľadávania na posúdenie kvality webovej stránky. Práve „T“ predstavuje dôveryhodnosť a pri hodnotení hrá významnú rolu. Zaujíma vás, ako ju posilniť? Čítajte ďalej.

Dôvera – to, čo hľadajú všetci

E-E-A-T je skratka pre skúsenosti, odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť. Pamätáte si na tie časy, keď ste bez rozmýšľania kúpili tovar alebo službu len preto, že vám ich odporučil kamarát? Presne takú dôveru chcú aktuálne e-shopy vybudovať u svojich zákazníkov. Ale ako na to?

Konzistentnosť značky, jasnosť pre klientov

Konzistentnosť je stavebný kameň celej vašej komunikácie. Na všetkých kanáloch – na webe, v emailoch, na sociálnych sieťach aj pri osobnom kontakte. Nastavte si vaše hodnoty, farby, slogan, komunikáciu a to prezentujte rovnako na každom mieste. Pre klientov to bude jasné a budú si vytvárať asociácie s vašimi produktmi a službami.

Hovoríte, že vaša pracovná obuv je bezpečná, funkčná a štýlová pre rôzne profesie? Dobre, ale dokazujte to. Na webe, na sociálnych sieťach, pri každej interakcii s klientom spievajte tú istú pesničku.

Ukážte, že ste skutoční

Kvalitný a hodnoverný obsah je ako profesionálne osvetlenie Godox – ľudia to jednoducho ocenia. Ale nestačí len vychvaľovať produkty a služby. Máte zákazníkov, ktorí boli spokojní? Dajte im priestor na recenzie, aby vám o tom povedali, a vy to potom šírte ďalej do sveta. Rozprávajte príbehy vašich klientov, ktoré oslovia cieľové skupiny.

Píšte blogy, ktoré odpovedajú na konkrétne otázky aj námietky vašich klientov. Dajte do popredia reálne príjemné skúsenosti, napríklad, ako si mladá rodina postavila funkčný dom a použila pri tom vaše produkty – lacné stavebniny.

Ukážte vašu ľudskú tvár – doslova. V zákulisí ste stále partia nadšencov, ktorá chce vyriešiť problémy svojich klientov a urobiť ich šťastnými.

Spoznajte svojich klientov do detailov

Viete, čo váš zákazník potrebuje a chce? Dôvera je o osobnom prístupe. Aj toto klišé patrí do online marketingu. Personalizácia v komunikácii, dnes už s podporou technologických inovácií a umelej inteligencie, ukazuje, že vám na klientoch záleží.

Rýchle zbieranie a triedenie údajov o zákazníkoch vám umožňuje vytvárať personalizované ponuky a akcie podpory predaja. Tie nie sú založené na vašich pocitoch, ale konkrétnom správaní vašich zákazníkov.

Virtuálni asistenti komunikujú s vašimi klientmi 24 hodín denne a odpovedajú na akékoľvek otázky. Vy buďte v kontakte so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach a budujte lojálnu komunitu.

Budovanie dôvery je dlhodobou výzvou. Čím skôr ju popri vašej odbornosti, skúsenostiach a autorite zaradíte k vašim prioritám, tým skôr sa potenciálne začnú dvíhať vaše výsledky pri vyhľadávaní.


Foto elements.envato.com

Netradičné tipy pre optimalizáciu e-shopu, ktoré fungujú

01.05.2025

Konkurencia v e-commerce je tvrdšia než kedykoľvek predtým. „Mať dobrý web“ nestačí. Optimalizácia e-shopu obsahuje i pokročilé, no často prehliadané stratégie s vyššou mierou konverzie, nižším bounce rate a lojálnejšími zákazníkmi. Spoznajte 3 konkrétne tipy, ktoré môžete implementovať a získať v e-commerce viac.

Otázky, ktoré odhalia skutočných odborníkov na hydroizoláciu

30.04.2025

Keď staviate dom, dôverujete stavebnej firme, že vám postaví bezpečný, pevný a suchý domov. Ako zistíte, že sa na ich prácu môžete spoľahnúť napríklad v oblasti hydroizolácií? Položte firme tieto 4 otázky predtým, ako podpíšete zmluvu alebo začnú s prácou. A čakajte podobnú odpoveď ako v texte nižšie.

Prečo si vybrať neónový nápis?

29.04.2025

Neónové nápisy zažívajú renesanciu ako štýlový prvok v interiéroch, podnikoch a na spoločenských podujatiach. S ich pomocou môžete vytvoriť jedinečnú atmosféru a zároveň efektívne propagovať svoju značku. Prečo si vybrať neónový nápis? 1. Pútavý dizajn Neónové nápisy sú vizuálne atraktívne a okamžite upútajú pozornosť. Ich žiarivé farby a jedinečný [...]

Péter Szijjártó

Szijjartó: O vstupe Ukrajiny do EÚ rozhodne maďarský ľud, nie Zelenskyj

05.05.2025 22:00

Szijjártó reagoval na vyjadrenia Zelenského, že väčšina Maďarov vstup Ukrajiny do EÚ podporuje.

Marcel Ciolacu

Opakované rumunské prezidentské voľby už majú dôsledky. Končí premiér

05.05.2025 19:09, aktualizované: 19:32

Rumunský sociálnodemokratický premiér Marcel Ciolacu oznámil svoj odchod z čela vlády. Dôvodom je neúspech kandidáta vládnej koalície.

seniorka, zariadenie Jeseň, Banská Bystrica

Problém s nedostatkom opatrovateliek „látajú“ študentmi. Pre seniorov sú mladé posily spestrením

05.05.2025 19:00

Viac ako dvadsiatka študentov sa „točí“ v banskobystrických sociálnych zariadeniach v rámci svojej praxe v dvoch zmenách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 661
Celková čítanosť: 1042101x
Priemerná čítanosť článkov: 1577x

Autor blogu