Dôvera nie je náhoda – ako si získať zákazníkov

Počuli ste o E-E-A-T? Možno skôr online marketéri a majitelia e-shopov. Ide o skratku pre súbor signálov, ktorá sa používa v rámci Google vyhľadávania na posúdenie kvality webovej stránky. Práve „T“ predstavuje dôveryhodnosť a pri hodnotení hrá významnú rolu. Zaujíma vás, ako ju posilniť? Čítajte ďalej.

Dôvera – to, čo hľadajú všetci

E-E-A-T je skratka pre skúsenosti, odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť. Pamätáte si na tie časy, keď ste bez rozmýšľania kúpili tovar alebo službu len preto, že vám ich odporučil kamarát? Presne takú dôveru chcú aktuálne e-shopy vybudovať u svojich zákazníkov. Ale ako na to?

Konzistentnosť značky, jasnosť pre klientov

Konzistentnosť je stavebný kameň celej vašej komunikácie. Na všetkých kanáloch – na webe, v emailoch, na sociálnych sieťach aj pri osobnom kontakte. Nastavte si vaše hodnoty, farby, slogan, komunikáciu a to prezentujte rovnako na každom mieste. Pre klientov to bude jasné a budú si vytvárať asociácie s vašimi produktmi a službami.

Hovoríte, že vaša pracovná obuv je bezpečná, funkčná a štýlová pre rôzne profesie? Dobre, ale dokazujte to. Na webe, na sociálnych sieťach, pri každej interakcii s klientom spievajte tú istú pesničku.

Ukážte, že ste skutoční

Kvalitný a hodnoverný obsah je ako profesionálne osvetlenie Godox – ľudia to jednoducho ocenia. Ale nestačí len vychvaľovať produkty a služby. Máte zákazníkov, ktorí boli spokojní? Dajte im priestor na recenzie, aby vám o tom povedali, a vy to potom šírte ďalej do sveta. Rozprávajte príbehy vašich klientov, ktoré oslovia cieľové skupiny.

Píšte blogy, ktoré odpovedajú na konkrétne otázky aj námietky vašich klientov. Dajte do popredia reálne príjemné skúsenosti, napríklad, ako si mladá rodina postavila funkčný dom a použila pri tom vaše produkty – lacné stavebniny.

Ukážte vašu ľudskú tvár – doslova. V zákulisí ste stále partia nadšencov, ktorá chce vyriešiť problémy svojich klientov a urobiť ich šťastnými.

Spoznajte svojich klientov do detailov

Viete, čo váš zákazník potrebuje a chce? Dôvera je o osobnom prístupe. Aj toto klišé patrí do online marketingu. Personalizácia v komunikácii, dnes už s podporou technologických inovácií a umelej inteligencie, ukazuje, že vám na klientoch záleží.

Rýchle zbieranie a triedenie údajov o zákazníkoch vám umožňuje vytvárať personalizované ponuky a akcie podpory predaja. Tie nie sú založené na vašich pocitoch, ale konkrétnom správaní vašich zákazníkov.

Virtuálni asistenti komunikujú s vašimi klientmi 24 hodín denne a odpovedajú na akékoľvek otázky. Vy buďte v kontakte so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach a budujte lojálnu komunitu.

Budovanie dôvery je dlhodobou výzvou. Čím skôr ju popri vašej odbornosti, skúsenostiach a autorite zaradíte k vašim prioritám, tým skôr sa potenciálne začnú dvíhať vaše výsledky pri vyhľadávaní.


Foto elements.envato.com

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

Donald Tusk

Drahí americkí priatelia, Európa je vaším najbližším spojencom, odkázal Tusk USA

06.12.2025 19:28

V podobnom duchu ako Tusk sa vyjadrila aj šéfka diplomacie EÚ Kaja Kallasová.

Donald Trump, Elon Musk

Elon Musk navrhuje rozpustenie Európskej únie a „vrátenie suverenity“ jednotlivým štátom

06.12.2025 17:12, aktualizované: 20:02

Byrokracia EÚ pomaly dusí Európu k smrti, uviedol miliardár.

María Corina Machadová

Venezuelská opozičná líderka si Nobelovu cenu za mier prevezme v Osle osobne

06.12.2025 14:10

Venezuelská opozičná líderka, ktorá sa vo svojej vlasti skrýva, potvrdila, že odcestuje do Osla.

Vojaci Izraelských obranných síl počas cvičenia 12. novembra 2025

Katar: Rokovania o udržaní prímeria v Pásme Gazy sú v kritickom bode

06.12.2025 14:07

Pokoj zbraní medzi Izraelom a militantným hnutím Hamas v Pásme Gazy pomohol uzavrieť Katar spolu s USA a Egyptom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1295671x
Priemerná čítanosť článkov: 1741x

Autor blogu