Personalizácia v e-shope- získajte viac (zákazníkov) a predávajte viac

Čo znamená personalizácia v e-commerce praxi? Nejde o módny trend, ale o strategické nástroje pre váš úspešný predaj, pochopenie klienta a jeho nákupnej cesty. To znamená, že zákazníkovi poskytnete jedinečný a individuálny prístup podľa jeho predstáv. Spoznajte pomocníkov, ktorí zabezpečia spokojnosť klienta aj váš rast.

Virtuálni asistenti ako neúnavní členovia tímu

Predstavte si, že do tímu dostanete kolegov, ktorí dokážu na telefonáty a emaily klientov odpovedať 24 hodín, 7 dní v týždni, pričom nepoznajú únavu a vybavia každý podnet.

Virtuálni asistenti odpovedia na štandardné otázky klientov, ako je napríklad kontrola dostupnosti produktu či potvrdenie objednávky. A keď sa niekto opýta napríklad na špecifické parametre produktu Lampizator, na konkrétne skúsenosti s kozmetikou Acnemy či na zložitú reklamáciu zimných topánok, prepojí ho na živého operátora.

Rýchle a presné odpovede zvyšujú dôveru vášho zákazníka a pomáhajú mu riešiť jeho situáciu v momente, kedy to chce on.

On-line rezervačný systém – pohodlie pre klienta

Ďalším príkladom personalizácie v komunikácii s klientom je on-line rezervačný systém. Vašim klientom umožňuje rezervovať si služby priamo z webu, bez čakania, bez telefonovania a z akéhokoľvek miesta, kde sa práve nachádzajú.

Zákazník vidí voľné termíny, môže si sám zvoliť, ktorý mu vyhovuje, a zároveň cíti istú slobodu pri plánovaní svojho času. Môže ísť o kurzy jogy, o termíny u lekára, ale tiež účasť na sebarozvojovom seminári.

On-line rezervačný systém vám dáva priestor aj pre posielanie jednoduchých newsletterov (o nových produktoch alebo zmenách v aktivitách) a zákazník má pocit, že má svoje termíny pod kontrolou.

Mobilná aplikácia – váš obchod v ruke klienta

Faktom je, že stále viac ľudí hľadá informácie, nakupuje a platí účty cez mobilné zariadenia. Prirodzene je teda mobilná aplikácia vášho e-shopu pohodlným a stálym prístupom k vašim produktom a službám, a to na obrazovke zákazníkov.

Personalizované marketingové kampane, push notifikácie a ďalšie funkčné nástroje mobilnej aplikácie zvyšujú spotrebiteľský zážitok aj predaj. Na druhej strane máte vyššiu šancu na získanie spätnej väzby, dôveryhodnej referencie a celkovo efektívnejšej komunikácie s klientom.

Kreatívne zavádzanie prvkov personalizácie do vášho e-commerce je určite cestou, ako sa priblížiť zákazníkom a vytvoriť si lojálnych a dobrovoľných ambasádorov vašej značky.


Foto: elements.envato.com

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

Trump

Koniec vakcínam pre deti? Trump nariadil preveriť a upraviť očkovacie odporúčania

06.12.2025 08:50

Usmernenie obsahuje aj upozornenie, že i „ďalšie súčasné odporúčania USA týkajúce sa detského očkovania sa odchyľujú od politík vo väčšine vyspelých krajín“.

Ursula von der Leyenová, Friedrich Merz

Brusel chce jednomyseľnú dohodu o miliardách pre Ukrajinu. Leyenová sa zhodla s Merzom: Všetky štáty EÚ musia niesť rovnaké riziko

06.12.2025 07:05

Európska komisia navrhla dva varianty finančnej podpory Ukrajiny v rokoch 2026 až 2027.

vianočná výzdoba, Liptovský Mikuláš

Kto vyhrá svetelný duel? V Mikuláši inštalovali bombastickú vianočnú výzdobu, chcú ňou konkurovať Popradu

06.12.2025 07:00

Radní investovali do efektnej výzdoby státisíce eur. Veria, že oživí centrum a podporí lokálnu ekonomiku

vojna na Ukrajine, Flamingo

ONLINE: Ukrajinci a Američania: Pokrok závisí od Moskvy. Kadyrov hrozí Kyjevu tvrdou odvetou za dron v Groznom

06.12.2025 06:10, aktualizované: 08:25

Skutočný pokrok k akejkoľvek dohode závisí od pripravenosti Ruska ukázať ozajstný záujem o trvalý mier, uviedlo vyhlásenie americkej diplomacie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1294685x
Priemerná čítanosť článkov: 1740x

Autor blogu