Čo znamená personalizácia v e-commerce praxi? Nejde o módny trend, ale o strategické nástroje pre váš úspešný predaj, pochopenie klienta a jeho nákupnej cesty. To znamená, že zákazníkovi poskytnete jedinečný a individuálny prístup podľa jeho predstáv. Spoznajte pomocníkov, ktorí zabezpečia spokojnosť klienta aj váš rast.
Virtuálni asistenti ako neúnavní členovia tímu
Predstavte si, že do tímu dostanete kolegov, ktorí dokážu na telefonáty a emaily klientov odpovedať 24 hodín, 7 dní v týždni, pričom nepoznajú únavu a vybavia každý podnet.
Virtuálni asistenti odpovedia na štandardné otázky klientov, ako je napríklad kontrola dostupnosti produktu či potvrdenie objednávky. A keď sa niekto opýta napríklad na špecifické parametre produktu Lampizator, na konkrétne skúsenosti s kozmetikou Acnemy či na zložitú reklamáciu zimných topánok, prepojí ho na živého operátora.
Rýchle a presné odpovede zvyšujú dôveru vášho zákazníka a pomáhajú mu riešiť jeho situáciu v momente, kedy to chce on.
On-line rezervačný systém – pohodlie pre klienta
Ďalším príkladom personalizácie v komunikácii s klientom je on-line rezervačný systém. Vašim klientom umožňuje rezervovať si služby priamo z webu, bez čakania, bez telefonovania a z akéhokoľvek miesta, kde sa práve nachádzajú.
Zákazník vidí voľné termíny, môže si sám zvoliť, ktorý mu vyhovuje, a zároveň cíti istú slobodu pri plánovaní svojho času. Môže ísť o kurzy jogy, o termíny u lekára, ale tiež účasť na sebarozvojovom seminári.
On-line rezervačný systém vám dáva priestor aj pre posielanie jednoduchých newsletterov (o nových produktoch alebo zmenách v aktivitách) a zákazník má pocit, že má svoje termíny pod kontrolou.
Mobilná aplikácia – váš obchod v ruke klienta
Faktom je, že stále viac ľudí hľadá informácie, nakupuje a platí účty cez mobilné zariadenia. Prirodzene je teda mobilná aplikácia vášho e-shopu pohodlným a stálym prístupom k vašim produktom a službám, a to na obrazovke zákazníkov.
Personalizované marketingové kampane, push notifikácie a ďalšie funkčné nástroje mobilnej aplikácie zvyšujú spotrebiteľský zážitok aj predaj. Na druhej strane máte vyššiu šancu na získanie spätnej väzby, dôveryhodnej referencie a celkovo efektívnejšej komunikácie s klientom.
Kreatívne zavádzanie prvkov personalizácie do vášho e-commerce je určite cestou, ako sa priblížiť zákazníkom a vytvoriť si lojálnych a dobrovoľných ambasádorov vašej značky.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty