Nie je žiadnou novinkou, že digitálny svet sa neustále vyvíja a držať krok s najnovšími trendmi si vyžaduje nemálo úsilia. Technológie neustále napredujú a spolu s nimi sme svedkami aj nových príležitostí pre firmy, ako osloviť svoje cieľové publikum. Vyzerá to tak, že práve rok 2023 sa bude niesť v tak trochu revolučnom duchu, poďme sa preto v piatich bodoch pozrieť na to, čo môžeme očakávať a ako týmto trendom prispôsobiť marketingové aktivity.
V hlavnej úlohe umelá inteligencia
Tiež sa vám zdá, že slovné spojenie umelá inteligencia počúvate z každej strany? Rozhodne nie ste sami! Jedným z najsilnejších trendov, ktoré môžeme v tomto roku očakávať, je používanie umelej inteligencie na automatizáciu procesov v rámci online marketingu – od tvorby newsletterov v rámci email marketing kampane cez tvorbu príspevkov na sociálne siete, až po tvorbu iného textového obsahu.
Automatizácia, pri ktorej dokáže byť umelá inteligencia už v súčasnom stave veľmi nápomocná, prináša časovú úsporu, menej námahy a v neposlednom rade aj optimalizáciu procesov.
Nechajte za seba komunikovať chatbota
Pri využití umelej inteligencie ešte chvíľku zostaňme. Svoje uplatnenie si totiž nachádza aj v prípade chatbotov. Ak ešte stále komunikujete so zákazníkmi priamo a prostredníctvom „živej“ podpory, nie je na tom pochopiteľne nič zlé, no správne nastavený chatbot vám ušetrí množstvo času, ktoré by ste inak venovali odpovediam na opakujúce sa otázky. Vďaka menšiemu návalu sa potom budete mať priestor venovať špecifickejším problémom vašich zákazníkov a tým citeľne vylepšíte úroveň zákazníckeho servisu.
Personalizácia a hyper-zacielenie
Schopnosť personalizovať obsah nie je pochopiteľne žiadnou novinkou, čím lepšie a čím podrobnejšie totiž budete cieliť, tým efektívnejšia bude aj vaša marketingová komunikácia. Ďalším krokom v tomto smere je tzv. hyper-targeting, ktorým je cielenie na základe špecifických kritérií, ako je poloha, záujmy, vek alebo iné demografické údaje. To umožňuje vytvárať doslova na mieru „šitý“ obsah s vysokou relevanciou voči jednotlivým cieľovým skupinám.
Je to skrátka veľmi podobné, ako aj pri návrhoch stavieb. Rovnako, ako vám Kosi architekti Bratislava navrhnú stavbu a priestor presne podľa vašich predstáv a potrieb, rovnako aj komplexná marketingová stratégia by mala čo najpodrobnejšie zohľadňovať špecifické potreby.
Krátke videá budú ešte väčší hit
Nie je to tak dávno, čo sociálna sieť Tik Tok začala obsadzovať popredné pozície medzi sociálnymi sieťami a zároveň netrvalo dlho, kým trend krátkych videí začal dobývať aj ostatné platformy. Krátke teda videá teda už zďaleka nie sú iba výsadou Tik Toku, ale nájdete ich aj na Instagrame či YouTube. Ak ste tak doteraz neurobili, tak práve v tomto roku by ste mali zaradiť tvorbu krátkych videí do svojho marketingového mixu. Nemusíte sa pritom nechať odradiť tým, že by vaša tvorba zostala na okraji záujmu, ak tému podáte pútavo, svoju cieľovú skupinu určite oslovíte.
Možno vás prekvapí, že napríklad na TikToku nájdete pomerne dosť videí do zubárov a rôznych iných lekárov, ktorí odhaľujú tajomstvá svojej profesie a dostáva sa im veľmi veľa pozornosti, a to dokonca aj od tých, ktorí návštevu lekára spravidla odkladajú. Na sociálnych sieťach so svojimi krátkymi videami teda dokážete zabodovať aj ako záchovná stomatológia Bratislava.
Posilnite imidž vašej firmy
V záplave rôzneho obsahu je čoraz ťažšie odlíšiť sa, avšak na to, aby sa vám to podarilo môžete stále siahnuť po niektorých metódach z off-line sveta, akou je napríklad potlač na tričká, ktoré nosíte pri práci či milá pozornosť, ktorú vaši zákazníci vôbec neočakávajú, no pomôže im v každodennom živote. Oba svety, teda online a offline, môžete zaujímavým spôsobom prepojiť vlastnou kolekciou oblečenia či módnych doplnkov. Umožnite vašim zákazníkom, aby sa z nich mohli stať vaši fanúšikovia a pomaly ale isto vyšliapnete smerom k tomu, že sa z vás stane love brand.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty