Dôvera nie je náhoda – ako si získať zákazníkov

Počuli ste o E-E-A-T? Možno skôr online marketéri a majitelia e-shopov. Ide o skratku pre súbor signálov, ktorá sa používa v rámci Google vyhľadávania na posúdenie kvality webovej stránky. Práve „T“ predstavuje dôveryhodnosť a pri hodnotení hrá významnú rolu. Zaujíma vás, ako ju posilniť? Čítajte ďalej.

Dôvera – to, čo hľadajú všetci

E-E-A-T je skratka pre skúsenosti, odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť. Pamätáte si na tie časy, keď ste bez rozmýšľania kúpili tovar alebo službu len preto, že vám ich odporučil kamarát? Presne takú dôveru chcú aktuálne e-shopy vybudovať u svojich zákazníkov. Ale ako na to?

Konzistentnosť značky, jasnosť pre klientov

Konzistentnosť je stavebný kameň celej vašej komunikácie. Na všetkých kanáloch – na webe, v emailoch, na sociálnych sieťach aj pri osobnom kontakte. Nastavte si vaše hodnoty, farby, slogan, komunikáciu a to prezentujte rovnako na každom mieste. Pre klientov to bude jasné a budú si vytvárať asociácie s vašimi produktmi a službami.

Hovoríte, že vaša pracovná obuv je bezpečná, funkčná a štýlová pre rôzne profesie? Dobre, ale dokazujte to. Na webe, na sociálnych sieťach, pri každej interakcii s klientom spievajte tú istú pesničku.

Ukážte, že ste skutoční

Kvalitný a hodnoverný obsah je ako profesionálne osvetlenie Godox – ľudia to jednoducho ocenia. Ale nestačí len vychvaľovať produkty a služby. Máte zákazníkov, ktorí boli spokojní? Dajte im priestor na recenzie, aby vám o tom povedali, a vy to potom šírte ďalej do sveta. Rozprávajte príbehy vašich klientov, ktoré oslovia cieľové skupiny.

Píšte blogy, ktoré odpovedajú na konkrétne otázky aj námietky vašich klientov. Dajte do popredia reálne príjemné skúsenosti, napríklad, ako si mladá rodina postavila funkčný dom a použila pri tom vaše produkty – lacné stavebniny.

Ukážte vašu ľudskú tvár – doslova. V zákulisí ste stále partia nadšencov, ktorá chce vyriešiť problémy svojich klientov a urobiť ich šťastnými.

Spoznajte svojich klientov do detailov

Viete, čo váš zákazník potrebuje a chce? Dôvera je o osobnom prístupe. Aj toto klišé patrí do online marketingu. Personalizácia v komunikácii, dnes už s podporou technologických inovácií a umelej inteligencie, ukazuje, že vám na klientoch záleží.

Rýchle zbieranie a triedenie údajov o zákazníkoch vám umožňuje vytvárať personalizované ponuky a akcie podpory predaja. Tie nie sú založené na vašich pocitoch, ale konkrétnom správaní vašich zákazníkov.

Virtuálni asistenti komunikujú s vašimi klientmi 24 hodín denne a odpovedajú na akékoľvek otázky. Vy buďte v kontakte so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach a budujte lojálnu komunitu.

Budovanie dôvery je dlhodobou výzvou. Čím skôr ju popri vašej odbornosti, skúsenostiach a autorite zaradíte k vašim prioritám, tým skôr sa potenciálne začnú dvíhať vaše výsledky pri vyhľadávaní.


Foto elements.envato.com

Zdravé spôsoby ako pripraviť lososa bez straty chuti

12.11.2025

Losos patrí medzi najobľúbenejšie druhy rýb nielen kvôli svojej výraznej chuti, ale aj pre svoje výživové hodnoty. Je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, bielkoviny a vitamíny, čo z neho robí ideálnu súčasť zdravej stravy. Mnoho ľudí sa však obáva, že zdravé spôsoby prípravy môžu znížiť chuťový zážitok. Pravdou ale je, že ak sa zvolia správne techniky, losos [...]

Dopraj nohám slobodu aj v náročnom teréne

11.11.2025

Každý outdoorový nadšenec určite vie, aká dôležitá je správna obuv. Chceš niečo, čo vydrží, je pohodlné a zvládne každý terén. A presne tu prichádzajú na scénu pánske sandále Bedrock, ktoré si zamilovali dobrodruhovia po celom svete. Minimalizmus, ktorý drží krok Zabudni na ťažké a neforemné sandále. Filozofiou Bedrock je sloboda a prirodzený pohyb. Sú [...]

Patagonia a jej eko-revolúcia

10.11.2025

V segmente outdoorového oblečenia kraľuje Patagonia nielen vďaka svojim vysoko funkčným, technologicky pokročilým a detailne premysleným produktom. Je na vrchole vo svojom odbore aj vďaka étosu, ktorým sa riadi od svojich začiatkov – a tým je láska a úcta k planéte. Máme len jednu planétu, len na nej môžeme zažívať svoje dobrodružstvá a z toho priamo vyplýva [...]

Trump

Trump požiada FBI a ministerstvo o vyšetrenie Clintonových väzieb na Epsteina

14.11.2025 19:11

Epstein je to problém demokratov, nie republikánov, uviedol prezident USA.

lajčák

Miroslav Lajčák vysvetľuje kontakty s Epsteinom: komunikáciu priznal, jeho činy ostro odsúdil

14.11.2025 18:55

S Epsteinom som komunikoval len spoločensky, tvrdí bývalý minister a súčasný poradca premiéra.

Novorossijsk, čiernomorský prístav, ukrajinský útok

Rozsiahle ekonomické škody. Ukrajinský arzenál ukázal svoju silu. Ruský ropný kolos zastavuje vývoz

14.11.2025 17:50

Prístav po ukrajinskom útoku prerušil vývoz ropy, napísala agentúra Reuters.

Hasiči / Záchranka /

Nehoda autobusu a osobného auta pri Poprade si vyžiadala sedem zranených

14.11.2025 17:17

Na mieste sú všetky záchranné zložky vrátane piatich príslušníkov HaZZ z Popradu s jedným kusom techniky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 735
Celková čítanosť: 1262264x
Priemerná čítanosť článkov: 1717x

Autor blogu