Majstrovstvo v e-commerce – ako nezaspať a uspieť

Ak ste sa rozhodli založiť a prevádzkovať e-shop, potrebujete ho podporiť solídnou stratégiou elektronického obchodu. Namiesto čarovného instantného riešenia môžete použiť mnoho kreatívnych spôsobov, ako zvýšiť predaj v e-commerce a postupne vybudovať úspešný online obchod. Čo sa oplatí vedieť o turbulentnom svete e-shopov?

E-shop ako živý a meniaci sa organizmus

Internetová stránka a elektronický obchod sú ako živé organizmy a potrebujú pravidelné zmeny, aktualizácie, doplnenia, rozšírenia či prispôsobenia sa novým trendom v e-commerce a meniacim sa požiadavkám cieľových skupín (existujúcich aj potenciálnych).

Nezaspite na vavrínoch – čo bolo skvelé včera, dnes už vôbec nemusí platiť. Permanentný život a vylaďovanie e-shopu sa týka tak jeho vizuálnej stránky, samotného nákupného procesu, ako aj technického prevedenia.

Ak ste rok či dva urobili na vašom e-shope len miniatúrne úpravy, je ideálny čas pre zmenu. Prenechajte váš e-obchod zanieteným nadšencom, pre ktorých je tvorba eshopu na mieru každodenným koníčkom.

Pohodlné a jednoduché nakupovanie

Pohodlie, prehľadnosť a rýchlosť e-commerce je to, čo očakáva veľa klientov. Spôsob nakupovania presne kopíruje zvyklosti vašej cieľovej skupiny. Nie spôsob, akým chcete, aby nakupovali. Ale spôsob, akým chcú nakupovať vaši zákazníci, je dôležitý.

online rezervacny system

Dlhé načítanie produktov, nedostatočné popisy, mdlé fotografie, zložitá cesta od vloženia do košíka až po odoslanie objednávky – ďakujem nie, zatváram a odchádzam. To určite nemôže byť váš prípad.

Je pritom jedno, či predávate prírodnú kozmetiku, ste stavebná firma, vytvárate marketingové stratégie. Základom vášho úspechu v e-commerce je dokonale zvládnutá nákupná cesta vášho klienta – jednoduchá, pohodlná, odporúčaná inými spokojnými zákazníkmi.

Komunikácia so zákazníkom – jednoduchá a personalizovaná

Požiadavky vašich zákazníkov neustále rastú a zároveň sa turbulentne menia. Ak im včera vyhovovali 3 možnosti platby a 3 spôsoby doručenia tovaru, dnes to už môže byť málo. Kým včera boli ochotní prechádzať viac kategórií, dnes chcú ponuku najlepšie sa predávajúcich vecí alebo aktuálnych top trendov.

Vnímajte aktuálne požiadavky a reagujte. Najlepšie, keď budete vždy o krok pred zákazníkom. Ak poskytujete služby skupinových cvičení, dentálnej hygieny či fyzioterapeuta, už nestačí telefónne číslo na objednanie termínu. Vy potrebujete rezervačný systém Calendiari.

Pre poskytnutie informácií a budovanie vzťahov so zákazníkmi použite služby chatbota alebo live-chat. Choďte do videoprezentácií a videoreferencií vašich produktov. Ponúkajte darčeky zadarmo alebo využívajte silu upsellingu.

Optimalizácia a využívanie sociálneho obchodu

Zo sveta počítačov a notebookov si online obchod rýchlo obľúbil mobilné zariadenia (telefóny, smartfóny a tablety). Dnes je povinnosťou vášho internetového obchodu, že bude fungovať v akomkoľvek mobile a tablete. Skrolovanie, zdieľanie a likovanie ovláda i nakupovanie.

Využite to vo svoj prospech – podpora e-shopu na sociálnych sieťach, rovnaké kampane v e-shope, v email marketingu, na profiloch sociálnych sietí či platených reklamách Google Ads vytvorí unikátny kokteil podpory predaja a budovania značky vášho úspešného e-shopu.

Rast a úspech e-shopu je ako neustály proces učenia a skúšania. Čím viac ste ochotní vykročiť zo zabehnutých koľají a prísť s niečím (ne)očakávaným a zákaznícky vítaným, tým máte väčšie šance na dlhodobý profit a prekonanie konkurencie.

marketing pre socialne siete

Zdroj foto: elements.envato.com

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

Randy Fine, USA

Republikáni nestratili väčšinu v Snemovni reprezentantov, dvoch zvolili v doplňujúcich voľbách

02.04.2025 06:32

Republikáni Randy Fine a Jimmy Patronis boli v utorok zvolení do americkej Snemovne reprezentantov v doplňovacích voľbách na Floride.

vojna na Ukrajine, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj sa obrátil na USA, aby sprísnili sankcie proti Rusku. Moskva a Kyjev na seba žalujú u Trumpa

02.04.2025 06:00

Kyjev aj Moskva poslali do Washingtonu zoznamy sťažností, kde sa navzájom obviňujú z porušenia dohôd o pozastavení útokov.

Vila pre predsedu parlamentu, Richard Raši

Dva krby, wellness či vínna pivnica: Vila pre šéfa parlamentu stála milióny eur. Raši nevie, či v nej bude bývať

02.04.2025 06:00

Predseda parlamentu by mal dostať reprezentatívne a bezpečné bývanie. Vila pre Rašiho je už 6 rokov prázdna a štát do nej investuje stále viac peňazí.

Trump

Žart či príprava na puč? Trump tvrdí, že by mohol byť prezidentom aj po tretí raz. Čo na to experti?

02.04.2025 06:00

Donald Trump povedal v interview pre televíziu NBC News, že existujú metódy, na základe ktorých by sa mohol stať prezidentom USA aj po tretí raz.