E-mail marketing dokáže byť veľmi efektívnym nástrojom pre budovanie vzťahu so zákazníkmi, zvyšovanie povedomia o značke a samozrejme aj zvyšovanie predajov. V skutočnosti však nejde iba o budovanie databázy a pravidelné posielanie e-mailov. Celý e-mail marketing je komplexnou záležitosťou, pri ktorej nie je také ťažké spraviť chybu a pripraviť si poriadne krušné chvíle. Zamerali sme sa na 3 najčastejšie chyby v e-mail marketingu, ktorým sa treba určite vyhnúť.
Kúpená databáza e-mailových kontaktov
Budovanie databázy e-mailových kontaktov si vyžaduje čas, splnenie zákonných podmienok a jej spôsob by mal zodpovedať tomu, aká je vaša marketingová stratégia. Skratka síce existuje, no dokáže byť veľmi zradná! Tou je nákup databáz s tisíckami e-mailových kontaktov, vôbec však nejde o dobrý nápad.
Nielenže takéto nakladenie s údajmi môže byť protizákonné, ale dostanete kontakt na ľudí, ktorí vám súhlas s odosielaním ponúk nikdy neudelili. Akýkoľvek e-mail tak budú považovať za spam, čo môže byť katastrofou pre povesť vašej značky. Takýto nákup je navyše „mačkou vo vreci“, pretože si nikdy skutočne neoveríte, koľko z kúpených e-mailových adries sa aj používa.
Príliš časté posielanie e-mailov
Nič netreba preháňať, čo platí to aj o frekvencii a početnosti newsletterov. Je vhodné dosiahnuť určitú pravidelnosť, no ak budete vaše kontakty bombardovať e-mailmi aj niekoľkokrát denne, čakajte, že sa vám z databázy začnú odhlasovať. Nepíšte preto e-maily nasilu, len aby ste niečo napísali a odoslali, skôr zaveďte tematické dni a pripomínajte sa nanajvýš pár krát do mesiaca.
Posielanie nerelevantných ponúk
E-mailový marketing funguje najlepšie tým, ktorí sa vzorne venujú segmentácii. Je ideálne, ak máte vytvorených viacero skupín subscriberov, na ktorých budete cieliť zvlášť podľa ich špecifických potrieb. Mladší, starší, muži, ženy, nie každému sa v e-mail newsletteroch musíte prihovárať rovnako. Čím relevantnejšie budú vaše e-maily, tým lepšie výsledky od nich môžete očakávať.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty