Toto sú 3 najčastejšie chyby v e-mail marketingu, ktoré vás môžu vyjsť poriadne draho. Poznáte ich?

email marketing

E-mail marketing dokáže byť veľmi efektívnym nástrojom pre budovanie vzťahu so zákazníkmi, zvyšovanie povedomia o značke a samozrejme aj zvyšovanie predajov. V skutočnosti však nejde iba o budovanie databázy a pravidelné posielanie e-mailov. Celý e-mail marketing je komplexnou záležitosťou, pri ktorej nie je také ťažké spraviť chybu a pripraviť si poriadne krušné chvíle. Zamerali sme sa na 3 najčastejšie chyby v e-mail marketingu, ktorým sa treba určite vyhnúť.

Kúpená databáza e-mailových kontaktov

Budovanie databázy e-mailových kontaktov si vyžaduje čas, splnenie zákonných podmienok a jej spôsob by mal zodpovedať tomu, aká je vaša marketingová stratégia. Skratka síce existuje, no dokáže byť veľmi zradná! Tou je nákup databáz s tisíckami e-mailových kontaktov, vôbec však nejde o dobrý nápad. 

Nielenže takéto nakladenie s údajmi môže byť protizákonné, ale dostanete kontakt na ľudí, ktorí vám súhlas s odosielaním ponúk nikdy neudelili. Akýkoľvek e-mail tak budú považovať za spam, čo môže byť katastrofou pre povesť vašej značky. Takýto nákup je navyše „mačkou vo vreci“, pretože si nikdy skutočne neoveríte, koľko z kúpených e-mailových adries sa aj používa.

Príliš časté posielanie e-mailov

Nič netreba preháňať, čo platí to aj o frekvencii a početnosti newsletterov. Je vhodné dosiahnuť určitú pravidelnosť, no ak budete vaše kontakty bombardovať e-mailmi aj niekoľkokrát denne, čakajte, že sa vám z databázy začnú odhlasovať. Nepíšte preto e-maily nasilu, len aby ste niečo napísali a odoslali, skôr zaveďte tematické dni a pripomínajte sa nanajvýš pár krát do mesiaca. 

newsletter

Posielanie nerelevantných ponúk

E-mailový marketing funguje najlepšie tým, ktorí sa vzorne venujú segmentácii. Je ideálne, ak máte vytvorených viacero skupín subscriberov, na ktorých budete cieliť zvlášť podľa ich špecifických potrieb. Mladší, starší, muži, ženy, nie každému sa v e-mail newsletteroch musíte prihovárať rovnako. Čím relevantnejšie budú vaše e-maily, tým lepšie výsledky od nich môžete očakávať.


Foto: elements.envato.com

Aj brána má svoje potreby – ako sa o ňu správne starať?

03.06.2025

Vstupná brána je tichým strážcom vášho domova a prvá vec, ktorú uvidí každá návšteva. Venujete jej toľko pozornosti, koľko by si zaslúžila? Pritom vôbec nejde o zložité alebo časovo náročné úkony. Stačí pár jednoduchých krokov, aby vám dlho slúžila a chránila vaše súkromie.

Ako predávať poradenské služby bez tlačenia na pílu

02.06.2025

Môžete byť skutočným odborníkom, no digitálnej džungli to nestačí. Bez dobrej marketingovej stratégie sa o vás svet nedozvie. V poradenskom biznise rozhoduje dôvera, odbornosť a široké povedomie. Nestačí vedieť - ukážte sa správnym ľuďom v správny čas. Inšpirujte sa nasledujúcimi podnetmi.

Nábor do zahraničia cez sociálne siete? Nerobte tieto chyby

01.06.2025

Máte lukratívnu ponuku práce v zahraničí, ale váš príspevok na sociálnych sieťach si všimne len pár ľudí? Možno nerobíte nič zle. Sociálne siete môžu fungovať ako efektívny nástroj, ak poznáte niekoľko overených princípov. Vyvarujte sa týmto chybám, aby sa vám ozvali správni potenciálni zamestnanci.

Ingrid Kosová

Progresívci kritizujú prílepky k novele školského zákona, hovoria o politickom obchode

06.06.2025 12:17

Poslanci NR SR vo štvrtok schválili novelu školského zákona. Prijali k nej pozmeňujúci návrh, ktorým upravovali iné zákony.

Marek Krajčí

Krajčí: Slovensko sa pri hlasovaní o pandemickej dohode v pléne nezdržalo

06.06.2025 12:12

Ako dodal, vládni predstavitelia svojich voličov zavádzajú a robia opak svojich sľubov.

Trump musk

Implodoval ako hviezda na sklonku života, hodnotia vzťah Trumpa s Muskom médiá. V hre je mnoho

06.06.2025 12:07

Otázkou teraz je, či Trump a Musk nájdu spôsob, ako ukončiť roztržku.

maďarská polícia

Slovák sa v Maďarsku druhýkrát narodil. Prišlo mu zle, havaroval. Oživil ho okoloidúci policajt

06.06.2025 11:48

Záchranári muža previezli do nemocnice už v stabilizovanom stave.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 676
Celková čítanosť: 1080958x
Priemerná čítanosť článkov: 1599x

Autor blogu