Čo je e-commerce marketing a ako s ním začať?

online nakupovanie

Globálna pandémia prinútila veľa ľudí k presunu svojho podnikania do online sveta. Ak ste aj vy noví v e-commerce a chceli by ste sa dozvedieť viac o tom, ako uspieť v mori konkurencie, ste na správnom mieste.

Čo je e-commerce a optimalizácia?

Elektronický obchod (e-commerce) je proces nákupu alebo predaja výrobkov alebo služieb cez internet. Zahŕňa peňažné alebo dátové transakcie prostredníctvom internetu. Popri bežných internetových obchodoch sú súčasťou elektronického obchodu napríklad aj internetové aukcie, spoločnosti na sprostredkovanie práce v zahraničí, podniky založené na predplatnom, predaj digitálnych produktov (ako sú elektronické knihy, softvér, videokurzy, zvukové nahrávky atď.). 

Optimalizácia e-commerce sa vo všeobecnosti vzťahuje na podrobný prístup, ktorý môžete použiť na zlepšenie konverzie (predaj tovaru, služieb, digitálnych produktov) vašej webovej stránky. 

Čo je e-commerce marketing?

Marketing v elektronickom obchode sa týka činností, ktoré vedú potenciálnych zákazníkov cez konverzný lievik. Marketing elektronického obchodu umožňuje:

  • Vytvorenie povedomia o vašom e-shope
  • Zvýšenie návštevnosti
  • Premena návštevníkov na platiacich zákazníkov
e commerce marketing a biznis

Ako začať s e-commerce marketingom?

Krok 1: Definujte svoje ciele

Ak ste úplný začiatočník, začnite stanovením cieľov pre svoj nový elektronický obchod. Existujúce predajne by mali preskúmať svoju súčasnú výkonnosť a porovnať ju so štandardmi v danom odvetví.

Krok 2: Vymedzte svoju cieľovú skupinu a preskúmajte konkurenciu

Poznáte svojich ideálnych zákazníkov? Ak áno, aké sú ich vlastnosti, záujmy, kúpna sila a ďalšie demografické a geografické charakteristiky? Je vaša cieľová skupina všeobecná alebo konkrétna? Ak ponúkate bielenie zubov v Bratislave, vašou cieľovou skupinou budú pravdepodobne ženy a muži vo veku 25-55 rokov.

Zhromaždite všetky tieto informácie a myslite na to, že marketingovú stratégiu budete musieť prispôsobiť podľa nich.

Zároveň sledujte aktivity konkurencie a zistite, čo funguje u nich. Investujú veľa do reklám na Facebooku alebo vytvárajú videá na YouTube? Pomocou týchto informácií sa rozhodnite pre najlepšie techniky na rozbehnutie e-commerce marketingového plánu.

tocit online video

Krok 3: Vyberte si marketingové stratégie

Aké aktivity vám pomôžu dosiahnuť vaše marketingové ciele a zámery? Ak to budete vedieť, umožní vám to vybrať marketingové kanály a vhodné taktiky na dosiahnutie svojich stanovených cieľov. Ak ponúkate služby alebo produkty priamo pre spotrebiteľa (predaj bio potravín, potlač na mikinu, masáže), investujte do reklám na sociálnych sieťach.

Krok 4: Zvoľte nástroje a aplikácie 

Súbor aplikácií a nástrojov, ktorý používate na realizáciu marketingovej stratégie sa často označuje aj ako „martech“ (marketing technology). Identifikujte marketingové kanály (e-mail, webstránka, sociálne siete…), ktoré budete využívať a nájdite nástroje a aplikácie, ktoré uľahčujú automatizáciu a správu marketingových aktivít na rôznych kanáloch.

Vyberte si produkty, ktoré ponúkajú komplexné funkcie. Napríklad okrem platformy pre elektronický obchod pomôže vytvoriť základ pre vaše marketingové aktivity aj platforma na automatizáciu marketingu (MAP) a aplikácia na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM).

E-commerce marketing sa môže zdať komplikovaný, no ak si vyhradíte čas na získanie potrebných informácií, zrazu sa stane oveľa menej strašidelným. Ponorte sa do sveta marketingu a dosiahnite svoje obchodné ciele. Či ako spoločnosť ponúkate sprostredkovanie práce ako zdravotný asistent Rakúsko alebo jednoducho predávate elektroniku, z online e-commerce marketingovej stratégie môžete len vyťažiť.

automazizacia procesov

Prečítajte si aj tento zaujímavý článok: Ako mobilné technológie ovplyvnili vývoj online kasín


Foto: elements.envato.com

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

vojna na Ukrajine, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj sa obrátil na USA, aby sprísnili sankcie proti Rusku. Moskva a Kyjev na seba žalujú u Trumpa

02.04.2025 06:00

Kyjev aj Moskva poslali do Washingtonu zoznamy sťažností, kde sa navzájom obviňujú z porušenia dohôd o pozastavení útokov.

Vila pre predsedu parlamentu, Richard Raši

Dva krby, wellness či vínna pivnica: Vila pre šéfa parlamentu stála milióny eur. Raši nevie, či v nej bude bývať

02.04.2025 06:00

Predseda parlamentu by mal dostať reprezentatívne a bezpečné bývanie. Vila pre Rašiho je už 6 rokov prázdna a štát do nej investuje stále viac peňazí.

Trump

Žart či príprava na puč? Trump tvrdí, že by mohol byť prezidentom aj po tretí raz. Čo na to experti?

02.04.2025 06:00

Donald Trump povedal v interview pre televíziu NBC News, že existujú metódy, na základe ktorých by sa mohol stať prezidentom USA aj po tretí raz.