E-mailový marketing – vytvorte si osobný vzťah so zákazníkmi a zvýšte konverziu

emailovy marketing

Automatizácia e-mailov by mala byť súčasťou každej úspešnej online marketingovej stratégie. Je to v podstate séria predpripravených e-mailov, ktoré automaticky posielate svojim potenciálnym zákazníkom. Pomocou tejto stratégie si dokážete vytvoriť osobnejší vzťah so zákazníkom a zvýšiť konverzie. 

Poďme sa pozrieť bližšie na to, kedy sú automatizované e-maily prospešné pre zákazníka a aj vás, a kedy by ste ich naopak nemali používať.

Nenechajte sa oklamať slovom „automatizácia“

Termín automatizácia môže vo vás evokovať tuctovosť a všeobecnosť. No aby bol e-mailový marketing úspešný, automatizované e-maily by mali mať čo najďalej od spamu. Vytvorte kvalitný osobný obsah, ktorý potenciálneho zákazníka osloví natoľko, že sa na stránku vráti. 

Samozrejme, nie je možné písať individuálne e-maily pre každého zákazníka. Automatizovaný e-mailový marketing vám umožňuje vytvárať série e-mailov, ktoré sú dokonale prispôsobené potrebám rôznych skupín zákazníkov, ktoré odosiela v konkrétnom čase.

Ako využiť e-mailový marketing na vytvorenie toho správneho dojmu

1. Opustený košík

Môže byť frustrujúce, že sa niekto dostal takmer na koniec nákupu a potom ste ho na cieľovej rovinke stratili. Uvidíte naplnený košík svojho e-shopu s pracovným oblečením: celokožené pracovní rukavice, ochranné okuliare a tričká pre celú firmu – a nič z toho. No to, že niekto nie je pripravený dokončiť nákup dnes, neznamená, že nebude nikdy.

Keď zákazník opustí košík, môžete naplánovať odoslanie e-mailu, ktorý ho vyzve, aby sa vrátil a nákup dokončil. 

2. E-mail s novinkami

Ak máte e-mailovú adresu registrovaného zákazníka, získavate príležitosť udržať vaše spojenie a budovať s ním vzťah (až kým sa nestanú vernými zákazníkmi). Samotným získaním e-mailu vaše snahy nekončia – musíte byť schopní ponúknuť niečo hodnotné.

E-mailové bulletiny (newsletter) ponúkajú cielenejší a pútavejší spôsob, ako dostať váš obsah k zákazníkom, ktorí oň majú záujem. Informujte svojich zákazníkov o novinkách či sezónnych akciách. Poskytnite im relevantné nové informácie a posilnite ich dôveru vo vašu značku.

uvitaci mail marketing

3. Uvítací e-mail

Keď sa niekto zaregistruje, je dobré poslať mu uvítací e-mail. Samozrejme, nemôžete neustále seldovať moment, keď sa niekto prihlási na odber e-mailov. Preto je najlepšie túto činnosť automatizovať.

V uvítacom e-maile oboznámte odoberateľa s hlavným poslaním firmy, kľúčovými hodnotami a produktmi alebo službami, ktoré ponúkate. E-mail by mal byť dokonalým odrazom vašej firmy. Nezabudnite zahrnúť všetko: ak máte napríklad e-shop s čistiacimi prostriedkami, ale poskytujete aj upratovanie kancelárií, spomeňte oba aspekty svojho podnikania.

4. Automatické odpovede na sťažnosti

Keď zákazník podá sťažnosť, chce si byť istý, že ju beriete vážne. Čím dlhšie čaká na odpoveď, tým viac narastá jeho frustrácia. Sledovať doručenú poštu 24 hodín denne, 7 dní v týždni je nemožné. Čo však môžete urobiť, je nastaviť automatický e-mail, ktorý vysvetlí váš postup riešenia sťažností a ubezpečí zákazníka, že pracujete na odstránení problému. Ľudia tak získajú istotu, že ich sťažnosti beriete vážne.

Kedy nepoužívať automatizované e-maily

Personalizácia automatizovaných e-mailov má svoje limitácie. Zákazníkov môžete rozdeliť na určité skupiny a upraviť e-maily podľa ich potrieb, no v niektorých prípadoch sa treba zamerať na jednotlivca. A to vám automatizácia umožniť nemôže.

automatizovane emaily

Vezmite si náš predchádzajúci príklad o odpovediach na sťažnosti zákazníkov. Okamžitou odpoveďou môže byť automatizovaný e-mail, ale následné kroky by mali byť osobné. Na to musíte pamätať pri nastavovaní automatizovaného e-mailového marketingu. Rozmyslite si, v ktorých situáciách sa oplatí oslovovať ľudí ako súčasť skupiny a kedy ich musíte osloviť ako jednotlivcov.

Tip: Prípojky vody a kanalizačné prípojky za najlepšie ceny nájdete u V.K.K. Stav.


Foto: elements.envato.com

Tvorba WooCommerce webu s dôrazom na konverziu a SEO

11.12.2025

Tvorba WooCommerce webu nie je len o peknom dizajne alebo prepojení platobnej brány. Ak chce e-shop skutočne predávať, potrebuje šikovne nastavenú stratégiu, ktorá spája technickú stránku s poriadnou dávkou psychológie. Kombinácia kvalitného SEO a premyslenej konverznej architektúry dokáže urobiť z bežného e-shopu predajný stroj. Presne o tom je aj tento článok. O tom, [...]

Čo sa deje v pokožke pri svrabe a ako to bezpečne riešiť

09.12.2025

Svrab je nepríjemný problém, ktorý mnohí považujú za tému, o ktorej sa radšej mlčí. No pravda je taká, že táto kožná infekcia sa môže objaviť v každej domácnosti bez ohľadu na hygienické návyky. Ak viete, ako svrab funguje pod povrchom pokožky, ľahšie ho rozpoznáte, pochopíte a hlavne sa ho účinne zbavíte. Pokožka vám dáva signály a my vám ukážeme, čo [...]

Význam performance marketingu pre rýchlo rastúce e-commerce značky

08.12.2025

Rýchlosť, s akou dnes rastú online značky, je neuveriteľná. Nové e-shopy pribúdajú ako huby po daždi a konkurencia je tvrdšia než kedykoľvek predtým. Čo teda odlišuje úspešné značky od tých, ktoré len ticho zapadnú prachom internetu? Jedným z kľúčových faktorov, ktorý dokáže rozhodnúť o úspechu alebo neúspechu, je práve performance marketing. Aj keď to znie [...]

Péter Magyar

Orbánov rival Magyar zverejnil správu o zneužívaní tisícov detí v štátnych zariadeniach

13.12.2025 16:05

Hnev voči vláde maďarského premiéra Viktora Orbána by sa tak mohol ďalej stupňovať.

Vladimír Matejička

Po dlhej a ťažkej chorobe zomrel bývalý poslanec Smeru Vladimír Matejička

13.12.2025 15:50, aktualizované: 16:37

Do zákonodarného zboru bol Matejička prvýkrát zvolený v roku 2006 a pôsobil v ňom celkovo 14 rokov počas štyroch volebných období, a to až do roku 2020.

Maryja Kalesnikavová / Bielorusko /

Lukašenkov režim prepustil politických väzňov vrátane aktivistky Kalesnikavovej a nositeľa Nobelovej ceny Biaľackého

13.12.2025 15:38

Stalo sa tak po rokovaniach amerického vyslanca v Minsku, ktorý skôr oznámil, že Washington zruší sankcie na kľúčovú komoditu z Bieloruska.

fico

Fico je politicky šokovaný Pellegriniho vetom. Rozhodnutie o Kováčikovi je podľa premiéra atómová bomba

13.12.2025 13:16, aktualizované: 15:02

Podľa Fica má hlava štátu okrem práva veta aj povinnosť rešpektovať realitu a zločiny, ktoré sa diali v minulosti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 747
Celková čítanosť: 1306494x
Priemerná čítanosť článkov: 1749x

Autor blogu