Automatizácia e-mailov by mala byť súčasťou každej úspešnej online marketingovej stratégie. Je to v podstate séria predpripravených e-mailov, ktoré automaticky posielate svojim potenciálnym zákazníkom. Pomocou tejto stratégie si dokážete vytvoriť osobnejší vzťah so zákazníkom a zvýšiť konverzie.
Poďme sa pozrieť bližšie na to, kedy sú automatizované e-maily prospešné pre zákazníka a aj vás, a kedy by ste ich naopak nemali používať.
Nenechajte sa oklamať slovom „automatizácia“
Termín automatizácia môže vo vás evokovať tuctovosť a všeobecnosť. No aby bol e-mailový marketing úspešný, automatizované e-maily by mali mať čo najďalej od spamu. Vytvorte kvalitný osobný obsah, ktorý potenciálneho zákazníka osloví natoľko, že sa na stránku vráti.
Samozrejme, nie je možné písať individuálne e-maily pre každého zákazníka. Automatizovaný e-mailový marketing vám umožňuje vytvárať série e-mailov, ktoré sú dokonale prispôsobené potrebám rôznych skupín zákazníkov, ktoré odosiela v konkrétnom čase.
Ako využiť e-mailový marketing na vytvorenie toho správneho dojmu
1. Opustený košík
Môže byť frustrujúce, že sa niekto dostal takmer na koniec nákupu a potom ste ho na cieľovej rovinke stratili. Uvidíte naplnený košík svojho e-shopu s pracovným oblečením: celokožené pracovní rukavice, ochranné okuliare a tričká pre celú firmu – a nič z toho. No to, že niekto nie je pripravený dokončiť nákup dnes, neznamená, že nebude nikdy.
Keď zákazník opustí košík, môžete naplánovať odoslanie e-mailu, ktorý ho vyzve, aby sa vrátil a nákup dokončil.
2. E-mail s novinkami
Ak máte e-mailovú adresu registrovaného zákazníka, získavate príležitosť udržať vaše spojenie a budovať s ním vzťah (až kým sa nestanú vernými zákazníkmi). Samotným získaním e-mailu vaše snahy nekončia – musíte byť schopní ponúknuť niečo hodnotné.
E-mailové bulletiny (newsletter) ponúkajú cielenejší a pútavejší spôsob, ako dostať váš obsah k zákazníkom, ktorí oň majú záujem. Informujte svojich zákazníkov o novinkách či sezónnych akciách. Poskytnite im relevantné nové informácie a posilnite ich dôveru vo vašu značku.
3. Uvítací e-mail
Keď sa niekto zaregistruje, je dobré poslať mu uvítací e-mail. Samozrejme, nemôžete neustále seldovať moment, keď sa niekto prihlási na odber e-mailov. Preto je najlepšie túto činnosť automatizovať.
V uvítacom e-maile oboznámte odoberateľa s hlavným poslaním firmy, kľúčovými hodnotami a produktmi alebo službami, ktoré ponúkate. E-mail by mal byť dokonalým odrazom vašej firmy. Nezabudnite zahrnúť všetko: ak máte napríklad e-shop s čistiacimi prostriedkami, ale poskytujete aj upratovanie kancelárií, spomeňte oba aspekty svojho podnikania.
4. Automatické odpovede na sťažnosti
Keď zákazník podá sťažnosť, chce si byť istý, že ju beriete vážne. Čím dlhšie čaká na odpoveď, tým viac narastá jeho frustrácia. Sledovať doručenú poštu 24 hodín denne, 7 dní v týždni je nemožné. Čo však môžete urobiť, je nastaviť automatický e-mail, ktorý vysvetlí váš postup riešenia sťažností a ubezpečí zákazníka, že pracujete na odstránení problému. Ľudia tak získajú istotu, že ich sťažnosti beriete vážne.
Kedy nepoužívať automatizované e-maily
Personalizácia automatizovaných e-mailov má svoje limitácie. Zákazníkov môžete rozdeliť na určité skupiny a upraviť e-maily podľa ich potrieb, no v niektorých prípadoch sa treba zamerať na jednotlivca. A to vám automatizácia umožniť nemôže.
Vezmite si náš predchádzajúci príklad o odpovediach na sťažnosti zákazníkov. Okamžitou odpoveďou môže byť automatizovaný e-mail, ale následné kroky by mali byť osobné. Na to musíte pamätať pri nastavovaní automatizovaného e-mailového marketingu. Rozmyslite si, v ktorých situáciách sa oplatí oslovovať ľudí ako súčasť skupiny a kedy ich musíte osloviť ako jednotlivcov.
Tip: Prípojky vody a kanalizačné prípojky za najlepšie ceny nájdete u V.K.K. Stav.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty