E-mailový marketing – vytvorte si osobný vzťah so zákazníkmi a zvýšte konverziu

emailovy marketing

Automatizácia e-mailov by mala byť súčasťou každej úspešnej online marketingovej stratégie. Je to v podstate séria predpripravených e-mailov, ktoré automaticky posielate svojim potenciálnym zákazníkom. Pomocou tejto stratégie si dokážete vytvoriť osobnejší vzťah so zákazníkom a zvýšiť konverzie. 

Poďme sa pozrieť bližšie na to, kedy sú automatizované e-maily prospešné pre zákazníka a aj vás, a kedy by ste ich naopak nemali používať.

Nenechajte sa oklamať slovom „automatizácia“

Termín automatizácia môže vo vás evokovať tuctovosť a všeobecnosť. No aby bol e-mailový marketing úspešný, automatizované e-maily by mali mať čo najďalej od spamu. Vytvorte kvalitný osobný obsah, ktorý potenciálneho zákazníka osloví natoľko, že sa na stránku vráti. 

Samozrejme, nie je možné písať individuálne e-maily pre každého zákazníka. Automatizovaný e-mailový marketing vám umožňuje vytvárať série e-mailov, ktoré sú dokonale prispôsobené potrebám rôznych skupín zákazníkov, ktoré odosiela v konkrétnom čase.

Ako využiť e-mailový marketing na vytvorenie toho správneho dojmu

1. Opustený košík

Môže byť frustrujúce, že sa niekto dostal takmer na koniec nákupu a potom ste ho na cieľovej rovinke stratili. Uvidíte naplnený košík svojho e-shopu s pracovným oblečením: celokožené pracovní rukavice, ochranné okuliare a tričká pre celú firmu – a nič z toho. No to, že niekto nie je pripravený dokončiť nákup dnes, neznamená, že nebude nikdy.

Keď zákazník opustí košík, môžete naplánovať odoslanie e-mailu, ktorý ho vyzve, aby sa vrátil a nákup dokončil. 

2. E-mail s novinkami

Ak máte e-mailovú adresu registrovaného zákazníka, získavate príležitosť udržať vaše spojenie a budovať s ním vzťah (až kým sa nestanú vernými zákazníkmi). Samotným získaním e-mailu vaše snahy nekončia – musíte byť schopní ponúknuť niečo hodnotné.

E-mailové bulletiny (newsletter) ponúkajú cielenejší a pútavejší spôsob, ako dostať váš obsah k zákazníkom, ktorí oň majú záujem. Informujte svojich zákazníkov o novinkách či sezónnych akciách. Poskytnite im relevantné nové informácie a posilnite ich dôveru vo vašu značku.

uvitaci mail marketing

3. Uvítací e-mail

Keď sa niekto zaregistruje, je dobré poslať mu uvítací e-mail. Samozrejme, nemôžete neustále seldovať moment, keď sa niekto prihlási na odber e-mailov. Preto je najlepšie túto činnosť automatizovať.

V uvítacom e-maile oboznámte odoberateľa s hlavným poslaním firmy, kľúčovými hodnotami a produktmi alebo službami, ktoré ponúkate. E-mail by mal byť dokonalým odrazom vašej firmy. Nezabudnite zahrnúť všetko: ak máte napríklad e-shop s čistiacimi prostriedkami, ale poskytujete aj upratovanie kancelárií, spomeňte oba aspekty svojho podnikania.

4. Automatické odpovede na sťažnosti

Keď zákazník podá sťažnosť, chce si byť istý, že ju beriete vážne. Čím dlhšie čaká na odpoveď, tým viac narastá jeho frustrácia. Sledovať doručenú poštu 24 hodín denne, 7 dní v týždni je nemožné. Čo však môžete urobiť, je nastaviť automatický e-mail, ktorý vysvetlí váš postup riešenia sťažností a ubezpečí zákazníka, že pracujete na odstránení problému. Ľudia tak získajú istotu, že ich sťažnosti beriete vážne.

Kedy nepoužívať automatizované e-maily

Personalizácia automatizovaných e-mailov má svoje limitácie. Zákazníkov môžete rozdeliť na určité skupiny a upraviť e-maily podľa ich potrieb, no v niektorých prípadoch sa treba zamerať na jednotlivca. A to vám automatizácia umožniť nemôže.

automatizovane emaily

Vezmite si náš predchádzajúci príklad o odpovediach na sťažnosti zákazníkov. Okamžitou odpoveďou môže byť automatizovaný e-mail, ale následné kroky by mali byť osobné. Na to musíte pamätať pri nastavovaní automatizovaného e-mailového marketingu. Rozmyslite si, v ktorých situáciách sa oplatí oslovovať ľudí ako súčasť skupiny a kedy ich musíte osloviť ako jednotlivcov.

Tip: Prípojky vody a kanalizačné prípojky za najlepšie ceny nájdete u V.K.K. Stav.


Foto: elements.envato.com

Ako udržať odtok v sprche v top forme – rady odborníkov

27.07.2025

Zamysleli ste sa niekedy, ako často čistíte odtok v sprchovacom kúte? Pravidelná údržba je kľúčom k tomu, aby ste sa vyhli nepríjemnému zápachu, hromadeniu baktérií, plesniam aj upchatiu a drahým opravám. Prečítajte si praktické rady na najčastejšie otázky, ako predchádzať problémom s odtokom v sprche. A sprchujte sa bez starostí.

Chcete viac rezervácií? Dajte klientom to, čo naozaj ocenia

26.07.2025

Pár klikov a rezervácia je vybavená. Tak fungujú online rezervácie pre mnohé služby, skupinové cvičenia aj koučing. Kvalitný rezervačný systém je prehľadný, spoľahlivý a s funkciami, ktoré vaši zákazníci mimoriadne ocenia. Odhaľte 3 z nich, ktoré vám uľahčia prácu a zvýšia spokojnosť vašich klientov.

Je leto ideálnym obdobím na preventívne čistenie kanalizácie?

25.07.2025

Leto je pre mnohých synonymom oddychu, dovoleniek a prác okolo domu či v záhrade. Určite už máte poriadne dlhý zoznam, čo treba urobiť. Máte tam aj čistenie kanalizačného systému? Práve počas teplejších mesiacov sa oplatí skontrolovať potrubia. Prečo je leto pre čistenie kanalizácie ideálne?

Predseda Demokratov Jaroslav Naď

Demokrati podali podnet na generálnu prokuratúru pre podozrenie z volebného podvodu

28.07.2025 12:05

Strana podala v súvislosti s financovaním prezidentskej kampane Petra Pellegriniho stranou Hlas podnet na generálnu prokuratúru.

Richard Glück, Tibor Gašpar

Brannobezpečnostný výbor k akcii v Dnipre nezasadal, prišlo len šesť poslancov

28.07.2025 12:00

Väčšina koaličných členov výboru sa z dnešného zasadnutia ospravedlnila.

Jarosław Kaczyński / Donald Tusk /

Voľby v Poľsku by podľa prieskumu vyhrala opozičná strana PiS. Tuskova vláda by stratila väčšinu

28.07.2025 11:40

Podľa prieskumu by žiadna z politických strán nezískala väčšinu.

Andrej Danko

Danko kritizuje Fica: Nerozumiem jeho radosti po rokovaniach EÚ s USA, Trump sa musí smiať

28.07.2025 10:03

Von der Leyenová a Šefčovič podľa šéfa národniarov zapredali Európsku úniu aj jednotlivé členské štáty.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 692
Celková čítanosť: 1137812x
Priemerná čítanosť článkov: 1644x

Autor blogu