Neprichádzajte o objednávky v e-shope kvôli nesprávnej navigácii a slabej použiteľnosti

Navigácia a použiteľnosť, to sú faktory, ktoré v nemalej miere rozhodujú o vašom úspechu či neúspechu pri podnikaní s e-shopom, resp. akýmkoľvek iným e-commerce projektom. Pozrieme sa tiež na situácie, ktoré ako online nakupujúci možno aj sami poznáte. 

Použiteľnosť nezachráni ani tá najlepšia reklama

Hoci mnohým začiatočníkom sa podnikanie s e-shopom môže zdať ako jednoduchá cesta k zárobkom, nie je to tak. Pri budovaní aj následnej prevádzke internetového obchodu je možné urobiť množstvo chýb, ktorých detailný popis by bez problémov vystačil aj na celú knihu. My sa však zameriame na trochu nenápadné, no veľmi zásadné nedostatky, ktoré nezachráni ani tá najlepšia reklama. 

Ak si PPC agentúra spravila svoju prácu dobre, už od prvých dní po sprevádzkovaní e-shopu môžete mať celkom slušnú návštevnosť. V prípade, že s rastúcou návštevnosťou ani po dlhšom čase objednávky neprichádzajú, je najvyšší čas zamyslieť sa, aká je použiteľnosť vášho e-shopu. Častou chybou je nesprávne rozloženie prvkov, neklikateľné polia, ktoré sa tvária ako aktívne, či prekrývajúce sa prvky pri mobilnom zobrazení. 

Ak k tomu pridáme príliš veľké obrázky či grafiku, ktorá spomaľuje načítavanie jednotlivých podstránok, dostanete sa k odpovedi na otázku, prečo síce návštevnosť máte, ale objednávky nie. 

Aby sa návštevníci vo vašom e-shope nestratili

Často podceňovanou je aj navigácia v e-shope. Ak sa však u vás v e-shope návštevník stratí, len ťažko niečo nakúpi a skôr otrávene odíde. Oplatí sa preto popremýšľať, akým spôsobom dosiahnuť, že návštevník vždy bude vedieť, kde sa práve nachádza. Pomôcť si môžete grafickými prvkami, „omrvinkovou“ navigáciou či premyslene usporiadaným horným a bočným menu.

Odhaliť nedostatky v navigácii môžete vďaka analytickým nástrojom využitím funkcie sledovania toku návštevníkov. Ak si sami neviete dať rady pri odhaľovaní, veľmi užitočný môže byť aj kompletný audit ecommerce, s ktorým identifikujete slabé stránky vášho e-shopu a zistíte, čo by ste mali vylepšiť. 

Tag:

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

musk

Musk dúfa, že v budúcnosti budú medzi Európou a Spojenými štátmi nulové clá

05.04.2025 22:14

Trumpov poradca by privítal aj väčšiu slobodu pohybu medzi Európou a USA.

Trump musk protest

V európskych mestách protestovali proti Trumpovi a Muskovi. Demonštruje sa aj naprieč Spojenými štátmi

05.04.2025 21:23

Európske mestá tak reagovali na opatrenia americkej vlády, týkajúce sa medzi iným aj zavedenia ciel.

György Gyimesi, Aliancia

Gyimesi končí v Maďarskej aliancii. Vylúčili ho za poškodzovanie dobrého mena

05.04.2025 19:10

Maďarská aliancia schválila 13 bodov, o ktorých chce hovoriť s obyvateľmi južných častí Slovenska, ale aj rokovať s ostatnými politickými stranami.

SpaceX

SpaceX získala niekoľkomiliardovú vládnu zákazku

05.04.2025 17:46

Muskova spoločnosť má pre ministerstvo obrany svojimi raketami vyniesť do vesmíru vojenské satelity.