Navigácia a použiteľnosť, to sú faktory, ktoré v nemalej miere rozhodujú o vašom úspechu či neúspechu pri podnikaní s e-shopom, resp. akýmkoľvek iným e-commerce projektom. Pozrieme sa tiež na situácie, ktoré ako online nakupujúci možno aj sami poznáte.
Použiteľnosť nezachráni ani tá najlepšia reklama
Hoci mnohým začiatočníkom sa podnikanie s e-shopom môže zdať ako jednoduchá cesta k zárobkom, nie je to tak. Pri budovaní aj následnej prevádzke internetového obchodu je možné urobiť množstvo chýb, ktorých detailný popis by bez problémov vystačil aj na celú knihu. My sa však zameriame na trochu nenápadné, no veľmi zásadné nedostatky, ktoré nezachráni ani tá najlepšia reklama.
Ak si PPC agentúra spravila svoju prácu dobre, už od prvých dní po sprevádzkovaní e-shopu môžete mať celkom slušnú návštevnosť. V prípade, že s rastúcou návštevnosťou ani po dlhšom čase objednávky neprichádzajú, je najvyšší čas zamyslieť sa, aká je použiteľnosť vášho e-shopu. Častou chybou je nesprávne rozloženie prvkov, neklikateľné polia, ktoré sa tvária ako aktívne, či prekrývajúce sa prvky pri mobilnom zobrazení.
Ak k tomu pridáme príliš veľké obrázky či grafiku, ktorá spomaľuje načítavanie jednotlivých podstránok, dostanete sa k odpovedi na otázku, prečo síce návštevnosť máte, ale objednávky nie.
Aby sa návštevníci vo vašom e-shope nestratili
Často podceňovanou je aj navigácia v e-shope. Ak sa však u vás v e-shope návštevník stratí, len ťažko niečo nakúpi a skôr otrávene odíde. Oplatí sa preto popremýšľať, akým spôsobom dosiahnuť, že návštevník vždy bude vedieť, kde sa práve nachádza. Pomôcť si môžete grafickými prvkami, „omrvinkovou“ navigáciou či premyslene usporiadaným horným a bočným menu.
Odhaliť nedostatky v navigácii môžete vďaka analytickým nástrojom využitím funkcie sledovania toku návštevníkov. Ak si sami neviete dať rady pri odhaľovaní, veľmi užitočný môže byť aj kompletný audit ecommerce, s ktorým identifikujete slabé stránky vášho e-shopu a zistíte, čo by ste mali vylepšiť.
Celá debata | RSS tejto debaty