Predajcovia automobilov to mali v uplynulých dvoch rokoch ťažké. Nielenže protipandemické opatrenia viackrát zavreli predajne, ale veľa ľudí si na začiatku tohto krízového obdobia dobre rozmyslela, či si nové auto predsa len kúpi. Keď už sa zdalo, že z toho najhoršieho sú predajcovia áut vonku, prišla tzv. čipová kríza. Skladové zásoby sa rýchlo vyprázdnili a na nové autá z výroby sa čaká omnoho dlhšie ako kedysi. Predajcovia sa teda museli mnohému prispôsobiť a pomohli im aj moderné online služby.
Virtuálne showroomy? To je iba začiatok!
Z toho čo sme uviedli vyššie je zrejmé, že spôsob predaja áut čakajú nevyhnutné zmeny a týka sa prakticky všetkých, výnimkou nie je ani autorizovaný predajca Jaguar, kde sa ale na nové trendy stihli rýchlo adaptovať.
Zákazníci čoraz viac hľadajú všetky relevantné informácie a porovnania na internete, pričom zároveň je dôležité vedieť sa dostatočne odlíšiť. Viacerí importéri ale aj jednotliví predajcovia si v dnešnej situácii pomáhajú virtuálnym showroomom či prehliadkami nových vozidiel v prostredí virtuálnej reality. Nemusíte tak navštevovať predajne, ale nové modely určitej značky si môžete ľahko pozrieť napríklad aj z vlastnej obývačky. Jediné, čo týmto spôsobom vnímať nemôžete je dotyk a vône a za nimi sa budete musieť vybrať na osobnú návštevu, napríklad do topautopremium.sk, najväčšieho showroomu Jaguar a Land Rover.
„Svet, ako sme ho vytvorili, je procesom nášho myslenia. Nemôžeme ho zmeniť bez toho, aby sme zmenili naše myslenie.“ Prečítajte si novinky na našom firemnom blogu.
Albert Einstein
Bez kvalitných PPC reklám sa pri predaji nezaobídete
Virtuálny showroom ale nie je jediným moderným spôsobom, ako udržať a podporiť predaj áut. Na to, aby sa takéto úsilie predajcom vyplatilo, je dôležité priviesť na svoj web relevantnú návštevnosť. Jeden konkrétny recept na úspech však v tomto smere neexistuje, keďže celý web aj marketingové aktivity by mala vychádzať z ucelenej koncepcie. V zásade ale môžeme tvrdiť, že veľmi užitočné sú prepracované PPC reklamné kampane od lighthousems.sk.
V rámci online PPC reklamných systémov existuje viacero riešení, tým najpoužívanejším je Google Ads, ktoré je už prakticky nutnosťou. pri predaji áut majú zmysel určite aj reklamy na Facebooku a Instagrame, ako najpoužívanejších sociálnych sieťach. Aby mala takáto reklama ten správny zásah, opäť sa vyžaduje pokročilá optimalizácia, nastavenie rozpočtov a ďalšie úkony, ktoré za vás spraví každá kvalitná digitálna agentúra ppc.
Keď máte na starosti firemných klientov
Veľmi užitočným nástrojom (nielen) pre predajcov vozidiel sú ERP systémy s modulom pre pokročilé projektové riadenie. Zvlášť užitočné je vtedy, ak sa orientujete na fleetové zákazky, ak firemným klientom predávate autá do tzv. flotíl, staráte sa o ich servis a zároveň neskôr zabezpečujete aj ich spätný výkup, je dôležité, aby ste vždy mali dokonalý přehled o projektech a zákazkách.
Kľúčom k úspechu je správne implementovaný ERP systém, s ktorým získate dokonalý prehľad o firemných zdrojoch, zákazkách a umožní vám lepšie porozumieť vašim zákazníkom. Implementácia ERP systému vás nemusí desiť. Pre menších predajcov je ideálnym riešením modulárny online systém ako je flowii.com/cz/, ktorý sa potrebám vašej firmy dokonale prispôsobí. Podnikanie v segmente predaja vozidiel nie je jednoduché a situácia sa zrejme tak skoro nezlepší. Vyššie uvedené spôsoby však v mnohých ohľadoch pomôžu.
Článok upravený 28.1.2022, doplnená citácia.
Najhoršie je, že predajcovia nových áut serú... ...
Celá debata | RSS tejto debaty