Predávate cez e-shop? Nepodceňujte firemných zákazníkov

Hovoriť, že nákupy cez internet sú aj na Slovensku stále populárnejšie, je asi úplne zbytočné, pretože to už každý vie. Rovnako ako v iných oblastiach, aj pri online predajoch však môžeme pozorovať rôzne trendy, a to ako na strane nakupujúcich, tak predávajúcich. Aktuálne stále viac e-shopov prispôsobuje svoju ponuku a podmienky predaja aj firemným zákazníkom. V čom tento trend spočíva a prečo sa oplatí myslieť viac na firmy? 

Popularita nakupovania cez internet na Slovensku stabilne rastie a v uplynulých obdobiach sme mohli dokonca vidieť nárasty obratov z online predaja prevyšujúce 10 %. Online nakupovanie je čoraz viac obľúbené aj v prípade väčších firiem, ktoré týmto spôsobom dokážu vyriešiť kompletné zásobovanie. Ubytovacie zariadenia a reštaurácie si môžu online výhodne kúpiť napríklad pracie prostriedky, zásobu hygienických potrieb prípadne čokoľvek ďalšie potrebné pre prevádzku. 

online nakupovanie
zdroj: elements.envato.com

Nie je preto žiadnym prekvapením, že popri klasickom maloobchodnom predaji dochádza k nárastu objednávok aj zo strany firemných zákazníkov. Tento trend už zachytili viaceré e-shopy, ako napríklad mozli.sk či dokonca wilderoben.sk. Aké výhody ocenia firemní zákazníci? 

B2C a B2B si vyžaduje odlišný prístup

Väčšina bežných e-shopov sa spočiatku orientuje predovšetkým na B2C predaj, teda na konečného zákazníka – spotrebiteľa. V mnohých prípadoch by ale bola škoda nevyužiť potenciál, ktorý sa skrýva v B2B segmente, teda v prípade, ak nákup prebieha „na firmu“. Práve z tohto dôvodu sa mnohé e-shopy rozhodli trochu pozmeniť svoj prístup a ponúka aj v rámci B2B predaja rôzne výhody. Firmy pri rozhodovaní o nákupe postupujú trochu inak ako bežný spotrebiteľ a preto sa pozrime na konkrétne kroky pre podporu B2B predaja. 

online shopping
zdroj: elements.envato.com

Viac práv pre firmy 

Spotrebitelia majú pri nákupe online viac práv ako firmy. Môžu tovar vrátiť bez udania dôvodu, na tovar sa vzťahuje 2-ročná záruka a celkovo sú viac chránení aj pri reklamáciách. Pri B2B nákupoch sa však postupuje podľa obchodného zákonníka, čo v praxi znamená, že pri „nákupe na firmu“ nemáte ako kupujúci také práva ako spotrebiteľ. Toto sa viaceré e-shopy snažia zmeniť a nadštandardne priznávajú niektoré práva patriace spotrebiteľom aj firmám. 

Špecializovaný zákaznícky servis

Ak si vyberáte menej bežný tovar, povedzme termosky Hydro Flask a chcete si byť istí, že vás na vysokohorskej túre nezradia, zrejme si necháte odborne poradiť. Inak to nie je ani v prípade firiem, ktoré často obstarávajú veci, ktoré nie sú celkom bežné. Veľkou pomocou je preto špecializovaný zákaznícky servis pre firmy orientovaný na konkrétny sortiment. Práve profesionálne poradenstvo je často dôležitejšie ako najnižšia cena na trhu.  

zakaznicky servis
zdroj: elements.envato.com

Nadštandardné služby

Pri ponúkaní nadštandardných služieb pre B2B segment sa fantázii medze nekladú. Ponúkať môžete vlastný rozvoz, expresný servis či napríklad zapožičanie náhrady počas trvania opráv. Množstvo výhod pre B2B klientov ponúka aj eshop pracovná obuv. Vzhľadom na ponúkaný sortiment je online obchod odevypracovne.sk typickým príkladom webu orientovaného najmä na firemných zákazníkov, keďže pracovné oblečenie nakupujú najmä zamestnávatelia pre svojich zamestnancov.

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

Správa sociálnych sietí ako súčasť výkonnostného marketingu

28.11.2025

Marketing sa mení rýchlejšie než ročné obdobia a kto nechytí správnu vlnu, môže rýchlo zaostať. Jednou z najsilnejších zbraní súčasného marketingového sveta je dobre nastavená správa sociálnych sietí. Už to nie je len o lajkoch a zdieľaniach, ide o systematickú prácu, ktorá podporuje rast značky, prináša konverzie a dosahuje konkrétne výsledky. Práve spojenie [...]

nehoda, kúty, hasiči

Vnútro ukončilo tender na nové hasičské autá za 40 miliónov eur, vraj ušetrilo dva milióny

05.12.2025 20:07

Z celkového počtu 68 vozidiel plánuje HaZZ nakúpiť v prvej etape 34 kusov. Nákup ďalších je v pláne podľa dostupnosti financií.

Andrej Babiš

Slepý fond? V Česku nereálne. Riešenie konfliktu záujmov Babiša budí otázniky, tvrdí Transparency

05.12.2025 19:18

Sme v situácii, keď by sme museli bezvýhradne veriť Andrejovi Babišovi, respektíve jeho právnikom, uviedol právnik Kryštof Doležal.

Netflix

Obchod storočia: Netflix kupuje konkurenciu za 72 miliárd dolárov a smeruje do kín

05.12.2025 19:02

"Naše poslanie je baviť svet," uviedol spoluriaditeľ Netflixu Ted Sarandos.

20250512 stromcek prezidentsky palac 01177691-min

Pellegrini s deťmi rozsvietil pred svojim sídlom vianočný stromček

05.12.2025 18:40

Hlavu štátu teší, že sa pokračuje v tradícii rozsvecovania symbolu Vianoc v Prezidentskom paláci práve na sviatok svätého Mikuláša.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 743
Celková čítanosť: 1292591x
Priemerná čítanosť článkov: 1740x

Autor blogu