Možno ste už aj vy zachytili rôzne príbehy úspešných podnikateľov, ktorým na dosiahnutie úspechu stačil iba počítač a pripojenie na internet. Neraz je práve podnikanie na internete vykresľované ako niečo jednoduché, s čím stačí iba začať a úspech sa dostaví automaticky. V praxi to tak, samozrejme, nefunguje a aj online podnikanie si vyžaduje veľa úsilia, času a tiež znalostí. Ak s online podnikaním začínate, alebo ešte len plánujete začať, tieto tipy sú určené najmä pre vás.
Najprv web a online prezentácia
Skôr ako začnete, mali by ste mať produkt. Či už vo fyzickej podobe, alebo službu, ktorú hodláte ponúkať. A keďže na internete sa to všemožnými ponukami len tak hemží, zďaleka už iba nestačí zverejniť inzerát, nechať si spraviť internetovú stránku alebo založiť účty na sociálnych sieťach. Už v samotnom začiatku vášho online podnikania by ste mali mať premyslené, čím sa odlíšite, zaujmete a v čom spočívajú vaše silné stránky.
Mať webovú stránku je dnes už štandardom, napriek tomu, kvalitné weby stále nie sú samozrejmosťou. Chyby na webovej stránke vás môžu pripraviť o návštevnosť a tým aj množstvo potenciálnych zákazníkov. Navyše, aj pomerne malá technická chyba môže mať zásadné dopady na fungovanie vášho webu. Nezávislá analýza stránky je preto jeden z prvých krokov, ktorý by ste mali urobiť.
Zistiť, ako na váš web pritiahnuť návštevnosť takmer zadarmo, môžete na seo-optimalizacia.eu, kde nájdete nielen vysvetlenie, čo je to SEO, ale aj reálne príklady dosiahnutia stabilného rastu návštevnosti.
Bez premyslenej reklamy to nepôjde
Ak už máte prepracovaný web s ponukou produktov či služieb, zostáva premyslieť si online marketingovú stratégiu. Na webe a sociálnych sieťach by ste mali pravidelne uverejňovať hodnotný obsah, ktorý vám priláka návštevníkov. Okrem toho, minimálne zo začiatku a v prípade veľmi konkurenčných produktov, sa nezaobídete bez kvalitne nastavených PPC reklamných kampaní.
Digitálna agentúra Lighthouse Media Solutions je jednou z tých firiem, ktoré vám v tomto smere podajú pomocnú ruku. Plánovanie online marketingovej stratégie je totiž komplexným súborom činností, ktoré v ideálnych podmienkach vedú k vynikajúcim výsledkom. Ako začiatočník však plánovanie, implementáciu a spätné vyhodnotenie efektivity zvládnete len ťažko. Presvedčte sa sami, že zveriť PPC reklamy do rúk odborníkom z lighthousems.sk sa oplatí.
Čas sú peniaze…
Do tretice nezabúdajte ani na to, že prísunom nových zákazníkom sa vám výrazne zredukuje čas a ľahko sa dostanete pod tlak. Ak budete mať kvalitný web a správne nastavené kampane, môže sa stať, že počet zákazníkov sa razom znásobí. Na tento rast potom mnohí podnikatelia ani nie sú pripravení a namiesto radosti z nových klientov prežívajú skôr stres z toho, ako to celé zvládnuť. Myslite preto na to, že aj rast treba vedieť ustáť. Kľúčom k úspechu sú v tomto smere vyladené interné procesy, ktoré vám ušetria čas a námahu na rutinných záležitostiach.
Úplne základnou a nevyhnutnou otázkou je spôsob vystavovania faktúr. Dnes môžete využiť rôzne systémy na vystavenie online faktúry, ktoré môžu byť prepojené napríklad s vašim objednávkovým systémom. V praxi týmto spôsobom ušetríte množstvo času, pretože sa vyhnete zdĺhavému prepisovaniu údajov. Okrem toho, siahnuť môžete aj po niektorom z ERP systémov, akým je napríklad flowii.com/sk/, ktorý vám umožní získať dokonalý prehľad o vašich zákazkách, zásobách a tiež o tom, ako pracujú vaši zamestnanci.
Spolu s vystavovaním faktúr a ďalšej administratívy by ste mali mať tiež ujasnené, komu zveríte účtovníctvo a reporting. Kvalitný účtovník dokáže firme ušetriť množstvo problémov a tiež peňazí, preto si treba vyberať naozaj starostlivo. Oplatí sa tiež, ak sa účtovník stane zároveň aj vašim daňovým poradcom a bude sa orientovať v tom, čomu sa venujete. Bez ohľadu na to, či je reč o online alebo offline podnikaní, každý správny účtovník z crowe.com/sk vám zdôrazní, že mať poriadok vo firemných financiách by malo byť jednou z vašich priorít.
Celá debata | RSS tejto debaty