Rovnako ako v akomkoľvek inom segmente, aj webové stránky podliehajú určitým trendom. Používatelia internetu sú čoraz náročnejší na prehľadnosť webu, rýchlosť načítania jednotlivých stránok, či rýchlu dostupnosť zákazníckej podpory. Ak chcete so svojím webom držať krok aj v roku 2021, použitie týchto troch prvkov by ste mali určite zvážiť.
Každé podnikanie je svojím spôsobom jedinečné a každá spoločnosť má trochu inak nastavené svoje ciele a očakávania. Práve preto ani neexistuje univerzálny recept na tvorbu úspešného webu, ktorý by sa pravidelne stal zdrojom nových zákazníkov. Existujú však spôsoby, ako výrazne zvýšiť šance na úspech. Vybrali sme tri, ktoré sú práve v roku 2021 viac ako aktuálne. Zamerané sú predovšetkým na zlepšenie použiteľnosti, dostupnosť informácií a personalizáciu ponuky konkrétnemu návštevníkovi.
Používajte chatbota
Chcete byť stále k dispozícii? Stále častejšie používaným riešením sú tzv. chatboty. Ide o chatovacie okienko umiestnené spravidla v spodnej časti webu, v ktorom vám môže návštevník položiť otázku. Chatbot potom podľa algoritmu so strojovým učením dáva personalizované odpovede. Ak je chatbot dobre naprogramovaný, návštevník ani nespozná, že mu neodpovedá živý človek.
Chatboty dokážu stále lepšie reagovať na otázky a ide o skvelý spôsob, ako získajú vaši zákazníci pocit, že ste im k dispozícii. Navyše, chatbot môže ľahko návštevníka naviesť na vykonanie požadovanej akcie – kúpa produktu, prihlásenie do newslettera či zanechanie komentára. Mimochodom, ďalšie inovatívne riešenia vylepšujúce efektivitu webových stránok nájdete v ponuke Moderné Webstránky.
Stavte na personalizovanú ponuku
Váš web síce môže mať jednotnú formu pre všetkých návštevníkov, no čoraz viac sa do popredia dostáva personalizovaný používateľský zážitok. Znamená to, že špecifický výber obsahu závisí od konkrétneho návštevníka, resp. informácií, ktoré sa vám o ňom podarilo zistiť. V rámci e-shopu tak napríklad lepšie prispôsobíte ponuku produktov pre jednotlivých zaregistrovaných zákazníkov.
Za pozornosť stojí, že odporúčanie produktov v e-shopoch je dnes celkom bežné už aj v úzko špecializovaných odvetviach. Ak si napríklad vyberáte formy do vibrolisov, po registrácii v e-shope bude jeho prevádzkovateľ presne vedieť, aké máte vibrolisy a podľa toho bude prispôsobovať svoju ponuku produktov.
Minimalizujte čakanie návštevníkov webu
Rýchlosť načítania webu má čoraz väčší význam nielen z pohľadu jeho pozícii v internetových vyhľadávačoch, ale aj pre uspokojenie návštevníkov. So stále rýchlejším internetom klesá trpezlivosť návštevníkov a ich ochota čakať. Nechajte si vypracovať podrobný audit vášho webu a zistite, ako na tom sú jednotlivé podstránky s rýchlosťou načítavania. Prijmite také opatrenia, ktoré rýchlosť načítavania vylepšia – nechajte tie najdôležitejšie údaje zobraziť ako prvé, komprimujte fotografie a prípadne odstráňte zbytočné grafické prvky.
Na záver iba dodajme, že ak to s webovými stránkami myslíte vážne a má vám prinášať zisk, mali by ste pravidelne venovať pozornosť jej vylepšovaniu, prípadne sa obrátiť na odborníkov, ktorí vaše webstránky pozdvihnú na novú úroveň.
Celá debata | RSS tejto debaty