Hľadáte spôsoby, ako vylepšiť web? Na toto netreba v roku 2021 zabudnúť!

Rovnako ako v akomkoľvek inom segmente, aj webové stránky podliehajú určitým trendom. Používatelia internetu sú čoraz náročnejší na prehľadnosť webu, rýchlosť načítania jednotlivých stránok, či rýchlu dostupnosť zákazníckej podpory. Ak chcete so svojím webom držať krok aj v roku 2021, použitie týchto troch prvkov by ste mali určite zvážiť. 

Každé podnikanie je svojím spôsobom jedinečné a každá spoločnosť má trochu inak nastavené svoje ciele a očakávania. Práve preto ani neexistuje univerzálny recept na tvorbu úspešného webu, ktorý by sa pravidelne stal zdrojom nových zákazníkov. Existujú však spôsoby, ako výrazne zvýšiť šance na úspech. Vybrali sme tri, ktoré sú práve v roku 2021 viac ako aktuálne. Zamerané sú predovšetkým na zlepšenie použiteľnosti, dostupnosť informácií a personalizáciu ponuky konkrétnemu návštevníkovi. 

moderne webstranky
zdroj: pixabay.com

Používajte chatbota

Chcete byť stále k dispozícii? Stále častejšie používaným riešením sú tzv. chatboty. Ide o chatovacie okienko umiestnené spravidla v spodnej časti webu, v ktorom vám môže návštevník položiť otázku. Chatbot potom podľa algoritmu so strojovým učením dáva personalizované odpovede. Ak je chatbot dobre naprogramovaný, návštevník ani nespozná, že mu neodpovedá živý človek. 

Chatboty dokážu stále lepšie reagovať na otázky a ide o skvelý spôsob, ako získajú vaši zákazníci pocit, že ste im k dispozícii. Navyše, chatbot môže ľahko návštevníka naviesť na vykonanie požadovanej akcie – kúpa produktu, prihlásenie do newslettera či zanechanie komentára. Mimochodom, ďalšie inovatívne riešenia vylepšujúce efektivitu webových stránok nájdete v ponuke Moderné Webstránky.

Stavte na personalizovanú ponuku

Váš web síce môže mať jednotnú formu pre všetkých návštevníkov, no čoraz viac sa do popredia dostáva personalizovaný používateľský zážitok. Znamená to, že špecifický výber obsahu závisí od konkrétneho návštevníka, resp. informácií, ktoré sa vám o ňom podarilo zistiť. V rámci e-shopu tak napríklad lepšie prispôsobíte ponuku produktov pre jednotlivých zaregistrovaných zákazníkov. 

Za pozornosť stojí, že odporúčanie produktov v e-shopoch je dnes celkom bežné už aj v úzko špecializovaných odvetviach. Ak si napríklad vyberáte formy do vibrolisov, po registrácii v e-shope bude jeho prevádzkovateľ presne vedieť, aké máte vibrolisy a podľa toho bude prispôsobovať svoju ponuku produktov.

zdroj: freepik.com

Minimalizujte čakanie návštevníkov webu

Rýchlosť načítania webu má čoraz väčší význam nielen z pohľadu jeho pozícii v internetových vyhľadávačoch, ale aj pre uspokojenie návštevníkov. So stále rýchlejším internetom klesá trpezlivosť návštevníkov a ich ochota čakať. Nechajte si vypracovať podrobný audit vášho webu a zistite, ako na tom sú jednotlivé podstránky s rýchlosťou načítavania. Prijmite také opatrenia, ktoré rýchlosť načítavania vylepšia – nechajte tie najdôležitejšie údaje zobraziť ako prvé, komprimujte fotografie a prípadne odstráňte zbytočné grafické prvky. 

Na záver iba dodajme, že ak to s webovými stránkami myslíte vážne a má vám prinášať zisk, mali by ste pravidelne venovať pozornosť jej vylepšovaniu, prípadne sa obrátiť na odborníkov, ktorí vaše webstránky pozdvihnú na novú úroveň. 

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

International Red Cross / Červený kríž /

Mjanmarská armáda vypálila varovné výstrely na konvoj čínskeho Červeného kríža

02.04.2025 15:35

Červený kríž chcel doručiť pomoc obetiam zemetrasenia.

Rudolf Huliak

VIDEO: Premnožené medvede podľa Huliaka odstrašujú turistov, ale nielen ich: V Očovej som 10 rokov nevidel čmeliaka

02.04.2025 15:23

V lokalitách s premnoženou populáciou medveďa sme pocítili prepad cestovného ruchu až o štyridsať percent, uviedol minister Rudolf Huliak.

Australia / Waves / Bronte Beach /

Sydney zasiahol silný príboj, zničil pobrežné oblasti. Na ikonickej pláži Bondi Beach boli päťmetrové vlny

02.04.2025 15:14

Silné vlnobitie a príboj majú byť pozostatkami cyklónu Alfred.

fico

Podľa Fica organizátori protestov klamú. Premiér pozýva ľudí na Slavín: To má zmysel

02.04.2025 15:06

Médiám premiér povedal, že od rána do večera robia reklamu verejným zhromaždeniam. „Prečo klamete?“.