Vývoj webových stránok zahŕňa celkom pestrý súbor činností presahujúcich z rôznych iných odvetví, ako je grafika, UX či tvorba obsahu. Neplatí teda, že web development je nutne len o kódovaní. Zamerali sme sa na základné princípy moderných webov a ich súčastí.
Kým jednoduchú prezentačnú webstránku si dnes vďaka rôznym službám doslova „vyklikáte“ za jedno doobedie, väčšie online projekty si vyžadujú odlišný prístup. Do ich vývoja je spravidla potrebné zapojiť viacero odborníkov špecializovaných na rôzne oblasti, ako je dizajn, použiteľnosť či obsah. K tvorbe nového webu je potrebné pristupovať aj podľa toho, aké sú vaše podnikateľské ciele a cieľová skupina. Už od začiatku je vhodné osloviť odborníkov, napríklad z Lighthousems Media Solutions, ktorí zhodnotia vaše plány a nový web začlenia do vašej celkovej online stratégie. Skôr ako sa rozhodnete osloviť odborníkov, osvojte si tieto princípy.
Jasne a zrozumiteľne
Častým problémom mnohých webov neprehľadnosť a chaos. Móda rôznych blikajúcich bannerov, pohyblivého textu a ďalších prvkov by už mala byť dnes definitívnou minulosťou. Je dôležité, aby návštevník po príchode na váš web hneď vedel, čo ponúkate, prečo by mal osloviť práve vás a akým spôsobom to môže urobiť. Do popredia sa tak stále v čoraz väčšej miere dostáva jednoduchosť, a to nielen z pohľadu grafiky – zabúdať netreba ani na výstižné texty, hodnotný obsah a celkovú prehľadnosť.
Dajte návštevníkom vášho webu jasné a zrozumiteľné argumenty, prečo by sa mali rozhodnúť využiť vaše služby.
Neexperimentujte za každú cenu
Hoci predstava odlíšiť sa od ostatných webov niečím originálnym môže byť lákavá, v praxi mnohé takéto experimenty dopadli katastrofou. Dôvod je pritom veľmi jednoduchý, ľudia sú zvyknutí, že webstránky majú určité rozloženie prvkov a podvedome ich tam aj hľadajú. Niektoré zaužívané spôsoby rozloženia prvkov sa preto oplatí dodržať. Z tých najbežnejších spomeňme napríklad logo spoločnosti/obchodu umiestnené vľavo hore, či odkaz na kontaktné údaje v pravej hornej časti webu.
Pri e-shopoch sú popri intuitívnom rozložení jednotlivých prvkov veľmi dôležité aj presné a dostatočne obsiahle popisy produktov, ktoré nakupujúcemu poskytnú odpovede na kľúčové otázky. Jeden príklad za všetky môže byť mobily eshop obsahujúci prehľadne spracované informácie o produktoch, príjemné kombinácie farieb a dostatočné zvýraznenie dôležitých prvkov.
Fotky áno, ale rozumne
Kvalitné fotografie na web jednoznačne patria, a to najmä ak podnikáte v segmente, kde je vizuálna stránka produktu veľmi dôležitá. Dávajte však pozor na to, aby nezhoršovali použiteľnosť webu, teda predovšetkým, aby nespomaľovali načítanie stránok, prípadne nezakrývali text či tlačidlá. Okrem toho je dôležité, aby ste mali fotografie, ktorými sa budete môcť pochváliť. Odporúčame preto obrátiť sa na fotografa, prípadne si prenajať fotoateliér Bratislava a zhotoviť si fotky tam. Profesionálne fotografie na webe zvyšujú konverzie a oplatí sa do nich investovať.
Celá debata | RSS tejto debaty