Úspech sa skrýva v detailoch: ako sme získali viac zákazníkov do našej cukrárne?

Na začiatku bol nápad a veľké zanietenie. Spolu so snúbenicou (dnes už manželkou) sme sa rozhodli otvoriť cukráreň. Nie však akúkoľvek, naším primárnym zameraním mali byť svadobné torty a väčšie akcie, na ktoré je potrebné pripraviť a doručiť desiatky či stovky zákuskov. Samotná prevádzka cukrárne pre verejnosť bola skôr na druhom mieste. Stret s realitou ale napokon vôbec nebol príjemný. Podelíme sa s vami o to, ako sa nám podarilo prekonať ťažké začiatky. 

Otvárať v dnešnej dobe cukráreň nie je nič jednoduché. Nie je problém nájsť si vhodné priestory, zabezpečiť vybavenie a prilákať pár návštevníkov z okolia, no dlhodobo udržiavať v chode cukráreň aj počas obmedzujúcich opatrení je poriadna fuška. V uplynulých mesiacoch nám tak nezostalo nič iné, ako trochu popracovať na našich procesoch, tak aby sme vôbec prežili. Nečakali sme, že naše podnikanie zachráni internet a celková zmena prístupu. Pochopili sme, že rozdiely medzi úspešnými a neúspešnými často spočívajú v detailoch. 

kolace
zdroj: pixabay.com

Aby sa o nás vedelo

Jednou z prvých otázok, ktorú sme riešili bolo, ako sa o našej cukrárni dozvedia ľudia z blízkeho okolia. Samozrejme, prvé čo nám napadlo boli letáky, ktoré sme dokonca aj pár hodín celkom prácne sami roznášali. Pár zvedavcov síce prišlo, no o dlhodobom efekte sa príliš hovoriť nedalo. Skoro sme teda pochopili, že na to musíme ísť inak. 

Skúsili sme to teda prostredníctvom webových stránok. Tie sme síce mali zamerané skôr pre svadobčanov a rôznych organizátorov akcii, no napadlo nám, prečo by si aj naša mala prevádzka nezaslúžila lepšiu prezentáciu. Stavili sme na lokálne vyhľadávanie a teda konkrétne optimalizáciu stránky našej prevádzky na to, aby zaujala každého, kto si v našom okolí túži pochutnať na lahodnom zákusku. Naši návštevníci nám mohli napísať recenzie a postupným zbieraním „hviezdičiek“ sme naozaj upútali. Zistili sme dokonca, že niektorí kvôli našim zákuskom prejdú aj cez celé mesto. 

lokálne vyhľadávanie
zdroj: pixabay.com

Zvládli sme sa rozbehnúť aj si udržať tempo

Netrvalo dlho a objednávky sa začali celkom slušne hrnúť. Vďačiť za to môžeme nielen prepracovanému webu, ale aj pozitívnym referenciám, ktoré si o nás záujemci mohli nájsť. Zvládnuť však naraz výrazný nárast objednávok a k tomu aj stále rastúci počet návštevníkov v prevádzke nebolo vôbec jednoduché. V situácii, kedy sme mali denne desiatky telefonátov, nestíhali objednávať suroviny a pracovali 16 hodín denne sme jednoducho museli hľadať riešenie. 

Tým riešením bol nakoniec ERP systém. Hoci nie sme veľká spoločnosť, ani nemáme desiatky zamestnancov, umožňuje nám lepšie plánovať procesy. Presne vieme, kedy sme komu čo sľúbili a naopak, kedy čo niekto sľúbil nám. Všetky objednávky vieme evidovať omnoho efektívnejšie a ocenili to aj naši zákazníci. Už v priebehu sekúnd sa vieme presne zorientovať v objednávkach a tiež v našich aktuálnych zásobách. Nestane sa nám teda, že by nám chýbali dekorácie na torty, prípadne, že by sme nevedeli pokryť aktuálny dopyt v cukrárni. 

Po uvoľnení opatrení v krajšej prevádzke

cukraren
zdroj: pixabay.com

Aby to samozrejme nebolo také všetko ideálne, začali platiť protipandemické opatrenia a našu prevádzku sme museli zavrieť, resp. obmedziť iba na výdajné okienko. Naše tržby zďaleka neboli také, ako keby sme mali normálne otvorené, ale aj toto ťažké obdobie sa nám podarilo zvládnuť. Keď sme už konečne mohli otvoriť, chceli sme ako vďaku za priazeň počas ťažkých časov usporiadať pre našich zákazníkov otváraciu párty a privítať ich v krajších priestoroch.  Našli sme si maľovanie firiem v Bratislave a nechali celú našu prevádzku vymaľovať do pestrých farieb. Nechýbali ozdoby na stenu, nové stoly a stoličky a ďalšie drobnosti. Naša malá cukráreň tak teraz vyzerá ešte lepšie a sme naplno pripravení na fungovanie bez obmedzujúcich opatrení. Držte nám palce. 

Čo ovládne stratégie v marketingu 2025? Aj títo 3 veľkí hráči

03.12.2024

Rok 2024 sa končí a marketéri z celého sveta sa už teraz sústreďujú na trendy marketigungu 2025. Čo je dôležité rešpektovať pri stanovení predajných stratégií? Rastúce využívanie umelej inteligencie, zdokonaľovanie nástrojov Google Ads či význam videoreklám výrazne ovplyvňuje obsah a zloženie marketingových stratégií v rôznych oblastiach ecommerce. Čo teda [...]

Vaše produkty si zaslúžia ten najlepší záber – ako na to?

02.12.2024

Marketing sa aktuálne presúva do vizuálnej sféry. Kvalitné a zaujímavé fotografie a videá sú kľúčové pre rozhodovanie zákazníkov, pre budovanie dôvery a udržanie pozornosti. Vlastné fotografie a videá zvýraznia a podporia autentickú komunikáciu vašej značky. Ako vám pri tom pomôže profesionálny fotografický workshop alebo kurz tvorby videí?

Personalizácia v e-shope- získajte viac (zákazníkov) a predávajte viac

01.12.2024

Čo znamená personalizácia v e-commerce praxi? Nejde o módny trend, ale o strategické nástroje pre váš úspešný predaj, pochopenie klienta a jeho nákupnej cesty. Predstavte si, že zákazníkovi poskytnete jedinečný a individuálny prístup podľa jeho predstáv. Spoznajte pomocníkov, ktorí zabezpečia spokojnosť klienta aj váš rast.

Kažimír

V procese s Kažimírom bude možno rozhodovať Súdny dvor EÚ, jeho obhajca v tom však vidí naťahovanie

03.12.2024 16:14

Proces s Kažimírom má na Špecializovanom trestnom súde v Pezinku pokračovať v pondelok 9. decembra.

asteroid

Na Zem sa rúti asteroid: Experti predpokladajú, že sa rozpáli nad Ruskom

03.12.2024 15:30

Do zemskej atmosféry vletí asteroid a podľa astronómov našu planétu Zem aj zasiahne.

Seoul / Martial Law / JK Army /

Juhokórejský prezident vyhlásil stanné právo. Armáda zakázala politické strany, pokúsila sa vtrhnúť do parlamentu

03.12.2024 15:15, aktualizované: 17:21

K tomuto kroku sa podľa vlastných slov musel uchýliť, aby bol uchránený ústavný poriadok.