Úspech sa skrýva v detailoch: ako sme získali viac zákazníkov do našej cukrárne?

Na začiatku bol nápad a veľké zanietenie. Spolu so snúbenicou (dnes už manželkou) sme sa rozhodli otvoriť cukráreň. Nie však akúkoľvek, naším primárnym zameraním mali byť svadobné torty a väčšie akcie, na ktoré je potrebné pripraviť a doručiť desiatky či stovky zákuskov. Samotná prevádzka cukrárne pre verejnosť bola skôr na druhom mieste. Stret s realitou ale napokon vôbec nebol príjemný. Podelíme sa s vami o to, ako sa nám podarilo prekonať ťažké začiatky. 

Otvárať v dnešnej dobe cukráreň nie je nič jednoduché. Nie je problém nájsť si vhodné priestory, zabezpečiť vybavenie a prilákať pár návštevníkov z okolia, no dlhodobo udržiavať v chode cukráreň aj počas obmedzujúcich opatrení je poriadna fuška. V uplynulých mesiacoch nám tak nezostalo nič iné, ako trochu popracovať na našich procesoch, tak aby sme vôbec prežili. Nečakali sme, že naše podnikanie zachráni internet a celková zmena prístupu. Pochopili sme, že rozdiely medzi úspešnými a neúspešnými často spočívajú v detailoch. 

kolace
zdroj: pixabay.com

Aby sa o nás vedelo

Jednou z prvých otázok, ktorú sme riešili bolo, ako sa o našej cukrárni dozvedia ľudia z blízkeho okolia. Samozrejme, prvé čo nám napadlo boli letáky, ktoré sme dokonca aj pár hodín celkom prácne sami roznášali. Pár zvedavcov síce prišlo, no o dlhodobom efekte sa príliš hovoriť nedalo. Skoro sme teda pochopili, že na to musíme ísť inak. 

Skúsili sme to teda prostredníctvom webových stránok. Tie sme síce mali zamerané skôr pre svadobčanov a rôznych organizátorov akcii, no napadlo nám, prečo by si aj naša mala prevádzka nezaslúžila lepšiu prezentáciu. Stavili sme na lokálne vyhľadávanie a teda konkrétne optimalizáciu stránky našej prevádzky na to, aby zaujala každého, kto si v našom okolí túži pochutnať na lahodnom zákusku. Naši návštevníci nám mohli napísať recenzie a postupným zbieraním „hviezdičiek“ sme naozaj upútali. Zistili sme dokonca, že niektorí kvôli našim zákuskom prejdú aj cez celé mesto. 

lokálne vyhľadávanie
zdroj: pixabay.com

Zvládli sme sa rozbehnúť aj si udržať tempo

Netrvalo dlho a objednávky sa začali celkom slušne hrnúť. Vďačiť za to môžeme nielen prepracovanému webu, ale aj pozitívnym referenciám, ktoré si o nás záujemci mohli nájsť. Zvládnuť však naraz výrazný nárast objednávok a k tomu aj stále rastúci počet návštevníkov v prevádzke nebolo vôbec jednoduché. V situácii, kedy sme mali denne desiatky telefonátov, nestíhali objednávať suroviny a pracovali 16 hodín denne sme jednoducho museli hľadať riešenie. 

Tým riešením bol nakoniec ERP systém. Hoci nie sme veľká spoločnosť, ani nemáme desiatky zamestnancov, umožňuje nám lepšie plánovať procesy. Presne vieme, kedy sme komu čo sľúbili a naopak, kedy čo niekto sľúbil nám. Všetky objednávky vieme evidovať omnoho efektívnejšie a ocenili to aj naši zákazníci. Už v priebehu sekúnd sa vieme presne zorientovať v objednávkach a tiež v našich aktuálnych zásobách. Nestane sa nám teda, že by nám chýbali dekorácie na torty, prípadne, že by sme nevedeli pokryť aktuálny dopyt v cukrárni. 

Po uvoľnení opatrení v krajšej prevádzke

cukraren
zdroj: pixabay.com

Aby to samozrejme nebolo také všetko ideálne, začali platiť protipandemické opatrenia a našu prevádzku sme museli zavrieť, resp. obmedziť iba na výdajné okienko. Naše tržby zďaleka neboli také, ako keby sme mali normálne otvorené, ale aj toto ťažké obdobie sa nám podarilo zvládnuť. Keď sme už konečne mohli otvoriť, chceli sme ako vďaku za priazeň počas ťažkých časov usporiadať pre našich zákazníkov otváraciu párty a privítať ich v krajších priestoroch.  Našli sme si maľovanie firiem v Bratislave a nechali celú našu prevádzku vymaľovať do pestrých farieb. Nechýbali ozdoby na stenu, nové stoly a stoličky a ďalšie drobnosti. Naša malá cukráreň tak teraz vyzerá ešte lepšie a sme naplno pripravení na fungovanie bez obmedzujúcich opatrení. Držte nám palce. 

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

musk, trump

Musk skončí v americkej vláde. Frustruje Trumpových spojencov, píše Politico

02.04.2025 18:30

Musk čoskoro odíde zo svojej funkcie.

Minister pôdohospodárstva ČR Marek Výborný

Praha radí Takáčovi, ako slintačku odhaliť skôr. Inšpirujte sa Českom, odkázal tamojší šéf agrorezortu

02.04.2025 18:11, aktualizované: 18:20

Praha rozšírila zákaz dovozu aj na potraviny rastlinného pôvodu.

fico, kotlár

Kotlár po Obamovi vraj komunikuje aj s FBI. Tvrdí, že vie, ako sa k nám dostal covid a slintačka

02.04.2025 16:36

Splnomocnenec vlády pre prešetrenie pandémie COVID-19 Peter Kotlár opäť vzbudil pozornosť svojimi výrokmi.

Lebo medved

Vláda schválila odstrel 350 medveďov, pre väčšinu okresov vyhlásili mimoriadnu situáciu. Odborníci: odstrel je príliš rozsiahly

02.04.2025 16:34

Minister životného prostredia Tomáš Taraba tvrdí, že zabitie 350 medveďov je prípustné, mnohí experti však hovoria opak.