Spustiť e-shop a rozšíriť svoje aktivity do online prostredia je pre mnohých podnikateľov lákavou predstavou. Často sa stretávame s predstavami, že e-shop stačí spustiť a už iba čakať, až sa budú hrnúť prvé objednávky. Bohužiaľ, tak jednoduché to zďaleka nie je a prevádzka e-shopu si vyžaduje systematický a zodpovedný prístup. Každý dlhodobo úspešný e-shop stojí v podstate na troch pilieroch, ktoré je potrebné stále zdokonaľovať. Poradíme vám, na ktoré tri oblasti by ste sa mali sústrediť.
Skôr, ako sa pustíte do prevádzky e-shopu, čaká na vás množstvo otázok a rozhodnutí. Kým niektoré môžete doladiť časom podľa toho, ako sa vám bude dariť, iné budú mať na celé fungovanie vášho online obchodu obrovský vplyv prakticky už od počiatku. Začnite stanovením rozpočtu, obchodnej stratégie a určením spôsobu, akým budete váš e-shop propagovať. Mnohé tiež závisí od toho, či bude e-shop doplnkom k vášmu biznisu alebo hlavným predajným kanálom. Nech už je to akokoľvek, nasledujúce tri oblasti nesmiete zanedbať.
Kvalitné e-shopové riešenie
Hneď na začiatok je dôležité vybrať si kvalitné e-shopové riešenie. Ak úplne neviete, čo všetko od e-shopu očakávať, vybrať si môžete e-shop na prenájom. Ide o kompletné riešenie, za ktoré platíte mesačný paušál a zároveň sa s celým fungovaním a prevádzkou e-shopu môžete zoznamovať. Kým e-shop na prenájom sa oplatí najmä z krátkodobého hľadiska, pretože na začiatok si nevyžaduje veľkú investíciu, takýto model fungovania sa z dlhodobého hľadiska oplatiť už nemusí.
Tvorba moderného e-shopu si vyžaduje odborný prístup a je nevyhnutné vybrať si kvalitného dodávateľa. Kvalitné technické riešenie e-shopu bude zahŕňať všetky funkcionality, ktoré budete vyžadovať od skladového hospodárstva, cez platobné brány až po prehľadné používateľské prostredie. Odporúčame vybrať si dostatočne flexibilné riešenie, ktoré bude časom možné prispôsobiť vašim potrebám.
Premyslená marketingová stratégia
Moderný a prehľadný e-shop s najnižšími cenami široko ďaleko dnes už nestačí. Za každým úspešným e-shopom nájdete premyslenú marketingovú stratégiu. Marketingová stratégia e-shopu je nevyhnutná na to, aby ste do vášho e-shopu priviedli relevantnú návštevnosť. Toto je možné dosiahnuť rôznymi spôsobmi a stratégiami.
Do svojho nového e-shopu môžete priviesť návštevníkov prakticky hneď pomocou PPC reklám. Vydať sa môžete aj cestou optimalizácie pre internetové vyhľadávače. SEO je dlhodobým a z pohľadu nákladov veľmi efektívnym riešením, ako stabilne získavať nových návštevníkov v e-shope a tým aj nové objednávky. Využiť môžete aj silu lokality, v ktorej sa nachádza vaša prevádzka. Lokálne SEO pomôže nielen vášmu e-shopu, ale zlepší aj povedomie o vašom podnikaní medzi miestnymi. Lokálne SEO je dnes už možné podporiť viacerými nástrojmi a využívajú ho aj veľké e-shopy s celoslovenskou pôsobnosťou.
Dodajme, že vo vašej marketingovej stratégii by nemali chýbať ani cenové porovnávače tovaru a tiež tvorba hodnotného obsahu.
Prvotriedny zákaznícky servis
Zákaznícky servis patrí jednoznačne medzi tie najnáročnejšie disciplíny. Ak ho nebudete mať dobre zvládnutý, zákazníci sa k vám vracať jednoducho nebudú. Nepomôže ani kvalitný e-shop ani prvotriedny marketing. Tým, čo v mnohých prípadoch odlišuje úspešných od neúspešných je práve zákaznícky servis. Zákazník musí aj v online priestore cítiť, že ste tu preňho. Komunikujte profesionálne, rýchlo a akékoľvek problémy riešte promptne. Myslite na to, že aj reklamácie sú príležitosťou, ako váš zákaznícky servis môže vyniknúť. Snažte sa váš zákaznícky servis neustále zlepšovať a nebojte sa zákazníkom ponúknuť aj niečo navyše. Práve týmto spôsobom získate verných zákazníkov, ktorí pre vás môžu mať doslova cenu zlata.
Celá debata | RSS tejto debaty