3 piliere tvorby úspešného e-shopu – poznáte ich?

Spustiť e-shop a rozšíriť svoje aktivity do online prostredia je pre mnohých podnikateľov lákavou predstavou. Často sa stretávame s predstavami, že e-shop stačí spustiť a už iba čakať, až sa budú hrnúť prvé objednávky. Bohužiaľ, tak jednoduché to zďaleka nie je a prevádzka e-shopu si vyžaduje systematický a zodpovedný prístup. Každý dlhodobo úspešný e-shop stojí v podstate na troch pilieroch, ktoré je potrebné stále zdokonaľovať. Poradíme vám, na ktoré tri oblasti by ste sa mali sústrediť. 

Skôr, ako sa pustíte do prevádzky e-shopu, čaká na vás množstvo otázok a rozhodnutí. Kým niektoré môžete doladiť časom podľa toho, ako sa vám bude dariť, iné budú mať na celé fungovanie vášho online obchodu obrovský vplyv prakticky už od počiatku. Začnite stanovením rozpočtu, obchodnej stratégie a určením spôsobu, akým budete váš e-shop propagovať. Mnohé tiež závisí od toho, či bude e-shop doplnkom k vášmu biznisu alebo hlavným predajným kanálom. Nech už je to akokoľvek, nasledujúce tri oblasti nesmiete zanedbať.    

Kvalitné e-shopové riešenie

Hneď na začiatok je dôležité vybrať si kvalitné e-shopové riešenie. Ak úplne neviete, čo všetko od e-shopu očakávať, vybrať si môžete e-shop na prenájom. Ide o kompletné riešenie, za ktoré platíte mesačný paušál a zároveň sa s celým fungovaním a prevádzkou e-shopu môžete zoznamovať. Kým e-shop na prenájom sa oplatí najmä z krátkodobého hľadiska, pretože na začiatok si nevyžaduje veľkú investíciu, takýto model fungovania sa z dlhodobého hľadiska oplatiť už nemusí. 

Tvorba moderného e-shopu si vyžaduje odborný prístup a je nevyhnutné vybrať si kvalitného dodávateľa. Kvalitné technické riešenie e-shopu bude zahŕňať všetky funkcionality, ktoré budete vyžadovať od skladového hospodárstva, cez platobné brány až po prehľadné používateľské prostredie. Odporúčame vybrať si dostatočne flexibilné riešenie, ktoré bude časom možné prispôsobiť vašim potrebám. 

Tvorba webových stránok (zdroj: pixabay.com)

Premyslená marketingová stratégia

Moderný a prehľadný e-shop s najnižšími cenami široko ďaleko dnes už nestačí. Za každým úspešným e-shopom nájdete premyslenú marketingovú stratégiu. Marketingová stratégia e-shopu je nevyhnutná na to, aby ste do vášho e-shopu priviedli relevantnú návštevnosť. Toto je možné dosiahnuť rôznymi spôsobmi a stratégiami. 

Do svojho nového e-shopu môžete priviesť návštevníkov prakticky hneď pomocou PPC reklám. Vydať sa môžete aj cestou optimalizácie pre internetové vyhľadávače. SEO je dlhodobým a z pohľadu nákladov veľmi efektívnym riešením, ako stabilne získavať nových návštevníkov v e-shope a tým aj nové objednávky. Využiť môžete aj silu lokality, v ktorej sa nachádza vaša prevádzka. Lokálne SEO pomôže nielen vášmu e-shopu, ale zlepší aj povedomie o vašom podnikaní medzi miestnymi. Lokálne SEO je dnes už možné podporiť viacerými nástrojmi a využívajú ho aj veľké e-shopy s celoslovenskou pôsobnosťou. 

Dodajme, že vo vašej marketingovej stratégii by nemali chýbať ani cenové porovnávače tovaru a tiež tvorba hodnotného obsahu. 

vyhladatelnost v google
zdroj: pixabay.com

Prvotriedny zákaznícky servis

Zákaznícky servis patrí jednoznačne medzi tie najnáročnejšie disciplíny. Ak ho nebudete mať dobre zvládnutý, zákazníci sa k vám vracať jednoducho nebudú. Nepomôže ani kvalitný e-shop ani prvotriedny marketing. Tým, čo v mnohých prípadoch odlišuje úspešných od neúspešných je práve zákaznícky servis. Zákazník musí aj v online priestore cítiť, že ste tu preňho. Komunikujte profesionálne, rýchlo a akékoľvek problémy riešte promptne. Myslite na to, že aj reklamácie sú príležitosťou, ako váš zákaznícky servis môže vyniknúť. Snažte sa váš zákaznícky servis neustále zlepšovať a nebojte sa zákazníkom ponúknuť aj niečo navyše. Práve týmto spôsobom získate verných zákazníkov, ktorí pre vás môžu mať doslova cenu zlata.

Ako dnes vnímame kultúru? Pomôž mi vyplniť dotazník 🎭

08.06.2025

Hľadáš spôsob, ako zachytiť, akú úlohu má kultúra v každodennom živote ľudí? Pomôž mi zistiť, čo si myslia obyvatelia Slovenska – stačí vyplniť krátky dotazník. 🧠 Prečo tvoja odpoveď pomôže Chcem pochopiť, ktoré kultúrne aktivity sú pre teba dôležité a prečo. Zaujíma ma, čo by ťa motivovalo navštevovať viac výstav, divadiel alebo koncertov. Výsledky [...]

Aj brána má svoje potreby – ako sa o ňu správne starať?

03.06.2025

Vstupná brána je tichým strážcom vášho domova a prvá vec, ktorú uvidí každá návšteva. Venujete jej toľko pozornosti, koľko by si zaslúžila? Pritom vôbec nejde o zložité alebo časovo náročné úkony. Stačí pár jednoduchých krokov, aby vám dlho slúžila a chránila vaše súkromie.

Ako predávať poradenské služby bez tlačenia na pílu

02.06.2025

Môžete byť skutočným odborníkom, no digitálnej džungli to nestačí. Bez dobrej marketingovej stratégie sa o vás svet nedozvie. V poradenskom biznise rozhoduje dôvera, odbornosť a široké povedomie. Nestačí vedieť - ukážte sa správnym ľuďom v správny čas. Inšpirujte sa nasledujúcimi podnetmi.

Florida nehoda lietadlo požiar

V Indii sa zrútilo lietadlo s 290 ľuďmi na palube

12.06.2025 11:01

V Indii sa krátko po štarte zrútilo lietadlo s 290 ľuďmi na palube.

Richard Raši, Peter Pellegrini a Robert Fico

Najvyšší ústavní činitelia nečakane diskutovali o domácej aj zahraničnej politike

12.06.2025 10:51, aktualizované: 11:03

Hlava štátu zvolá aj okrúhly stôl predsedov parlamentných strán k otázke navyšovania výdavkov na bezpečnosť a obranu pred summitom NATO.

Grécko Taliansko loď výletná požiar

Pri Indii horí loď s nebezpečným nákladom, hrozí ekologická katastrofa

12.06.2025 10:06

MV Wan Hai 503 je už druhým plavidlom, ktoré sa v poslednom období dostalo do problémov pri indickom pobreží.

danko

Danko pri zákaze e-cigariet používa vymyslené argumenty, oháňa sa miliónmi i Maďarskom

12.06.2025 09:52

„Ja som povedal, že nikto nebude rušiť elektronické cigary, lebo mi začali chutiť. Urobím všetko preto, aby boli zachované,“ povedal.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 677
Celková čítanosť: 1087659x
Priemerná čítanosť článkov: 1607x

Autor blogu