Ak chcete ďalej rásť a rozvíjať svoje podnikanie, nemôžete sa spoliehať iba na intuíciu. S pomocou správnych dát a informácií totiž môžete robiť omnoho lepšie rozhodnutia, ktoré váš biznis posunú tým správnym smerom. Zistite, ako môžete naplno využívať dáta aj vtedy, ak ste len menšou firmou a kde sa k nim môžete dostať. Vysvetlíme vám zároveň, prečo je okrem zberu dát veľmi dôležitá aj ich správna interpretácia a zavedenie do praxe.
Big data si vyžadujú špeciálny prístup
Počuli ste už o tom, že big data hýbu veľkým biznisom? Zrejme áno, pretože nejde o žiadnu novinku a podobné tvrdenia ste mohli zachytiť už pred niekoľkými rokmi. Big data by sme mohli skrátene definovať ako obrovské množstvo údajov, ktoré si z pohľadu veľkosti, ako aj správy, vyžadujú špecifický prístup. Na prácu s big datami sa vyžaduje špeciálny softvér a poriadne veľkorysé dátové úložiská. Prečo big data vôbec spomíname? Veľmi dobre sa dá týmto spôsobom ilustrovať, do akej miery sú dáta dôležité. Ak ich viete získať, oddeliť tie, ktoré sú pre vás relevantné a následne ich interpretovať, ste na polovičnej ceste k úspechu.
Využite údaje pri podnikaní vo svoj prospech
Poďme ale predsa len trochu k menším číslam. Každý podnikateľ sa vo svojom biznise dostáva k určitému množstvu údajov a štatistík. Ak máte napríklad web, sledujete si návštevnosť, konverzie, prekliky, zdroje návštevnosti a množstvo ďalších údajov. V prípade, že ich viete správne vyhodnotiť, môžete ďalej zlepšovať svoj web a dosahovať tak lepšie výsledky. Jedna vec je teda mať prístup k dátam a druhou vecou je ich správne využitie v praxi. Podobných prípadov je veľa a nájsť ich môžeme aj v „offline svete“.
Príklady netreba hľadať ďaleko. Ak máte vo svojom okolí pohybové štúdio, v minulosti lákalo na svoje kurzy zrejme iba pomocou letáčikov a neskôr možno prišlo aj vlastným webom. Vedieť však presne, odkiaľ prišiel ktorý zákazník nemuselo byť vôbec jednoduché. Dnes môže takéto pohybové štúdio naplno využívať napríklad aj online rezervačný systém Calendiari, s ktorým sa zbaví zložitej agendy rezervácií a tento proces vo veľkej miere zautomatizuje.
Výhodou takejto „automatizácie“ je aj množstvo dát a štatistík, ku ktorým sa vďaka nej dostanete. Rezervačný systém Calendiari popri svojich ostatných funkciách umožňuje vytvárať a sledovať prehľadné reporty, vďaka ktorým sa dostanete k číslam, ktoré by inak zostali skryté. Ak organizujete kurzy, workshopy či rôzne cvičenia, vyskúšajte online rezervačný systém, ktorý nájdete na webovej stránke https://calendiari.com/sk a využite potenciál vášho štúdia naplno.
Dáta rozhodujú aj v marketingu
Myslíte si, že marketing je v prvom rade o vzbudzovaní emócií? Nenechajte sa pomýliť, výkonnostný marketing je totiž najmä o dátach. Už vyššie sme spomínali, že ak prevádzkujete web či e-shop ľahko sa dostanete k množstvu rôznych údajov. Centrom vášho záujmu by preto mala byť analytika, pretože to, čo nemôžete zmerať, nemôžete ani vyhodnocovať a vylepšovať. Webová analytika však vôbec nie je ľahkou disciplínou.
Na základe veľkého objemu dát môžete zostaviť celé marketingové stratégie s rôzne definovanými cieľmi. V tomto prípade hovoríme o tzv. data-driven marketingu, kedy hlavnú úlohu v nastavení marketingovej stratégie zohrávajú práve údaje, s ktorými sa dá veľmi efektívne pracovať. Týmto spôsobom môžete presne vyčísliť, koľko vás napríklad stálo získanie jedného zákazníka, ako zefektívniť niektoré procesy a odhaliť slabé miesta marketingovej kampane. Vniesť viac svetla do čísel a pracovať s nimi tak, aby boli skutočne prínosné je tak trochu umením, ktoré si vyžaduje nielen znalosti, ale aj skúsenosti. Prvým krokom by teda malo byť osloviť data-driven digitálnu agentúru.
Hľadať opäť nemusíte ďaleko, digitálna agentúra Lighthousems ako jedna z prvých na Slovensku ponúka data-driven marketing služby pre menšie aj väčšie firmy, ktorým záleží na svojom rozvoji.
Celá debata | RSS tejto debaty