Investovať radšej do SEO alebo PPC?

SEO alebo PPC? To je skoro až hamletovská otázka majiteľov webov, ktorí ich chcú využiť naozaj naplno. Často sa však podobné porovnávania nerobia celkom správnym spôsobom. Rovnako ako SEO optimalizácia aj PPC reklamy majú svoju nezastupiteľnú úlohu v marketingovej stratégii. Kedy radšej zabrať v SEO optimalizácii a kedy naopak viac investovať do PPC reklám? 

Hneď na úvod by sme mali uviesť, že jednoznačná odpoveď na otázku z nadpisu neexistuje. V podstate ani nemôže existovať, pretože každý web je iný, má iné ciele a dôležitým faktorom je aj segment trhu. Ako sa na túto problematiku pozerať? Nedá sa jednoznačne napísať, že seo optimalizácia sa oplatí vždy, rovnako ako sa nedá napísať, že investovať by ste mali výlučne do PPC reklám. Ako teda z toho von? 

Základné rozdiely medzi SEO a PPC

Aby ste sa vedeli čo najlepšie rozhodnúť, ktorá cesta bude pre vás vhodnejšia, mali by ste porozumieť základným princípom SEO optimalizácie a PPC reklám. Kým v prvom prípade ide o dlhodobú záležitosť, PPC reklamy vám umožnia lákať návštevníkov takmer okamžite po spustení. V prípade SEO optimalizácie si s webom postupne získavate pozície v organickom vyhľadávaní na relevantné frázy, kdežto PPC reklamy viete spustiť hneď na konkrétny produkt alebo podstránku a váš web sa razom začne zobrazovať vo vyhľadávaní medzi platenými výsledkami. 

SEO optimalizácia (zdroj: freepik.com)

Výsledky kvalitne nastavenej PPC reklamy síce uvidíte už po veľmi krátkom čase, no na tento spôsob prezentácie treba mať pripravený aj adekvátny rozpočet. Ak si nedáte pozor, ľahko sa vám môže stať, že si kredit vymíňate a celý efekt reklamy bude minimálny. Pri SEO optimalizácii ide o systematickú činnosť úprav a dopĺňania webu, tak aby sa páčil nielen návštevníkom, ale aj algoritmom vyhľadávačov. Každopádne ide o beh na dlhú trať. Odmenou za kvalitne zoptimalizovaný web vám bude stála návštevnosť bez priamych nákladov. 

Keď rozhoduje rýchlosť

Ak napríklad spúšťate nový e-shop, je vhodné ho spočiatku podporiť dobre nastavenou PPC reklamnou kampaňou. Na prvé návštevy a objednávky, ktorých zdrojom bude organické vyhľadávanie by ste pokojne mohli čakať aj niekoľko týždňov. S PPC kampaňou uvidíte výsledky hneď. PPC je tiež vhodné, ak si chcete overiť vašu predajnú stratégiu a zistiť, či napríklad o určitý produkt bude dostatočný záujem. 

Ak rozhoduje rýchlosť a potrebujete dať o svojom produkte vedieť, PPC reklamy sú na to ideálnym spôsobom. Už vyššie sme ale zdôraznili, prečo sa oplatí mať správne nastavené PPC kampane. Aby ste neprišli zbytočne o peniaze, obráťte sa na odborníkov,  v tomto smere vám pomôže digitálna agentúra

PPC reklamná kampaň (zdroj: freepik.com)

Myslite aj na budúcnosť

Dosahujete s PPC reklamami výborné výsledky? Neurobte chybu a nezaspite na vavrínoch. SEO optimalizácia je investíciou do budúcnosti vášho webu, resp. do jeho stabilnej návštevnosti. Rozhodnúť sa teda výlučne pre SEO alebo PPC môže byť celkom krátkozraké a tieto dva spôsoby získavania návštevnosti na web by sa nemali od seba oddeľovať. Svojím spôsobom totiž ide o spojené nádoby, a to navyše s rovnakým cieľom – dosiahnuť váš profit vďaka perfektne fungujúcemu webu. 

SEO aj PPC reklamy by teda mali byť súčasťou vašej komplexnej marketingovej stratégie, vďaka ktorej budete mať v online prostredí úspech. 

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

akcia

Najväčšia protidrogová akcia v dejinách: Hlavu gangu eskortovali z Nemecka na Slovensko

05.12.2025 20:39, aktualizované: 20:46

Policajné komandá 21. októbra pri akcii Linea zadržali 22 ľudí a 2 276,07 kilogramov kokaínu v hodnote 175 miliónov eur.

nehoda, kúty, hasiči

Vnútro ukončilo tender na nové hasičské autá za 40 miliónov eur, vraj ušetrilo dva milióny

05.12.2025 20:07

Z celkového počtu 68 vozidiel plánuje HaZZ nakúpiť v prvej etape 34 kusov. Nákup ďalších je v pláne podľa dostupnosti financií.

Andrej Babiš

Slepý fond? V Česku nereálne. Riešenie konfliktu záujmov Babiša budí otázniky, tvrdí Transparency

05.12.2025 19:18

Sme v situácii, keď by sme museli bezvýhradne veriť Andrejovi Babišovi, respektíve jeho právnikom, uviedol právnik Kryštof Doležal.

Netflix

Obchod storočia: Netflix kupuje konkurenciu za 72 miliárd dolárov a smeruje do kín

05.12.2025 19:02

"Naše poslanie je baviť svet," uviedol spoluriaditeľ Netflixu Ted Sarandos.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1292804x
Priemerná čítanosť článkov: 1738x

Autor blogu