Investovať radšej do SEO alebo PPC?

SEO alebo PPC? To je skoro až hamletovská otázka majiteľov webov, ktorí ich chcú využiť naozaj naplno. Často sa však podobné porovnávania nerobia celkom správnym spôsobom. Rovnako ako SEO optimalizácia aj PPC reklamy majú svoju nezastupiteľnú úlohu v marketingovej stratégii. Kedy radšej zabrať v SEO optimalizácii a kedy naopak viac investovať do PPC reklám? 

Hneď na úvod by sme mali uviesť, že jednoznačná odpoveď na otázku z nadpisu neexistuje. V podstate ani nemôže existovať, pretože každý web je iný, má iné ciele a dôležitým faktorom je aj segment trhu. Ako sa na túto problematiku pozerať? Nedá sa jednoznačne napísať, že seo optimalizácia sa oplatí vždy, rovnako ako sa nedá napísať, že investovať by ste mali výlučne do PPC reklám. Ako teda z toho von? 

Základné rozdiely medzi SEO a PPC

Aby ste sa vedeli čo najlepšie rozhodnúť, ktorá cesta bude pre vás vhodnejšia, mali by ste porozumieť základným princípom SEO optimalizácie a PPC reklám. Kým v prvom prípade ide o dlhodobú záležitosť, PPC reklamy vám umožnia lákať návštevníkov takmer okamžite po spustení. V prípade SEO optimalizácie si s webom postupne získavate pozície v organickom vyhľadávaní na relevantné frázy, kdežto PPC reklamy viete spustiť hneď na konkrétny produkt alebo podstránku a váš web sa razom začne zobrazovať vo vyhľadávaní medzi platenými výsledkami. 

SEO optimalizácia (zdroj: freepik.com)

Výsledky kvalitne nastavenej PPC reklamy síce uvidíte už po veľmi krátkom čase, no na tento spôsob prezentácie treba mať pripravený aj adekvátny rozpočet. Ak si nedáte pozor, ľahko sa vám môže stať, že si kredit vymíňate a celý efekt reklamy bude minimálny. Pri SEO optimalizácii ide o systematickú činnosť úprav a dopĺňania webu, tak aby sa páčil nielen návštevníkom, ale aj algoritmom vyhľadávačov. Každopádne ide o beh na dlhú trať. Odmenou za kvalitne zoptimalizovaný web vám bude stála návštevnosť bez priamych nákladov. 

Keď rozhoduje rýchlosť

Ak napríklad spúšťate nový e-shop, je vhodné ho spočiatku podporiť dobre nastavenou PPC reklamnou kampaňou. Na prvé návštevy a objednávky, ktorých zdrojom bude organické vyhľadávanie by ste pokojne mohli čakať aj niekoľko týždňov. S PPC kampaňou uvidíte výsledky hneď. PPC je tiež vhodné, ak si chcete overiť vašu predajnú stratégiu a zistiť, či napríklad o určitý produkt bude dostatočný záujem. 

Ak rozhoduje rýchlosť a potrebujete dať o svojom produkte vedieť, PPC reklamy sú na to ideálnym spôsobom. Už vyššie sme ale zdôraznili, prečo sa oplatí mať správne nastavené PPC kampane. Aby ste neprišli zbytočne o peniaze, obráťte sa na odborníkov,  v tomto smere vám pomôže digitálna agentúra

PPC reklamná kampaň (zdroj: freepik.com)

Myslite aj na budúcnosť

Dosahujete s PPC reklamami výborné výsledky? Neurobte chybu a nezaspite na vavrínoch. SEO optimalizácia je investíciou do budúcnosti vášho webu, resp. do jeho stabilnej návštevnosti. Rozhodnúť sa teda výlučne pre SEO alebo PPC môže byť celkom krátkozraké a tieto dva spôsoby získavania návštevnosti na web by sa nemali od seba oddeľovať. Svojím spôsobom totiž ide o spojené nádoby, a to navyše s rovnakým cieľom – dosiahnuť váš profit vďaka perfektne fungujúcemu webu. 

SEO aj PPC reklamy by teda mali byť súčasťou vašej komplexnej marketingovej stratégie, vďaka ktorej budete mať v online prostredí úspech. 

Tvorba WooCommerce webu s dôrazom na konverziu a SEO

11.12.2025

Tvorba WooCommerce webu nie je len o peknom dizajne alebo prepojení platobnej brány. Ak chce e-shop skutočne predávať, potrebuje šikovne nastavenú stratégiu, ktorá spája technickú stránku s poriadnou dávkou psychológie. Kombinácia kvalitného SEO a premyslenej konverznej architektúry dokáže urobiť z bežného e-shopu predajný stroj. Presne o tom je aj tento článok. O tom, [...]

Čo sa deje v pokožke pri svrabe a ako to bezpečne riešiť

09.12.2025

Svrab je nepríjemný problém, ktorý mnohí považujú za tému, o ktorej sa radšej mlčí. No pravda je taká, že táto kožná infekcia sa môže objaviť v každej domácnosti bez ohľadu na hygienické návyky. Ak viete, ako svrab funguje pod povrchom pokožky, ľahšie ho rozpoznáte, pochopíte a hlavne sa ho účinne zbavíte. Pokožka vám dáva signály a my vám ukážeme, čo [...]

Význam performance marketingu pre rýchlo rastúce e-commerce značky

08.12.2025

Rýchlosť, s akou dnes rastú online značky, je neuveriteľná. Nové e-shopy pribúdajú ako huby po daždi a konkurencia je tvrdšia než kedykoľvek predtým. Čo teda odlišuje úspešné značky od tých, ktoré len ticho zapadnú prachom internetu? Jedným z kľúčových faktorov, ktorý dokáže rozhodnúť o úspechu alebo neúspechu, je práve performance marketing. Aj keď to znie [...]

Ružín Nádrž Odpad

Dobrovoľníci opäť čistili Ružín, z vodnej nádrže odstránili 80 ton odpadu

14.12.2025 19:58

Podľa dobrovoľníkov je podiel plastov a fliaš v odpade výrazne menší ako v minulosti.

Austrália Sydney Pláž Streľba

Zranený hrdina z Bondi Beach: Predavač ovocia odzbrojil strelca a zachránil zrejme mnoho životov

14.12.2025 19:20

Austrálčania vyzdvihli odvahu muža, ktorý svojou statočnou reakciou zachránil viacero životov počas najhoršej masovej streľby v krajine za ostatné roky.

česko policie

Šokujúci prípad z Česka: Uneseného chlapca našli uväzneného na chate, volal o pomoc. Podozrivého zadržali

14.12.2025 18:50

Po viac ako dvoch dňoch rozsiahleho pátrania našli policajti na Zlínsku dvanásťročného chlapca, je v poriadku.

Žandársky zbor, žandári

Žandári sú už v teréne. Ako kompetencie má nová bezpečnostná zložka a ako ju rozpoznáte? Opozícia hovorí, že ju chce zrušiť

14.12.2025 18:00

Rozpoznávacím znakom Žandárskeho zboru je žltý rukávnik s nápisom „Žandári“ a biele auto s žlto-zelenou potlačou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 747
Celková čítanosť: 1308858x
Priemerná čítanosť článkov: 1752x

Autor blogu