SEO alebo PPC? To je skoro až hamletovská otázka majiteľov webov, ktorí ich chcú využiť naozaj naplno. Často sa však podobné porovnávania nerobia celkom správnym spôsobom. Rovnako ako SEO optimalizácia aj PPC reklamy majú svoju nezastupiteľnú úlohu v marketingovej stratégii. Kedy radšej zabrať v SEO optimalizácii a kedy naopak viac investovať do PPC reklám?
Hneď na úvod by sme mali uviesť, že jednoznačná odpoveď na otázku z nadpisu neexistuje. V podstate ani nemôže existovať, pretože každý web je iný, má iné ciele a dôležitým faktorom je aj segment trhu. Ako sa na túto problematiku pozerať? Nedá sa jednoznačne napísať, že seo optimalizácia sa oplatí vždy, rovnako ako sa nedá napísať, že investovať by ste mali výlučne do PPC reklám. Ako teda z toho von?
Základné rozdiely medzi SEO a PPC
Aby ste sa vedeli čo najlepšie rozhodnúť, ktorá cesta bude pre vás vhodnejšia, mali by ste porozumieť základným princípom SEO optimalizácie a PPC reklám. Kým v prvom prípade ide o dlhodobú záležitosť, PPC reklamy vám umožnia lákať návštevníkov takmer okamžite po spustení. V prípade SEO optimalizácie si s webom postupne získavate pozície v organickom vyhľadávaní na relevantné frázy, kdežto PPC reklamy viete spustiť hneď na konkrétny produkt alebo podstránku a váš web sa razom začne zobrazovať vo vyhľadávaní medzi platenými výsledkami.
Výsledky kvalitne nastavenej PPC reklamy síce uvidíte už po veľmi krátkom čase, no na tento spôsob prezentácie treba mať pripravený aj adekvátny rozpočet. Ak si nedáte pozor, ľahko sa vám môže stať, že si kredit vymíňate a celý efekt reklamy bude minimálny. Pri SEO optimalizácii ide o systematickú činnosť úprav a dopĺňania webu, tak aby sa páčil nielen návštevníkom, ale aj algoritmom vyhľadávačov. Každopádne ide o beh na dlhú trať. Odmenou za kvalitne zoptimalizovaný web vám bude stála návštevnosť bez priamych nákladov.
Keď rozhoduje rýchlosť
Ak napríklad spúšťate nový e-shop, je vhodné ho spočiatku podporiť dobre nastavenou PPC reklamnou kampaňou. Na prvé návštevy a objednávky, ktorých zdrojom bude organické vyhľadávanie by ste pokojne mohli čakať aj niekoľko týždňov. S PPC kampaňou uvidíte výsledky hneď. PPC je tiež vhodné, ak si chcete overiť vašu predajnú stratégiu a zistiť, či napríklad o určitý produkt bude dostatočný záujem.
Ak rozhoduje rýchlosť a potrebujete dať o svojom produkte vedieť, PPC reklamy sú na to ideálnym spôsobom. Už vyššie sme ale zdôraznili, prečo sa oplatí mať správne nastavené PPC kampane. Aby ste neprišli zbytočne o peniaze, obráťte sa na odborníkov, v tomto smere vám pomôže digitálna agentúra.
Myslite aj na budúcnosť
Dosahujete s PPC reklamami výborné výsledky? Neurobte chybu a nezaspite na vavrínoch. SEO optimalizácia je investíciou do budúcnosti vášho webu, resp. do jeho stabilnej návštevnosti. Rozhodnúť sa teda výlučne pre SEO alebo PPC môže byť celkom krátkozraké a tieto dva spôsoby získavania návštevnosti na web by sa nemali od seba oddeľovať. Svojím spôsobom totiž ide o spojené nádoby, a to navyše s rovnakým cieľom – dosiahnuť váš profit vďaka perfektne fungujúcemu webu.
SEO aj PPC reklamy by teda mali byť súčasťou vašej komplexnej marketingovej stratégie, vďaka ktorej budete mať v online prostredí úspech.
Celá debata | RSS tejto debaty