Spustili ste nový web, očami hypnotizujete štatistiky návštevnosti a napriek tomu naň nikto nechodí? Treba si uvedomiť, že spustením webu práca nekončí ale naopak, začína systematická snaha o zviditeľňovanie webu, budovanie návštevnosti a dolaďovanie jeho funkcionalít. Zhrnuli sme pre vás niekoľko tipov, ktorej návštevnosti vášho webu určite pomôže.
Existuje nespočetné množstvo webových stránok, ktoré sú pekné a funkčné, no napriek tomu svojim majiteľom v skutočnosti nič neprinášajú, pretože o nich nikto prakticky ani nevie. Nezaraďte sa so svojim webom do tejto kategórie a naučte sa, ako využiť potenciál online prostredia naozaj naplno. Vybrali sme tipy, ktoré sú dostupné a s ktorými môžete začať prakticky ihneď.
Najprv zistite, či je všetko v poriadku
Ak máte nový web, zrejme si myslíte, že je moderný a bezchybný. To však ale vôbec nie je pravidlom. Pri svojpomocnej tvorbe webu sa kľudne mohlo stať, že ste niečo prehliadli alebo zanedbali. Rovnako to platí, ak ste vytvorenie webu zverili niekomu menej skúsenému. Našťastie, takéto chyby sa dajú relatívne rýchlo napraviť, treba ich však nájsť.
Skôr ako sa pustíte do budovania návštevnosti, presvedčte sa, že stav vášho webu je na 100 % úrovni, a to predovšetkým po technickej stránke. Dôležitá je „čistota kódu“, vhodné štruktúrovanie údajov a aj poriadok v URL adresách a interných odkazoch. Analýza webstránky by preto mala byť prvým krokom, s ktorým začnete, aby ste prípadné nedostatky odstránili hneď v začiatkoch, nemá totiž príliš zmysel zvyšovať návštevnosť webu, ktorý poriadne nefunguje.
Základný kameň pre dohľadateľnosť v organickom vyhľadávaní
Návštevnosť z organického vyhľadávania je dôležitým pilierom pre budovanie väčšiny webových stránok. Preto by ste aj tú svoju mali patrične pripraviť. V prvom rade je vhodné, aby ste vyhľadávačom o svojom webe takpovediac dali vedieť. Úplným základom je v tomto smere založenie Google Search Console, v rámci ktorého nahráte sitemapu vášho webu. Týmto spôsobom poskytnete vyhľadávaču Google zoznam dôležitých stránok.
Je teda dôležité, aby ste Google nechali spoznávať váš web. Tento proces, teda indexáciu, môžete urýchliť práve pridaním sitemap súboru. Okrem toho vám Google Search Console umožní analyzovať množstvo ďalších údajov o vyhľadávaní a o tom, ako sa v tomto smere vášmu webu darí. Uvedené je teda základným krokom, ktorý sa najmä v začiatkoch neoplatí zanedbať.
PPC reklamy ako rýchly spôsob zviditeľnenia
Ak sa so svojim webom nechcete spoliehať na návštevnosť z organického vyhľadávania, zvoliť si môžete aj PPC reklamy, ktoré váš web ihneď „vystrelia“ na popredné pozície. Nebude to však zadarmo a nastavenie PPC kampaní je potrebné dôkladne zvážiť. Pamätajte si, že ako začiatočník príliš veľa vody nenamútite a keďže platíte za každé kliknutie, je vhodné si všetko dobre zvážiť.
Minimálne v začiatkoch vám pomôže digitálna marketingová agentúra, v rámci ktorej vám stratégiu PPC reklamy nastavia a ukážu vám, ako vyhodnocovať kľúčové parametre. Zistíte, na aké kľúčové slová a výrazy sa vám oplatí cieliť a tiež to, ako v porovnaní s vašou konkurenciou obstojí váš web. Vyladená PPC kampaň vám na web prinesie množstvo relevantných návštevníkov za veľmi priaznivú cenu za preklik, čo v praxi znamená, že v rámci reklamných zostáv si nevyplytváte váš reklamný rozpočet.
Zaujmite obsahom a spoluprácami
Zviditeľňovanie vášho webu by ste mali sústrediť predovšetkým do online prostredia. Ďalšou z možností je teda oslovovať na spoluprácu relevantných influencerov, ktorí vaše služby alebo produkty vhodným a nenásilným spôsobom spropagujú. Ďalšou možnosťou je aj sústredenie vašich aktivít v rámci off-line prostredia. Dobrou možnosťou je napríklad aj zasielanie vašich produktov relevantným redakciám, ktoré vás samozrejme nezabudnú v článku spomenúť. Pri správnom nastavení budú tieto spolupráce veľmi prínosné pre obe strany.
Celá debata | RSS tejto debaty