
Stratili ste niekedy trpezlivosť pri načítaní webovej stránky a jednoducho ste ju zavreli? Vaši zákazníci robia to isté. V digitálnom svete rozhoduje rýchlosť a rýchle načítanie vášho e-shopu je absolútna nutnosť. Spoznajte 3 konkrétne dôvody, prečo vymeniť pomalú webovú stránku za rýchlejšiu alternatívu.
Pomalá stránka a dokončenie nákupu
Rýchlosť načítania má priamy vplyv na to, koľko zákazníkov dokončí nákup. Profesionálna tvorba e-shopov to vie, preto pri návrhoch stránok ecommerce pracujú s rýchlosťou ako dôležitým nástrojom úspechu.
Ak sa stránka nenačíta okamžite, zákazníci odídu a impulzné nákupy končia opustením košíka.
Predstavte si, že poskytujete upratovanie kancelárií a prezentujete túto službu ako profesionálnu, 24/7 a flexibilnú. Nech tomu zodpovedá i načítanie stránky a kontaktného formulára.
Spokojný zákazník sa vracia
Sila referencií a obsahu tvoreného užívateľom (UGC) je ako vaša skvelá reklama. Informáciu o rýchlej a bezproblémovej interakcii pošle váš zákazník rád ďalej a je isté, že sa k vám opäť vráti.
Naopak, pomalá odozva webu vyvoláva frustráciu, znižuje celkovú spokojnosť a je tu riziko šírenia zlej skúsenosti.
Predávate pracovné oblečenie? Dajte si záležať na rýchlom preklikávaní medzi rôznymi kategóriami a produktmi a jednoduchej nákupnej ceste s intuitívnymi odporúčaniami doplnkových druhov pracovných odevov.
Aby vás našiel Google
Google už dávno používa rýchlosť načítania ako hodnotiaci faktor vyhľadávania. Jednoducho, ak máte pomalšiu stránku, zobrazí vás na nižších pozíciách a možno nezobrazí vôbec.
Lepšie pozície vo vyhľadávaní vedú k väčšej organickej návštevnosti, a teda k vyššiemu počtu potenciálnych zákazníkov.
A keďže pomalé stránky majú často vysokú mieru okamžitého opustenia (bounce rate), Google to interpretuje ako zlú používateľskú skúsenosť, čo nie sú práve dobré vyhliadky pre SEO.
Neplaťte za stratených zákazníkov
Máte rozbehnutú kampaň cez Google Ads či reklamu na sociálnych sieťach? Aj tu je rýchlosť načítania stránky nesmierne dôležitá. Každý klik, za ktorý platíte, predstavuje potenciálneho zákazníka.
Keď sa však zákazník dostane na pomalú landing page, je veľká pravdepodobnosť, že ju rýchlo opustí (bez prezerania). A vy zaplatíte za návštevníkov, ktorí sa nestanú zákazníkmi.
Pri extrémne vysokých očakávaniach zákazníkov je rýchlosť načítania stránky kľúčovým faktorom. Preto nechajte bežať váš e-shop na plné obrátky a uvidíte, ako pobeží aj váš biznis.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty