Ako tvoriť obsah na webe, ktorý vám získava zákazníkov? V období preplnenom informáciami hľadajú klienti skutočnú hodnotu a riešenia. Dajte im užitočný obsah podľa týchto odporúčaní:
Riešte problémy vašich zákazníkov
Váš produkt nie je vec, je to riešenie na niečo, čo potrebuje váš zákazník. Preto sa pri tvorbe obsahu zamerajte na to, ako pomôže vašim zákazníkom.
Predávate stavebný materiál a tekutú izoláciu? Namiesto jednoduchého popisu „tekutá izolácia na strechy“ poskytnite praktické fakty a výhody pre bývanie. Alebo vytvorte konkrétne scenáre „urob si sám“ na rôzne situácie, kedy je tekutá izolácia ideálnym materiálom.
Tip odborníkov: Vždy používajte slová, ktorým zákazník rozumie, nie odborné výrazy.
Vzdelávajte a inšpirujte v blogoch
Premeňte váš e-shop na zdroj praktických informácií a inšpirácií. Je vaším zameraním dizajn a tvorba webstránky?
Píšte texty, ktoré vzdelávajú vašich potenciálnych klientov, napríklad – ako na SEO v časoch AI vyhľadávačov alebo aké trendy ovplyvňujú tvorbu eshopu. Pokojne im poskytnite prípadové štúdie z praxe, ktoré napríklad znásobili predaj vďaka vášmu návrhu webu. Prezentujte vašu odbornosť porovnávaním rôznych nástrojov, systémov a platforiem.
Blogové články sú veľmi dobrým spôsobom na budovanie autority, potvrdenie odbornosti a dôveryhodnosti.

Používajte videá – poviete viac
Dobre štrukturované a autentické texty sú fajn, no video povie oveľa viac a za kratší čas. Pokiaľ ide o vysvetľovanie, demonštrovanie a potvrdenie úspešnej spolupráce.
Ak ste upratovacia firma. Čo vám určite pomôže priblížiť vaše služby? Video prehliadky o stave „pred a po“, video o výsledkoch používania vybraných čistiacich prostriedkov alebo krátka referencia vášho dlhoročného zákazníka.
Myslite určite na titulky k vašim videám – nie každý pozerá video so zvukom.
Využite silu komunity – UGC
Skratka UGC (obsah generovaný užívateľom) vychádza z jednoduchej skúsenosti – ľudia dôverujú ľuďom. Ide teda o obsah, ktorí vytvoria vaši zákazníci (recenzie, fotky, videá, komentáre).
Preto aktívne zbierajte referencie od zákazníkov. Povzbudzujte ich, aby zdieľali fotografie s vašimi produktmi, používali váš hashtag a sami zdieľajte príbehy a spätné väzby vašich klientov.
Výsledkom je autentický, originálny a emotívny obsah, ktorý predáva za vás.
Aktuálny tip: S rastom AI asistovaného vyhľadávania berte ohľad na váš obsah, aby bol ľahko spracovateľný týmito systémami.
Teraz už viete, že užitočný obsah je o budovaní vzťahu, riešení problémov a poskytovaní hodnoty na každom kroku. Lebo v súčasnej internetovej džungli potrebujete zákazníkov zaujať a hlavne získať.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty