Od nudy k nákupu – ako písať užitočný obsah na web

Ako tvoriť obsah na webe, ktorý vám získava zákazníkov? V období preplnenom informáciami hľadajú klienti skutočnú hodnotu a riešenia. Dajte im užitočný obsah podľa týchto odporúčaní:

Riešte problémy vašich zákazníkov

Váš produkt nie je vec, je to riešenie na niečo, čo potrebuje váš zákazník. Preto sa pri tvorbe obsahu zamerajte na to, ako pomôže vašim zákazníkom.

Predávate stavebný materiál a tekutú izoláciu? Namiesto jednoduchého popisu „tekutá izolácia na strechy“ poskytnite praktické fakty a výhody pre bývanie. Alebo vytvorte konkrétne scenáre „urob si sám“ na rôzne situácie, kedy je tekutá izolácia ideálnym materiálom.

Tip odborníkov: Vždy používajte slová, ktorým zákazník rozumie, nie odborné výrazy.

Vzdelávajte a inšpirujte v blogoch

Premeňte váš e-shop na zdroj praktických informácií a inšpirácií. Je vaším zameraním dizajn a tvorba webstránky?

Píšte texty, ktoré vzdelávajú vašich potenciálnych klientov, napríklad – ako na SEO v časoch AI vyhľadávačov alebo aké trendy ovplyvňujú tvorbu eshopu. Pokojne im poskytnite prípadové štúdie z praxe, ktoré napríklad znásobili predaj vďaka vášmu návrhu webu. Prezentujte vašu odbornosť porovnávaním rôznych nástrojov, systémov a platforiem.

Blogové články sú veľmi dobrým spôsobom na budovanie autority, potvrdenie odbornosti a dôveryhodnosti.

Používajte videá – poviete viac

Dobre štrukturované a autentické texty sú fajn, no video povie oveľa viac a za kratší čas. Pokiaľ ide o vysvetľovanie, demonštrovanie a potvrdenie úspešnej spolupráce.

Ak ste upratovacia firma. Čo vám určite pomôže priblížiť vaše služby? Video prehliadky o stave „pred a po“, video o výsledkoch používania vybraných čistiacich prostriedkov alebo krátka referencia vášho dlhoročného zákazníka.

Myslite určite na titulky k vašim videám – nie každý pozerá video so zvukom.

Využite silu komunity – UGC

Skratka UGC (obsah generovaný užívateľom) vychádza z jednoduchej skúsenosti – ľudia dôverujú ľuďom. Ide teda o obsah, ktorí vytvoria vaši zákazníci (recenzie, fotky, videá, komentáre).

Preto aktívne zbierajte referencie od zákazníkov. Povzbudzujte ich, aby zdieľali fotografie s vašimi produktmi, používali váš hashtag a sami zdieľajte príbehy a spätné väzby vašich klientov.

Výsledkom je autentický, originálny a emotívny obsah, ktorý predáva za vás.

Aktuálny tip: S rastom AI asistovaného vyhľadávania berte ohľad na váš obsah, aby bol ľahko spracovateľný týmito systémami.

Teraz už viete, že užitočný obsah je o budovaní vzťahu, riešení problémov a poskytovaní hodnoty na každom kroku. Lebo v súčasnej internetovej džungli potrebujete zákazníkov zaujať a hlavne získať.


Foto: elements.envato.com

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

akcia

Najväčšia protidrogová akcia v dejinách: Hlavu gangu eskortovali z Nemecka na Slovensko

05.12.2025 20:39, aktualizované: 20:46

Policajné komandá 21. októbra pri akcii Linea zadržali 22 ľudí a 2 276,07 kilogramov kokaínu v hodnote 175 miliónov eur.

nehoda, kúty, hasiči

Vnútro ukončilo tender na nové hasičské autá za 40 miliónov eur, vraj ušetrilo dva milióny

05.12.2025 20:07

Z celkového počtu 68 vozidiel plánuje HaZZ nakúpiť v prvej etape 34 kusov. Nákup ďalších je v pláne podľa dostupnosti financií.

Andrej Babiš

Slepý fond? V Česku nereálne. Riešenie konfliktu záujmov Babiša budí otázniky, tvrdí Transparency

05.12.2025 19:18

Sme v situácii, keď by sme museli bezvýhradne veriť Andrejovi Babišovi, respektíve jeho právnikom, uviedol právnik Kryštof Doležal.

Netflix

Obchod storočia: Netflix kupuje konkurenciu za 72 miliárd dolárov a smeruje do kín

05.12.2025 19:02

"Naše poslanie je baviť svet," uviedol spoluriaditeľ Netflixu Ted Sarandos.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1292777x
Priemerná čítanosť článkov: 1738x

Autor blogu