
Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?
Prečo je UGC tak silný?
Ľudia dôverujú ľuďom. Podľa svetových marketingových štúdií až 92 % spotrebiteľov dôveruje odporúčaniam od ľudí, ktorých pozná, viac ako tradičnej reklame. Anonymní recenzenti majú až 70 % dôveryhodnosť.
Marketingová stratégia firmy dnes jednoducho potrebuje obsah generovaný užívateľom, ktorý poskytuje:
– autentickosť a sociálny dôkaz: Spotrebitelia sa cítia viac prepojení s produktom alebo službou, keď vidia iných reálnych ľudí, ktorí ich používajú. Takýto obsah vytvára pocit komunity a posilňuje značku.
– lepšiu angažovanosť: Obsah od užívateľov má vyššiu mieru angažovanosti ako obsah vytvorený samotným poskytovateľom alebo predajcom.
Ako získať kvalitný obsah od užívateľov?
Zapojte vašich zákazníkov aktívne do kampaní. Nech zdieľajú svoje fotografie, videá alebo príbehy, ktoré budú obsahovať váš produkt alebo službu.
Vytvorte súťaže a zaujímavé výzvy, ktoré ich budú motivovať, aby sa zapojili do tvorby obsahu a autentických príspevkov.
Využívajte silu sociálnych médií ako napríklad špecifické hashtagy, ktoré bude používať vaša komunita. A sledujte, ako sa to vyvíja.
Samozrejme, môžete osloviť influencerov, ktorí sa vedia identifikovať s vašimi produktmi a budú pre vás tvoriť autentický obsah.

Ako efektívne využiť UGC?
Obsah generovaný užívateľom môžete veľmi efektívne používať na rôznych miestach, čo sa týka digitálneho sveta. Zobrazujte recenzie, fotografie a videá od vašich zákazníkov na produktových stránkach. Zdieľajte zaujímavý obsah od vašich fanúšikov na profiloch vašich sociálnych sietí.
Zaraďte autentické fotografie a videá od vašich zákazníkov v rôznych reklamách. Uveďte recenzie a príbehy zákazníkov do vašich e-mailových kampaní.
Tip odborníkov: Nezabúdajte na právne a etické aspekty. Napríklad pred použitím obsahu generovaného vašimi zákazníkmi vždy požiadajte autora o jeho súhlas.
Obsah generovaný používateľmi je skutočne mocným nástrojom online marketingu. Ak ho ešte nepoužívate, máte skvelú šancu blysnúť sa pred konkurenciou.
Zdroj uvedených štatistík: https://getambassador.com/blog/word-of-mouth-marketing-statistics/
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty