Rok 2024 sa končí a marketéri z celého sveta sa už teraz sústreďujú na trendy marketigungu 2025. Čo je dôležité rešpektovať pri stanovení predajných stratégií? Rastúce využívanie umelej inteligencie, zdokonaľovanie nástrojov Google Ads či význam videoreklám výrazne ovplyvňuje obsah a zloženie marketingových stratégií v rôznych oblastiach ecommerce. Čo teda očakávať v roku 2025?
Veľký zásah umelej inteligencie (AI)
Umelá inteligencia skokovo mení spôsob pre stratégie v marketingu. Predovšetkým sa využívajú na vytváranie personalizovaných kampaní a obsahu.
Vďaka analýze obrovského množstva spotrebiteľských dát dokáže AI rozpoznať vzory a trendy a dokáže prevídať, čo cieľové skupiny zaujíma.
Je teda isté, že v roku 2025 sa AI bude ešte viac integrovať do marketingových kampaní.
Google Ads reklama a vplyv AI
Google Ads ako jednu z najpopulárnejších platforiem pre online reklamu výrazne ovplyvňujú možnosti umelej inteligencie (AI).
AI bude zohrávať podstatnú úlohu pri zlepšovaní cielenej reklamy a optimalizácii kampaní. Vďaka tomu sa Google Ads reklama bude zameriavať na pokročilé zacielenie na publikum a segmentáciu pre oslovenie správnych ľudí v správnom čase.
Dôležitá je pravidelná optimalizácia kľúčových slov a hľadaných výrazov, používanie long-tail kľúčových slov, pre zacielenie na špecifické publikum či experimentovanie s voľnou zhodou a frázovou zhodou.
Úspech krátkej videoreklamy
Pre upútanie pozornosti bude mať naďalej význam krátky a úderný video obsah. Je dobré zohľadniť priemerný rozsah pozornosti zákazníkov, ktorý je na úrovni 8 sekúnd.
Ak má byť video obsah príťažlivý, musí spájať informácie so zábavou a vyvolať emócie. Preto sú krátke videá ideálne na rýchle doručenie hlavného posolstva, čo zodpovedá dnešnému sklonu ľudí konzumovať obsah rýchlo a v malých dávkach.
Dynamiku obsahu môžu podporiť špecifické funkcie vybraných platforiem ako TikTok alebo nástroje na úpravu Instagram Reels.
Marketing v roku 2025 sa javí ako dynamický a poháňaný technológiami. Samozrejme, súvisí so spotrebiteľskými trendmi, ku ktorým patrí rýchly rast nakupovania cez sociálne siete a pomocou mobilných zariadení.
Foto elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty