Založ si blog

Zabezpečenie práce na lyžiarsku sezónu v Rakúsku

lyziar

Keď som prišiel do Rakúska dva týždne pred začiatkom decembra, dúfal som, že budem mať veľkú šancu nájsť si prácu a bývanie. Zavítal som do mesta Mayrhofen, ktoré je obľúbenou zimnou destináciou pre ľudí, ktorí si chcú užiť sneh rovnako ako nočný život.

Práca v zahraničí Rakúsko: Rýchlo som zistil, že mesto je až do prvého decembrového víkendu takmer mestom duchov. Žiadny z obchodov, hotelov, reštaurácií ani barov na lyžiarskom stredisku nie je ani otvorený, čo dosť sťažilo hľadanie práce pred náporom, kedy sa sem nahrnú všetci Briti v ten istý víkend a každý si začne naraz hľadať prácu.

Ako mám vyniknúť medzi ostatnými, aby som si zabezpečil príjem na sezónu? Od decembra do apríla je v meste 70 percent Britov a len 30 percent miestnych obyvateľov. Takže keďže som tu jeden z mála, dúfam, že to bude v môj prospech. Aj to, že som mesiac pracoval v bare v hosteli v peruánskom Cuscu, vyzerá v mojom životopise dobre – mám nielen barmanské skúsenosti, ale aj skúsenosti s prácou v krajine, kde nehovorím rodným jazykom.

Získať prácu v zahraničí nie je také jednoduché 

Vďaka niekoľkým veciam, ktoré hovoria v môj prospech, dúfam, že si bez problémov nájdem prácu – a s väčšinou pracovných miest tu prichádza aj ubytovanie. Takže zatiaľ je to vyčkávacia hra, dni trávim hraním šípok a biliardu v hosteli a hľadaním spôsobov, ako si vylepšiť životopis na sobotu ráno, keď sa chystám vyraziť s batohom na chrbte plným životopisov, ktoré rozhodnú o mojich plánoch žiť v Mayrhofene počas sezóny.

Po niekoľkých dňoch hľadania som konečne našiel skvelú príležitosť v malom rodinnom hoteli v centre mesta. Ich potreby sa zhodovali s mojimi schopnosťami a skúsenosťami. Po predložení životopisu a rýchlej osobnej skúške ma prijali na miesto barmana. Občas som robil aj nejaké upratovacie služby podľa potreby. S radosťou som sa pustil do práce. Každý deň som stretával nových ľudí, zlepšoval som svoje jazykové schopnosti a získaval skúsenosti v oblasti pohostinstva. Rodina, ktorá vlastní hotel, bola milá a ochotná ma naučiť všetko, čo som potreboval vedieť.

Okrem toho, že som si zabezpečil prácu, som mal aj šťastie s ubytovaním. Rodina mi ponúkla možnosť bývať v jednom z voľných apartmánov v hoteli, čo bolo pre mňa veľkou úľavou. 

horska chata

S postupujúcimi týždňami som sa stal neoddeliteľnou súčasťou tímu a získal som si dôveru a rešpekt svojich kolegov. Moja rozhodnosť a oddanosť práci ma posunuli vpred a vďaka tomu som si užíval každý moment svojho pobytu v Mayrhofene. Keďže sezóna pokračovala, mesto sa prebúdzalo k životu a lyžiarske stredisko sa plnilo veselými turistami. Čím viac ľudí prichádzalo, tým viac práce sme mali, ale zvládli sme to v tíme až do konca apríla. Moje dobrodružstvo v Rakúsku sa ukázalo ako úžasná skúsenosť, ktorú budem pamätať navždy.

Najkvalitnejšia dentálna hygiena Bratislava je tu pre vás každý deň v týždni.


Foto: elements.envato.com

5 mýtov o Kindergeld, na ktoré hneď zabudnite

30.06.2024

Rodinné prídavky z Nemecka, takzvané Kindergeld, sú lákavou finančnou podporou pre slovenských rodičov, ktorí pracujú v Nemecku. Na druhej strane však koluje viacero nesprávnych informácií, ktoré odrádzajú od ich poberania. Pozrite sa na týchto 5 mýtov a ujasnite si, ako to v skutočnosti funguje.

3 jednoduché kroky, jak do svého domova vpustit letní atmosféru

25.06.2024

Vytoužené léto je konečně tady, což potvrzují i předpovědi počasí, které ukazují stále více dnů, kdy rtuť teploměru přesahuje 30 °C. Pokud se chcete připravit na všechna lákadla a radovánky, které nejteplejší období roku přináší, máte ještě čas se připravit a postarat se o to, aby váš domov naplnila letní atmosféra. Stačí pár drobných změn a [...]

Žiadate o rakúske prídavky? Nezabudnite na dôležité prílohy

24.06.2024

Slováci, ktorí pracujú v Rakúsku, môžu poberať rakúske rodinné prídavky. Vedeli ste, že prídavky na dieťa v Rakúsku je možné žiadať až 5 rokov spätne? K žiadosti sa prikladajú povinné prílohy, ktoré závisia od vašej životnej situácie. Určite ich nezabudnite priložiť, aby ste získali legálne prilepšenie pre vaše dieťa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Russia Military

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.

Credit Suisse, UBS

Švajčiarske mesto Vernier zakázalo bilbordy, Zürich a Bern ho chcú nasledovať

27.07.2024 06:12

Nenápadné švajčiarske mesto Vernier s 38 000 obyvateľmi sa stalo prvou švajčiarskou obcou, ktorá vo svojich uliciach zakázala komerčnú reklamu.

blogger

SK blog - miesto, kde nájdete tie najlepšie slovenské spoločnosti na Slovensku. Obľúbené odkazy: krtkovanie-dunajska-streda.sk www.krtkovanie-nitra24.sk uploading.sk overenie-vozidiel.sk www.a-servislipka.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 545
Celková čítanosť: 800000x
Priemerná čítanosť článkov: 1468x

Autor blogu