Jeden skvelý záber vydá aj za tisíce slov. Toto príslovie bezpochyby platí aj v prípade produktovej fotografie, ktorá je vo všeobecnosti celkom náročnou disciplínou. Oplatí sa však vedieť, že sú to často práve kvalitné produktové fotografie, ktoré rozhodujú o úspechu a ak si na nich dáte záležať, získate veľmi dôležitú konkurenčnú výhodu. Prinášame užitočné tipy, vďaka ktorým pozdvihnete produktové fotografie na celkom novú úroveň.
Ak máte e-shop alebo akýkoľvek iný komerčný web, kvalitné produktové fotografie sú nevyhnutným doplnkom vašej online prezentácie. Návštevníci sú v tomto smere čoraz náročnejší a aj napomáha tomu aj trend krásnych fotografií na sociálnych sieťach, jednoducho nikto sa nechce pozerať na rozmazané a tmavé fotografie produktu. Dokonca, nekvalitné fotografie môžu od nákupu odradiť aj tých, ktorí už boli takmer presvedčení. Nižšie sme zhrnuli tipy pre všetkých, ktorí chcú aby boli ich produktové fotografie ako od profesionála.
Osvojte si zlaté pravidlá produktovej fotografie
Skôr ako sa rozhodnete fotiť produkty, mali by ste poznať základné zásady produktovej fotografie, ktoré môžeme pokojne nazvať aj ako zlaté. Je dôležité uvedomiť si, čo chcete fotografiou vyjadriť – teda či ide o statickú prezentáciu produktu, alebo naopak o prezentáciu pri používaní. V prípade niektorých produktov je vhodné obe tieto typy fotografií skombinovať. Ako príklad poslúži kartová hra Spoločenská terapia, čo je na fotenie celkom špecifický produkt. Samotné fotografie kariet sú iste pre nakupujúceho zaujímavé, avšak ešte lákavejšie budú pôsobiť fotografie zachytávajúce hráčov a ich emócie.
Majte na pamäti, že produkt by mal byť nafotený tak, aby nalákal, no na druhej strane, fotka by nemala klamať. Nereálne fotografie produktu v konečnom dôsledku skôr uškodia. Atraktívne nafotené diétne tyčinky, pri ktorých sa vám budú zbiehať slinky by také mali byť aj v skutočnosti, pretože inak zostane sklamanému zákazníkovi akurát tak trpká príchuť.
Ďalšie „zlaté pravidlá“ sú fotiť produkt dokonale čistý a bez akýchkoľvek nedostatkov, so správnym nasvietením a s eliminovaním odleskov. Aspoň jedna fotka produktu by mala byť zhotovená s bielym pozadím, ak je to technicky možné. Kvalitná produktová fotka musí byť skrátka dostatočne svetlá, detailná a poskytovať záujemcovi o produkte jasnú predstavu.
Nebojte sa experimentovať s 360° fotografiami
V prezentácii produktov môžete ale zájsť ešte ďalej. Hoci vyššie napísané pravidlá platia, neznamená to, že by ste nemohli trošku experimentovať. Vhodným oživením vašej produktovej prezentácie môžu byť aj 360° fotografie, ktoré produkt zachytia z každého uhla a tak návštevníkovi vášho e-shopu alebo prezentačného webu ponúknu celkom jasnú predstavu o jeho spracovaní aj dizajne. Týmto spôsobom veľmi dobre vyniknú napríklad módne doplnky, zlaté šperky či oblečenie. Jednoducho produkty, pri ktorých nakupujúci radi skúmajú každý detail.
Stavte na profesionálnu výbavu
Improvizované foto štúdio si môžete pri troške kreativity vytvoriť aj v domácom prostredí. Počítajte však s tým, že toto riešenie so sebou prináša mnohé obmedzenia a na seriózne produktové fotky sa oplatí buď prenájom foto atelieru so zapožičanou alebo vlastnou výbavou. V prípade, že potrebujete iba občas nafotiť niekoľko produktov, tak výhodou prenájmu štúdia je možnosť zapožičania rekvizít aj profesionálnej techniky, ako sú svetlá, blesky a softboxy, takže sa vyhnete investíciám do drahej techniky, ktorú by ste aj tak nemali možnosť naplno využiť.
Správne použitá foto technika dá vašim produktovým fotografiám úplne nový rozmer. Nezabudnite ani na to, že v určitých prípadoch môžete aj produktovú fotografiu oživiť o vhodné rekvizity, ktoré opäť nájdete aj v rôznych ateliéroch na prenájom.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty