Patagonia na vrchole

Aké sú kritériá, na základe ktorých môžeme o firme povedať, že je úspešná? V divokých deväťdesiatych, to obzvlášť v našich končinách, bolo farebné sačko, superdrahé auto a obrovský dom majiteľa firmy. Ale v 21.storočí, a v krajinách, kde má súkromný biznis oveľa dlhšiu tradíciu, sú v hre úplne iné ukazovatele. Viac ako len o ekonomický úspech ide o reputáciu. Keď si predstavíte prosperujúcu firmu akou Patagonia nepochybne je, môžete si tipnúť, čím sa robí dobré meno v digitálnych časoch klimatickej krízy. 

Outside Business Journal zverejnil nový prieskum spoločnosti Axios, ktorý hodnotí reputáciu amerických spoločností podľa skóre v nasledovných siedmych kategóriách: afinita, etika, rast, produkty/služby, občianstvo, vízia a kultúra. Na základe dát získaných od 42 935 respondentov Patagonia v rebríčkoch spotrebiteľov porazila 99 ďalších popredných amerických spoločností.

we are in business to save out home planet
„We’re in business to save our home planet“

Patagonia sa tak stala najdôveryhodnejšou americkou spoločnosťou roka 2021

Firmy, ktoré sa angažujú v oblasti spoločenskej zodpovednosti, sú medzi spotrebiteľmi horúcim trendom. Jediný rozdiel medzi nimi a Patagoniou je v tom, že Patagonia sa o to snaží úplne od začiatku, dávno predtým, než to bolo cool, čiže vlastne hot. Preto ani nepovažovali za potrebné tieto správy nejako komentovať.

Patagonia vyrába ikonické fleecové mikiny, páperky, batohy a Baggies. Ale jej najcharakteristickejším produktom je neúctivá, nekonvenčná a jedinečná kultúra. Príklad? Príručka pre zamestnancov sa volá „Let My People Go Surfing“(máme v obchode!), ich najznámejší reklamný slogan hovorí „Nekupujte túto bundu“ a k tomu si dali trvalý záväzok poskytovať 1% tržieb environmentálnym skupinám. Zakladateľ Yvon Chouinard sa rozhodol vybudovať spoločnosť, ktorej hlavným záujmom bola starostlivosť o zamestnancov, zákazníkov  a predovšetkým o planétu. Nie je to klasický obchodný model, ale Patagonia každoročne zarobí zhruba 1 miliardu dolárov a má 3 000 zamestnancov po celom svete.

Nerušene pokračujú sebe vlastným štýlom vo svojej agende, ktorá je fakt širokospektrálna a pritom s jediným jasným cieľom zhutneným v ich mission statemente: „ we’re in business to save our home planet“. Lebo nebude žiadny biznis, keď si zničíme planétu. 

patagonia podporuje enviromentalne aktivity
1 % z tržieb na podporu environmentálnych aktivít

Zdroj obrázkov: wilderoben.com

Tvorba WooCommerce webu s dôrazom na konverziu a SEO

11.12.2025

Tvorba WooCommerce webu nie je len o peknom dizajne alebo prepojení platobnej brány. Ak chce e-shop skutočne predávať, potrebuje šikovne nastavenú stratégiu, ktorá spája technickú stránku s poriadnou dávkou psychológie. Kombinácia kvalitného SEO a premyslenej konverznej architektúry dokáže urobiť z bežného e-shopu predajný stroj. Presne o tom je aj tento článok. O tom, [...]

Čo sa deje v pokožke pri svrabe a ako to bezpečne riešiť

09.12.2025

Svrab je nepríjemný problém, ktorý mnohí považujú za tému, o ktorej sa radšej mlčí. No pravda je taká, že táto kožná infekcia sa môže objaviť v každej domácnosti bez ohľadu na hygienické návyky. Ak viete, ako svrab funguje pod povrchom pokožky, ľahšie ho rozpoznáte, pochopíte a hlavne sa ho účinne zbavíte. Pokožka vám dáva signály a my vám ukážeme, čo [...]

Význam performance marketingu pre rýchlo rastúce e-commerce značky

08.12.2025

Rýchlosť, s akou dnes rastú online značky, je neuveriteľná. Nové e-shopy pribúdajú ako huby po daždi a konkurencia je tvrdšia než kedykoľvek predtým. Čo teda odlišuje úspešné značky od tých, ktoré len ticho zapadnú prachom internetu? Jedným z kľúčových faktorov, ktorý dokáže rozhodnúť o úspechu alebo neúspechu, je práve performance marketing. Aj keď to znie [...]

KĽDR, Kim Čong-un, kórea

Severokórejskí vojaci likvidovali míny v Kurskej oblasti, Kim vzdal hold tým, ktorí zahynuli

13.12.2025 06:21

Severná Kórea vyslala v tomto roku vojakov do Ruska na odmínovanie Kurskej oblasti.

koláž, fotky, mReportér

Takto vyzerá jedno z najkrajších plies v celých Tatrách. Toto miesto je ozdobou Slovenska

13.12.2025 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Kallasová, Marek Eštok

Štátny tajomník ministerstva zahraničia Marek Eštok otvoril Honorárny konzulát SR v Neapole

12.12.2025 23:14

Honorárne konzuláty sú podľa jeho slov dôležitými piliermi slovenských vzťahov so zahraničím.

Kráľ Karol III. a jeho manželka, kráľovná Camilla

Kráľ Karol III. oznámil, že kvôli dobrým výsledkom môže obmedziť liečbu rakoviny

12.12.2025 22:13

Kráľ v februári 2024 oznámil, že mu zistili rakovinu a začína s liečbou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 747
Celková čítanosť: 1305884x
Priemerná čítanosť článkov: 1748x

Autor blogu