Patagonia na vrchole

Aké sú kritériá, na základe ktorých môžeme o firme povedať, že je úspešná? V divokých deväťdesiatych, to obzvlášť v našich končinách, bolo farebné sačko, superdrahé auto a obrovský dom majiteľa firmy. Ale v 21.storočí, a v krajinách, kde má súkromný biznis oveľa dlhšiu tradíciu, sú v hre úplne iné ukazovatele. Viac ako len o ekonomický úspech ide o reputáciu. Keď si predstavíte prosperujúcu firmu akou Patagonia nepochybne je, môžete si tipnúť, čím sa robí dobré meno v digitálnych časoch klimatickej krízy. 

Outside Business Journal zverejnil nový prieskum spoločnosti Axios, ktorý hodnotí reputáciu amerických spoločností podľa skóre v nasledovných siedmych kategóriách: afinita, etika, rast, produkty/služby, občianstvo, vízia a kultúra. Na základe dát získaných od 42 935 respondentov Patagonia v rebríčkoch spotrebiteľov porazila 99 ďalších popredných amerických spoločností.

we are in business to save out home planet
„We’re in business to save our home planet“

Patagonia sa tak stala najdôveryhodnejšou americkou spoločnosťou roka 2021

Firmy, ktoré sa angažujú v oblasti spoločenskej zodpovednosti, sú medzi spotrebiteľmi horúcim trendom. Jediný rozdiel medzi nimi a Patagoniou je v tom, že Patagonia sa o to snaží úplne od začiatku, dávno predtým, než to bolo cool, čiže vlastne hot. Preto ani nepovažovali za potrebné tieto správy nejako komentovať.

Patagonia vyrába ikonické fleecové mikiny, páperky, batohy a Baggies. Ale jej najcharakteristickejším produktom je neúctivá, nekonvenčná a jedinečná kultúra. Príklad? Príručka pre zamestnancov sa volá „Let My People Go Surfing“(máme v obchode!), ich najznámejší reklamný slogan hovorí „Nekupujte túto bundu“ a k tomu si dali trvalý záväzok poskytovať 1% tržieb environmentálnym skupinám. Zakladateľ Yvon Chouinard sa rozhodol vybudovať spoločnosť, ktorej hlavným záujmom bola starostlivosť o zamestnancov, zákazníkov  a predovšetkým o planétu. Nie je to klasický obchodný model, ale Patagonia každoročne zarobí zhruba 1 miliardu dolárov a má 3 000 zamestnancov po celom svete.

Nerušene pokračujú sebe vlastným štýlom vo svojej agende, ktorá je fakt širokospektrálna a pritom s jediným jasným cieľom zhutneným v ich mission statemente: „ we’re in business to save our home planet“. Lebo nebude žiadny biznis, keď si zničíme planétu. 

patagonia podporuje enviromentalne aktivity
1 % z tržieb na podporu environmentálnych aktivít

Zdroj obrázkov: wilderoben.com

Kedy sa oplatí sledovať výpredaj pracovných odevov a ako nakupovať efektívne

05.12.2025

Ak sa pohybujete v remesle, stavebníctve, skladoch či v akejkoľvek profesii, kde je pracovné oblečenie nevyhnutnosťou, určite ste sa už zamysleli, ako na ňom čo-to ušetriť. Kvalitné pracovné odevy nie sú práve najlacnejšia položka a niekedy dokážu poriadne zaťažiť peňaženku. Práve preto je rozumné sledovať výpredaje a nakupovať s rozumom. No kedy je ten správny čas [...]

Ako pripraviť doma hamburger, ktorý chutí lepšie než z fast foodu

04.12.2025

Pripraviť si doma skutočne chutný hamburger nie je žiadna veda, no chce to trochu starostlivosti, kvalitné suroviny a chuť experimentovať. Ak ste doteraz verili, že ten najlepší burger dostanete len v prevádzke s rýchlym občerstvením, tento článok vás presvedčí o opaku. Domáci hamburger môžete doladiť podľa vlastnej chuti, použiť čerstvé a poctivé suroviny a vytvoriť [...]

Ako digitálna agentúra v Bratislave pomáha lokálnym značkám rásť

03.12.2025

Dobrý nápad a poctivo vybudovaná značka dnes nestačia. Lokálne podniky v Bratislave čelia silnej konkurencii, rýchlemu technologickému vývoju a neustále sa meniacemu správaniu zákazníkov. Práve preto čoraz viac značiek hľadá pomoc u digitálnych agentúr. Tie im totiž prinášajú nielen know-how, ale aj reálne výsledky, ktoré sa odzrkadľujú na raste, viditeľnosti aj [...]

Trump

Koniec vakcínam pre deti? Trump nariadil preveriť a upraviť očkovacie odporúčania

06.12.2025 08:50

Usmernenie obsahuje aj upozornenie, že i „ďalšie súčasné odporúčania USA týkajúce sa detského očkovania sa odchyľujú od politík vo väčšine vyspelých krajín“.

Ursula von der Leyenová, Friedrich Merz

Brusel chce jednomyseľnú dohodu o miliardách pre Ukrajinu. Leyenová sa zhodla s Merzom: Všetky štáty EÚ musia niesť rovnaké riziko

06.12.2025 07:05

Európska komisia navrhla dva varianty finančnej podpory Ukrajiny v rokoch 2026 až 2027.

vianočná výzdoba, Liptovský Mikuláš

Kto vyhrá svetelný duel? V Mikuláši inštalovali bombastickú vianočnú výzdobu, chcú ňou konkurovať Popradu

06.12.2025 07:00

Radní investovali do efektnej výzdoby státisíce eur. Veria, že oživí centrum a podporí lokálnu ekonomiku

vojna na Ukrajine, Flamingo

ONLINE: Ukrajinci a Američania: Pokrok závisí od Moskvy. Kadyrov hrozí Kyjevu tvrdou odvetou za dron v Groznom

06.12.2025 06:10, aktualizované: 08:25

Skutočný pokrok k akejkoľvek dohode závisí od pripravenosti Ruska ukázať ozajstný záujem o trvalý mier, uviedlo vyhlásenie americkej diplomacie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 744
Celková čítanosť: 1294656x
Priemerná čítanosť článkov: 1740x

Autor blogu